στρατηγική μάρκετινγκ

 

Φαντάσου ότι είσαι ένας εκ των επιβατών σε πλοίο που αναχωρεί για το Sidney της Αυστραλίας. Ο καπετάνιος, παλιά καραβάνα στη θάλασσα, σας ανακοινώνει από τα μεγάφωνα πως όλα είναι έτοιμα για τον απόπλου. Έχει όμως ξεχάσει τον χάρτη και την πυξίδα του στο σπίτι του! Σας ενημερώνει πως δεν θα πρέπει να ανησυχείτε στο ελάχιστο, γιατί έχει φάει με το κουταλάκι την θάλασσα και ξέρει με κλειστά μάτια την πορεία.

Απάντησε με ειλικρίνεια. Θα δεχόσουν να είσαι επιβάτης σε ένα τέτοιο πλοίο: Αν απάντησες όπως εγώ “όχι”, τότε αμέσως έχεις την απάντηση στο ερώτημα, “γιατί η στρατηγική μάρκετινγκ είναι τόσο σημαντική για την επιχείρηση σου”.

Ναι καλά κατάλαβες. Η στρατηγική μάρκετινγκ είναι ο χάρτης πλεύσης και η πυξίδα για κάθε επιχείρηση. Τα πολύτιμα εργαλεία που σαν υπεύθυνος καπετάνιος θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις, προκειμένου να  φτάσεις με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια στον στόχο σου, με το λιγότερο δυνατό κόστος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, απλά παίζεις με την τύχη.

Με άλλα λόγια, η  στρατηγική μάρκετινγκ είναι ένας road map δράσεων ή χάρτης κατεύθυνσης, προκειμένου να εκπληρώσεις με επιτυχία τους στόχους της επιχείρησης σου, (όπως αύξηση των πωλήσεων, μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της φίρμα σου, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κ.ά) χωρίς να αφήνεις τίποτε στην τύχη.

Τα οφέλη από την εφαρμογή μιας στρατηγικής marketing

Σε αντίθεση με τις SME’s των προηγμένων κρατών, πολλοί μικροί και μικρομεσαίοι Έλληνες επιχειρηματίες αγνοούν τα οφέλη από την ενσωμάτωση της στρατηγικής μάρκετινγκ στην συνολική στρατηγική της επιχείρησης, ίσως γιατί δεν γνωρίζουν ότι  μία καλά επεξεργασμένη στρατηγική μάρκετινγκ:

  1. Βοηθά την επιχείρηση  να θέσει ρεαλιστικούς στόχους, μέσα από τον εντοπισμό νέων δυνητικών ευκαιριών, αλλά και την πρόβλεψη πιθανόν μελλοντικών απειλών, που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τον σχεδιασμό της.
  2. Εντοπίζει και αναδεικνύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, συντελώντας έτσι στην διαφοροποίηση της από τον ανταγωνισμό.
  3. Λειτουργεί  σαν «μπούσουλας» ή «εγχειρίδιο χρήσης» καθώς προγραμματίζει μεθοδικά τις μελλοντικές δράσεις της επιχείρησης. Δράσεις που αν ακολουθηθούν πιστά (ως «τυφλοσούρτης») η επιχείρηση θα φτάσει με ασφάλεια στο στόχο της.
  4. Αυξάνει το ηθικό του προσωπικού και μειώνει το άγχος του, καθώς ο «μπούσουλας» των ενεργειών εξαλείφει το ενδεχόμενο διαφωνιών ή συγκρούσεων
  5. Αυξάνει την παραγωγικότητα του προσωπικού, καθώς αυτό πλέον ξέρει τι είναι σημαντικό να κάνει και τι αποτελεί χάσιμο χρόνου.
  6. Συντελεί  στην εξοικονόμηση πόρων (χρόνου του προσωπικού και χρήματος της επιχείρησης)
  7. Προσδιορίζει με μεγάλη ακρίβεια τα επικοινωνιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα, προκειμένου η επιχείρηση να περάσει αποτελεσματικά τα μηνύματα της και να προσεγγίσει το κατάλληλο  κοινό, εκεί που πραγματικά συχνάζει.
  8. Βελτιώνει την διείσδυση και την αποτελεσματικότητα των μηνυμάτων που η επιχείρηση  επιλέγει να περάσει  στο καταναλωτικό της κοινό.
  9. Διασφαλίζει στην επιχείρηση μεγαλύτερο βαθμό ετοιμότητας και ευελιξίας στις  απρόοπτες προκλήσεις του ανταγωνισμού.
  10. Διασφαλίζει τη στενή σύνδεση των δράσεων μάρκετινγκ, με το όραμα, τους στόχους και τους σκοπούς της επιχείρησης, δείχνοντας έτσι την απαραίτητη συνοχή και συνέπεια.
  11. Συντελεί στο χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης και loyalty με τους πελάτες.
  12. Αξιοποιείται ως θεμέλιο και βάση για κάθε μελλοντική καμπάνια της επιχείρησης
  13. Είναι μια δοκιμασμένη και αποτελεσματική πρακτική που μπορεί να αυξήσει θεαματικά τις πωλήσεις και κέρδη της επιχείρησης.

