Αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσει να καταλάβεις την διαφορά μιας κοινής επιχείρησης και μιας start up, χρησιμοποιώντας ένα ρεαλιστικό παράδειγμα. 

Τα τελευταία χρόνια, όλοι μιλούν για start ups, λίγοι όμως εστιάζουν στην ουσιαστική διαφορά της από μία κοινή εμπορική επιχείρηση. Για να γίνει πιο κατανοητό, το Business Mentor Greece επέλεξε να σου το εξηγήσει με ένα παράδειγμα.

Το παράδειγμα ανάπτυξης μιας κοινής επιχείρησης και μιας start up

Η διαφορά στην ιδέα μιας κοινής επιχείρησης και μιας start up

Ο  Άρης και ο Φώτης ζουν σε μονοκατοικίες στην ίδια γειτονιά.

 Αντιμετωπίζουν το ίδιο πρόβλημα, χωρίς να το γνωρίζουν. Πιο συγκεκριμένα, κάθε καλοκαίρι, ο ήλιος γυρίζει στην αυλή τους γύρω στις 11 με 12 το μεσημέρι. Από εκείνη την ώρα και μετά, η  ζέστη καταντά  αφόρητη στην γειτονιά και σαν υπεύθυνοι γονείς, φοβούνται να αφήσουν τα παιδιά τους να βγουν να παίξουν στον κήπο.

Αισθάνονται την ανάγκη να αναλάβουν δράση, με διαφορετικό τρόπο όμως ο καθένας.

Ο πρώτος, ο Νίκος, αποφασίζει να επισκεφτεί ένα πολυκατάστημα με εξοπλισμό κήπου και αγοράζει μια τεράστια ομπρέλα  με  βάση από μπετόν, την οποία τοποθετεί στο κέντρο του κήπο του.

 Τώρα τα παιδιά, θα μπορούν να παίζουν κάθε καλοκαίρι κάτω από την σκιά της ομπρέλας και ο Νίκος δεν θα ανησυχεί για τις επιπτώσεις του ήλιου.

Ο δεύτερος, ο Φώτης, (η start up) επιλέγει μια ομολογουμένως πιο δύσκολη λύση. Μετά από πολύ σκέψη, αποφασίζει να δημιουργήσει στο κήπο του ένα φυσικό στέγαστρο από κληματαριά. Αγοράζει λοιπόν τα υλικά για τον σκελετό της κατασκευής και περιμένει ως το Μάρτιο για να φυτέψει τις πρώτες αναρριχώμενες μικρές κληματαριές.

Χρειάζεται να περιμένει ένα χρόνο για το πρώτο κλάδεμα, αλλά αυτό τον δεν πτοεί. Τα παιδιά του ήδη παραπονιούνται πως μια μεγάλη ομπρέλα σαν αυτή του «μπαμπά του Νίκου» θα δώσει λύση στο πρόβλημα, αλλά ο Φώτης επιμένει στωικά και έχει τους λόγους του γι΄αυτό.

Για πολλούς μήνες  ραντίζει και λιπαίνει φυσικά τα φυτά του, παρότι κάποιοι τον συμβουλεύουν να χρησιμοποιήσει χημικά για πιο γρήγορα αποτελέσματα. Η υπομονή του φέρνει επιτέλους τα πρώτα αποτελέσματα.

Η διαφορά στην υλοποίηση μιας κοινής επιχείρησης και μιας start up

Την 3η χρονιά, Αύγουστο μήνα, η δροσιά που απλώνεται κάτω από την κληματαριά, θυμίζει στον Φώτη πως άξιζαν όλοι οι κόποι του.

Η κληματαριά, χάρη στην απαράμιλλη δροσιά που προσφέρει, δεν αργεί να γίνει το στέκι όλων των παιδιών της γειτονιάς.   Δεν τελειώνουν όμως εκεί τα δώρα της, κι αυτό το γνώριζε από το ξεκίνημα ο Φώτης.

Ένα χρόνο μετά,  πρωινό Σεπτέμβρη, ο Φώτης βλέπει με καμάρι για πρώτη φορά την πυκνή σε βλάστηση κληματαριά, να λυγίζει φυσικά από το βάρος των τσαμπιών.  Είναι τόσα πολλά τα σταφύλια και τόσο νόστιμα που όλα τα παιδιά στη γειτονιά έρχονται και του ζητούν να δοκιμάσουν.

Ο Φώτης (o startupper) συλλέγει κάποια για προσωπική κατανάλωση, κάποια άλλα για γλυκό κουταλιού και τα υπόλοιπα τα χαρίζει στα παιδιά της γειτονιάς.

Ο κόπος του όχι μόνο έδωσε απάντηση σε ένα χρόνιο πρόβλημα που αντιμετώπιζε ο ίδιος και τα παιδιά του, αλλά μοίρασε και καρπούς στα υπόλοιπα παιδιά της γειτονιάς.

Στην 1η περίπτωση ο Νίκος, βρήκε μια λύση που έδινε απάντηση στο πρόβλημα της οικογένεια του.

Στην 2η περίπτωση ο Φώτης βρήκε μια λύση που έδινε απάντηση μεν στο πρόβλημα της οικογένειας  του, μοιράστηκε όμως αυτή τη λύση και με όλα τα άλλα παιδιά της γειτονίας.

Αυτή είναι και η ουσιωδέστερη διαφορά ενός start up από μία κοινή επιχείρηση. Στην πλειοψηφία τους, οι start ups δίνουν έξυπνες λύσεις σε χρόνια προβλήματα της κοινωνίας και μάλιστα  τα πιο επιτυχημένα από αυτά, βρίσκουν τρόπους να επιστρέψουν μέρος του πλούτου και της ευημερίας τους στην κοινωνία.

Διάβασε μερικά παραδείγματα πετυχημένων start up του εξωτερικού εδώ και πάρε ιδέες!

Μια σημαντική λεπτομέρεια πριν ξεκινήσεις την δική σου επιχείρηση ή startup

Μια καλή ιδέα είναι μόλις το 1% της επιτυχίας. Το υπόλοιπο 99% θα κριθεί από την αποφασιστικότητα σου να ανταπεξέλθεις στις δυσκολίες και να υλοποιήσεις με υπομονή, επιμονή και διορατικότητα, όλα όσα είναι απαραίτητα για την επιτυχία κάθε επιχείρησης. Πολύ δε περισσότερο μιας start up.

Το Business Mentor Greece σου προτείνει να ξεκινήσεις κάνοντας 10 βασικές ερωτήσεις στον εαυτό σου.

 

Σχετικές σελίδες

Στρατηγική μάρκετινγκ: Τι είναι και γιατί αξίζει να την εφαρμόσεις

Πως να δημιουργήσεις ένα marketing plan, σε 6 στάδια.

Ανάλυση ανταγωνιστικότητας: To μοντέλο των 5 δυνάμεων του Πόρτερ και η εφαρμογή του στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις