Οδηγός SEO

«To marketing  πέθανε» αναφωνούσε το 2010 ο γκουρού του είδους Philip Kotler στο βιβλίο του «Marketing 3.0» και ήταν αρκετοί αυτοί που τον χλεύασαν και τον χαρακτήρισαν ως καταστροφολόγο. Έξι χρόνια μετά, η πραγματικότητα ήρθε να επιβεβαιώσει τις προβλέψεις του κορυφαίου ειδικού.

Τα παραδοσιακά μέσα προβολής (βλ. εφημερίδες, περιοδικά, ραδιόφωνο κλπ), χρόνο με τον χρόνο, έχαναν την αίγλη τους και σήμερα όσα δεν προσαρμόστηκαν στις σύγχρονες πρακτικές της επιχειρηματικότητας, έχουν κλείσει ή φυτοζωούν. Αναρωτήθηκες ποτέ το γιατί? Η εξήγηση είναι απλή.

Η θεαματική ανάπτυξη του internet marketing

Η θεαματική ανάπτυξη του internet άλλαξε ριζικά τους κανόνες του παιχνιδιού και θεμελίωσε μια νέα –και πολλά υποσχόμενη- επιστήμη γνωστή ως internet marketing ή online marketing. Πρόκειται για την επιστήμη που ασχολείται με την προβολή και διαφήμιση μέσω internet, προκειμένου να αυξηθούν οι πωλήσεις μιας εταιρείας.

Σύμφωνα με τους ειδικούς, πρόκειται για μια δυναμική επιστήμη, που διαρκώς εξελίσσεται και έχει θεαματικά αποτελέσματα.  Έτσι, μόνο τυχαίο δεν μπορεί να θεωρηθεί το γεγονός πως σήμερα το Internet Marketing αποτελεί βασική πτυχή της στρατηγικής marketing των κορυφαίων εταιρειών ανά τον κόσμο.

Λόγω της ανάπτυξης του internet  και των νέων τεχνολογιών, έγινε ένα από τα σημαντικότερα θέματα για την επιχειρηματική ανταγωνιστικότητα. Παρά το γεγονός ότι το SEM(search engine marketing) και κατά συνέπεια και το SEO(search engine optimization) αποτελεί μία από τις καλύτερες επιλογές μεταξύ των ειδών του internet marketing, οι έννοιες αυτές προκαλούν σύγχυση ως προς το διαχωρισμό τους ιδιαίτερα στην ελληνική πραγματικότητα.

Επιγραμματικά λοιπόν αναφέρουμε ότι το SEM είναι μια πτυχή του online marketing, το οποίο περιλαμβάνει ενέργειες SEO (Search Engine Optimization) ή PPC (Pay Per Click). Το Search Engine Optimization(SEO), ως αναπόσπαστο μέρος του κάθε σχεδίου μάρκετινγκ των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εξασφαλίζει ότι θα προσφέρεις σημαντικό, ενδιαφέρον και εύκολα εντοπίσιμο περιεχόμενο όχι μόνο στους υπάρχοντες αλλά και τους πιθανούς πελάτες σου. Αλλά είναι τόσο εύκολο να το εφαρμόσεις;

PPC and SEO

Εικόνα 1: Αποτελέσματα εμφάνισης μέσω Pay per Click και Search Engine Optimization

Επιτυχία, εφησυχασμός, αποτυχία.
                 Μόνο οι παρανοϊκοί επιβιώνουν “
 –Andy Grove

Έχεις αναρωτηθεί γιατί ορισμένες ιστοσελίδες είναι στην πρώτη σελίδα στις αναζητήσεις στην μηχανή της Google και μερικές βρίσκονται στη σελίδα 10, ή γιατί θεωρεί η μηχανή αναζήτησης της Google ότι θα σε ενδιαφέρουν οι πρώτες δέκα ιστοσελίδες σχετικά με την αναζήτηση σου; Ας δούμε το γιατί!

Λοιπόν, η Google “ξέρει” τι θέλεις και προσδοκάς να διαβάσεις και τι να παραλείψεις, επειδή ενημερώνει συνεχώς τους αλγόριθμους της. Αν και είναι σημαντικό να παραμείνεις στην κορυφή των αλγοριθμικών τάσεων, αυτός ο οδηγός δεν αφορά μόνο αυτό. Αντί αυτού, θα σου παρουσιάσουμε τις βασικές αρχές SEO. Η κατανόηση τους, θα σε βοηθήσει να φτάσεις μεθοδικά στην κορυφή των αποτελεσμάτων για εξειδικευμένες αναζητήσεις.

Γιατί SEO?

Το SEO είναι σαν την διαχείριση ακινήτων: έχει να κάνει αποκλειστικά με την τοποθεσία. Το να εμφανίζεται η ιστοσελίδα σου στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων αναζήτησης σημαίνει μια τεράστια αύξηση της κυκλοφορίας σε αυτήν! Αρκεί να θυμάσαι πως τα πρώτα τρία αποτελέσματα μιας αναζήτησης στην μηχανή της Google (βλ. εικόνα 1) λαμβάνουν το 60%!! των κλικ, ενώ από αυτό το ποσοστό, το 33% των κλικ λαμβάνει η πρώτη ιστοσελίδα στην κορυφή των αναζητήσεων (στην εικόνα 1 το 33% των κλικ λαμβάνει η σελίδα HD Televisions).

Πριν προχωρήσουμε όμως ας δούμε την κατάταξη των μηχανών αναζήτησης για να καταλάβουμε για ποιο λόγο για τις ενέργειες SEO δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην μηχανή αναζήτησης της Google.

Κατάταξη μηχανών αναζήτησης

Εικόνα 2: Κατάταξη μηχανών αναζήτησης

Σκέψου: Είναι 1952 και αποφασίζεις να ανοίξεις ένα παγωτατζίδικο. Το παγωτό σου είναι πεντανόστιμο και το κατάστημά σου είναι καταπληκτικό, αλλά, εφόσον η ειδίκευση σου είναι στην παραγωγή παγωτού και όχι στην διαφήμιση, αποφάσισες να ανοίξεις το μαγαζί σου χωρίς να εγγραφείς στον τοπικό τηλεφωνικό κατάλογο, να το διαδόσεις στην ευρύτερη περιοχή σου, να οργανώσεις ένα πάρτι εγκαινίων, ή έστω να βάλεις μια πινακίδα έξω από το κατάστημα. Δεν έχει καμία σημασία που το παγωτό σου είναι το καλύτερο, κανείς δεν ξέρει το κατάστημά σου!

Αν εφαρμόσεις αυτό το παράδειγμα στο σημερινό ανταγωνιστικό πεδίο του internet marketing, θα διαπιστώσεις ότι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σου, θα πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα για την επιχείρηση σου.

Ας ξεκινήσουμε από την αρχή

Τι είναι το SEO;

Ο όρος SEO προέρχεται από τα αρχικά των αγγλικών λέξεων Search Engine Optimization, και στα Ελληνικά σημαίνει Βελτιστοποίηση στις Μηχανές Αναζήτησης. Είναι ένα είδος μεθόδου που χρησιμοποιεί την παρακολούθηση δεδομένων αλλά και την έρευνα marketing έτσι ώστε να επιλεχθούν οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords) για μια ιστοσελίδα, η οποία ονομάζεται και “keyword advertisement” (Malaga, 2007).

Για να γίνει βέβαια κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρχει αρκετή γνώση για το ποιες λέξεις-κλειδιά πρέπει να χρησιμοποιηθούν, αλλά και με ποιον τρόπο ώστε να κάνουν την ιστοσελίδα εύκολα ανιχνεύσιμη από τις μηχανές αναζήτησης. Οι τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται γίνονται και επάνω στην ιστοσελίδα (on page seo), αλλά και έξω από αυτήν (off page seo). Στόχος όλων αυτών των τεχνικών είναι να πετύχουμε την όσο το υψηλότερη θέση στην κατάταξη των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης του διαδικτύου. Τα αποτελέσματα που μας δίνουν οι μηχανές αναζήτησης ποικίλουν από μερικές χιλιάδες μέχρι πολλά εκατομμύρια ιστοσελίδες σχετικές με τη λέξη-κλειδί (keyword) που χρησιμοποιήσαμε κατά την αναζήτηση. Στην κορυφή των αποτελεσμάτων εμφανίζονται οι ιστοσελίδες που έχουν τη μεγαλύτερη συνάφεια ως προς τη  συγκεκριμένη λέξη κλειδί.

Το SEO είναι πολύ σημαντικό για μία ιστοσελίδα γιατί αλλιώς αυτή θα είναι αόρατη και χωρίς επισκέπτες, άρα και χωρίς λόγο ύπαρξης. Επιπλέον με τη σωστή του χρήση από μια εταιρεία αυξάνονται και οι πωλήσεις των προϊόντων της, που είναι πρωταρχικός στόχος κάθε επιχείρησης.

ΥΨΗΛΟΤΕΡΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ → ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ → ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ

Κύριος σκοπός και αποστολή του επιτυχημένου SEO είναι η ιστοσελίδα να εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις των SERP’s (Search Engine Results Page) και στην χειρότερη περίπτωση (του μεγάλου ανταγωνισμού) μέσα στα 10 πρώτα αποτελέσματα, διότι σύμφωνα με τις στατιστικές, στο 80%  των αναζητήσεων, ο χρήστης διαβάζει και επιλέγει μόνο από τα πρώτα 10 αποτελέσματα της αναζήτησης, δηλαδή αυτά που βρίσκονται στην πρώτη σελίδα και μόνο το 20% προχωράει στα επόμενα 20, 30 ή και περισσότερα αποτελέσματα δηλαδή στις επόμενες σελίδες.

Για να βοηθήσουν τους χρήστες να εντοπίσουν τις καλύτερες ιστοσελίδες, οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν σύνθετους αλγόριθμους που καθορίζουν τη σειρά κατάταξης των αναζητήσεων. Οι παράγοντες που επηρεάζουν τον αλγόριθμο σχετικά με την κατάταξη είναι κυρίως η δομή της ιστοσελίδας, το περιεχόμενο της, link και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Αν ξεκινάς μόλις, μην σε τρομάζουν όροι όπως «αλγόριθμοι» και «δομή ιστοσελίδας». Θα σε βοηθήσουμε να τους κατανοήσεις και θα σε καθοδηγήσουμε βήμα-βήμα στα βασικά σημεία της στρατηγικής SEO για μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 

Πως δουλεύει;

Η βελτιστοποίηση μιας ιστοσελίδας αρχίζει από την πρώτη στιγμή, δηλαδή από την κατοχύρωση του σωστού ονόματος (domain name) και συνεχίζεται με την εγκατάσταση του κατάλληλου λογισμικού, τον SEO σχεδιασμό του template της ιστοσελίδας, την σωστή σύνταξη και προβολή του περιεχομένου, την καταχώρησή του στις μηχανές αναζήτησης,  την χρήση διαφόρων μεθόδων για διασύνδεση της ιστοσελίδας με άλλες στο διαδίκτυο και την κοινωνική της δικτύωση. Για την διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνεται συνεχής εφαρμογή διαφόρων μεθόδων αλλά και συνδυασμός τους κάποιες φορές έτσι ώστε να προσαρμόζονται στις καθημερινές εξελίξεις και αλλαγές που γίνονται από τις μηχανές αναζήτησης.

Το πρώτο στοιχείο ανάλυσης για να ξεκινήσει η βελτιστοποίηση  της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης είναι το keyword research δηλαδή η έρευνα, η διαπίστωση και ανάλυση για το ποιες λέξεις – κλειδιά (keywords) ταιριάζουν στο θέμα της συγκεκριμένης ιστοσελίδας. Με βάση αυτή την έρευνα θα επιλέγουν οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά (keywords) έτσι ώστε η ιστοσελίδα να προσελκύσει το περισσότερο δυνατό κοινό, το οποίο αναζητεί παρόμοια προϊόντα ή υπηρεσίες με αυτήν που παρέχει η επιχείρηση σου.

Στη συνέχεια, γίνεται Competition Analysis, δηλαδή ανάλυση του ανταγωνισμού πάνω στις λέξεις-κλειδιά που έχουν προηγουμένως συλλεχθεί, έτσι ώστε να επιλεχθούν οι κατάλληλες λέξεις-κλειδιά αλλά με τον μικρότερο δυνατό ανταγωνισμό από άλλες ιστοσελίδες.

Επόμενο στάδιο της διαδικασίας είναι η εφαρμογή του On Page SEO, δηλαδή στην επεξεργασία και βελτιστοποίηση επάνω στην ιστοσελίδα. Η διαδικασία αυτή αφορά την επεξεργασία της σχεδίασης των ιστοσελίδων, τους τίτλους των σελίδων (web titles), τα Meta tags και την διάταξη και διάρθρωση ολόκληρης της ιστοσελίδας έτσι ώστε να γίνει SEO friendly. Tα meta-tags είναι κάποια δεδομένα μέσα σε μια ιστοσελίδα που περιγράφουν το περιεχόμενο αυτής, χωρίς να είναι ορατά στους χρήστες. Έτσι εντοπίζονται από τις μηχανές αναζήτησης και με αυτόν τον τρόπο κατανοούν περί τίνος πρόκειται. Τα meta-tags βέβαια έχουν χάσει την βαρύτητα τους τα τελευταία χρόνια, αφού οι σύγχρονες μηχανές αναζήτησης μπορούν πλέον να διαβάσουν απευθείας το περιεχόμενο και να βγάλουν μόνες τους συμπεράσματα για την ιστοσελίδα. Εάν η ιστοσελίδα λοιπόν είναι καλά δομημένη, με απλή κωδικοποίηση, τότε η διαδικασία του indexing (ευρετηρίασης) θα γίνει πολύ πιο γρήγορα.

Συνεχίζοντας τη διαδικασία του On Page SEO της ιστοσελίδας πρέπει να γίνει βελτίωση του περιεχομένου της (Content enhancement), δηλαδή δημιουργία νέων βελτιστοποιημένων ιστοσελίδων για την αγορά που στοχεύει η κάθε εταιρεία καθώς επίσης και τακτική ανανέωση του περιεχομένου για τις ήδη υπάρχουσες σελίδες, διότι όλες οι μηχανές αναζήτησης χρειάζονται ανανεωμένο περιεχόμενο. Οι μηχανές αναζήτησης δίνουν μεγάλη έμφαση στην πρωτοτυπία και αυθεντικότητα του περιεχομένου αφού το πιο πρωτότυπο περιεχόμενο, είναι και αυτό που έχει την μεγαλύτερη βαρύτητα (Content Marketing).

Το Link Building και Link Popularity είναι κάποιες ενέργειες του SEO οι οποίες έχουν να κάνουν με την παροχή συνδέσμων σε περιεχόμενο της συγκεκριμένης ιστοσελίδας σε άλλες οι οποίες είναι αρκετά δημοφιλής, έχουν παρόμοιο περιεχόμενο με αυτή της εταιρείας και σχετίζονται με το θέμα. Αυτή η διαδικασία είναι πάρα πολύ σημαντική και αναπόσπαστο κομμάτι του SEO. Το 75% της  επίτευξης  των κορυφαίων θέσεων στην κατάταξη στις μηχανές  αναζήτησης, είναι μία σωστή ανάμειξη τους με  τις τεχνικές του “on-page”, όπως το content optimization το meta tag optimization.

Επόμενο στάδιο του SEO είναι η υποβολή της ιστοσελίδας σε μεγάλες μηχανές αναζήτησης (όπως είναι η Google, Yahoo, Bing) και καταλόγους (directories). Το website θα πρέπει να υποβάλλεται και να καταχωρείται σε μια σειρά μηχανών αναζήτησης και καταλόγων, καθώς αυτό εξασφαλίζει την ορθή και τακτική ευρετηρίαση (indexing) του website, έτσι ώστε όλες οι σημαντικές σελίδες να καταχωρηθούν στη βάση δεδομένων των μεγάλων μηχανών αναζήτησης.

Τελευταίο βήμα αλλά και πολύ σημαντικό για την διατήρηση της ιστοσελίδας μόνιμα σε υψηλές θέσεις κατάταξης των μηχανών αναζήτησης αλλά και την περαιτέρω βελτίωση αυτής,  είναι η μηνιαία παρακολούθηση της ιστοσελίδας και των αναφορών (Reporting). Οι αλγόριθμοι των μηχανών αναζήτησης διαρκώς μεταβάλλονται και εξελίσσονται, συνεπώς είναι απαραίτητη η διαρκής παρακολούθηση και η υποστήριξη του SEO της ιστοσελίδας.

Λειτουργία μηχανών αναζήτησης και βασικές πρακτικές SEO