 

Χρειάζεται να είμαι marketer για να σχεδιάσω την στρατηγική marketing της επιχείρησης μου?

Με δεδομένο πως μιλάμε για μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις στην πλειοψηφία των περιπτώσεων, κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα από εσένα την επιχείρηση σου, τον υφιστάμενο ανταγωνισμό αλλά και τις συνθήκες τις αγοράς. Έτσι  σου απαντώ πως είσαι ο καλύτερος marketer που θα μπορούσες να έχεις, και μάλιστα χωρίς καμία μισθολογική επιβάρυνση,  αρκεί να συμφωνήσουμε σε δύο  παραδοχές.

  1. Πώς δεν υπάρχει τίποτε που να μην μαθαίνεται, αρκεί κάποιος να έχει τη  διάθεση να μάθει και να εξελιχθεί.

  2. Πως είναι αδύνατο να τα ξέρεις όλα και γι αυτό θα  χρειαστεί, στην αρχή τουλάχιστον, να παραδεχθείς την άγνοια σου και να δεχτείς την βοήθεια ενός επαγγελματία του Marketing,  προκειμένου να εξοικειωθείς με τα εφόδια και τις τεχνικές που μας παρέχει το σύγχρονο marketing.

Αν συμφωνούμε στις δύο παραπάνω παραδοχές, τότε αναζήτησε ένα επαγγελματία που εμπιστεύεσαι και ζήτα του να κάνετε το marketing plan ΜΑΖΙ. Επιμένω στο “ΜΑΖΙ”. Έχω δει εκατοντάδες επιχειρήσεις να πληρώνουν χιλιάδες ευρώ για ένα marketing plan που θα ετοιμάσουν άλλοι. Τέτοια marketing plan, όπου δεν συμμετέχει ο ίδιος ο επιχειρηματίας (που γνωρίζει καλύτερα απ΄όλους την επιχείρηση του) για μένα είναι ημιτελή και αμφίβολης ποιότητας. Σε μια τέτοια περίπτωση, το πιθανότερο είναι πως θα έχεις πετάξεις τα χρηματάκια σου και ουσιαστική δουλειά δεν θα έχει γίνει.

 

Τι θα κερδίσω από ένα marketing plan;

Με την ολοκλήρωση του Marketing Plan θα είσαι σε θέση να γνωρίζεις:

  1. Τους στόχους σου και τα metrics τους (πώς μετράμε την αποτελεσματικότητα)
  2. Τον ετήσιο προγραμματισμό marketing της επιχείρησης (με βάση το budget που θα συναποφασίσουμε).
  3. Την συχνότητα προβολής της επιχείρησης σου.
  4. Την αποτελεσματικότερη δυνατή διασπορά του ετήσιου budget.
  5. Τα κανάλια επικοινωνίας που θα μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματικότητα της προβολής αυτής (πχ Facebook, εκθέσεις κ.ά)
  6. Τα εργαλεία επικοινωνίας που αξιοποιηθούν (πχ. video, διαγωνισμοί κ.ά)
  7. Το γενικό πλαίσιο της στρατηγικής hashtag στα social.
  8. Tο μείγμα προβολής του 1ου μήνα
  9. Tην καμπάνια του 1ου μήνα (και τα κείμενα της)
  10. Την εξέλιξη της στρατηγικής μάρκετινγκ της επιχείρησης σου μέσα από διαδραστικούς υπολογιστικούς πίνακες και αυτοματοποιημένα γραφήματα.
  11. Θα βλέπεις πλέον με άλλο μάτι την επιχείρηση σου και τον ανταγωνισμό της.
  12. Θα δεις το engagment των χρηστών και τις πωλήσεις σου να απογειώνονται.
  13. Θα ατενίζεις το μέλλον με μεγαλύτερη σιγουριά και αισιοδοξία.

Κλείνοντας

Η εμπειρία μου λέει, πως όσοι μπήκαν στην διαδικασία να δημιουργήσουν ένα marketing plan, σήμερα βλέπουν την επιχείρηση τους με άλλα μάτια.

Μέσα από αυτήν την διαδικασία, ανακάλυψαν πτυχές, pain points και δυνατότητες της επιχείρησης τους που ούτε περνούσαν ποτέ από το μυαλό τους.  Το πιο σημαντικό όμως είναι, πως μέσα από μια τέτοια διαδικασία, κατάφεραν να μετατρέψουν τις αδυναμίες τους σε δύναμη και να σχεδιάσουν μια αποτελεσματική στρατηγική, που απογείωσε τις πωλήσεις τους.

 

Δημοφιλή άρθρα για την επιχείρηση σου:

15 λόγοι να μπλοκάρει το Facebook τον λογαριασμό σου

Instagram stories:Πλήρης οδηγός 2020

 

Αν βρήκες χρήσιμο αυτό το άρθρο, ακολούθησε το Βusiness Mentor στα social media όπου αναρτούμε τακτικά χρήσιμο πληροφοριακό υλικό για την επιχείρηση σου.

Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Pinterest, Youtube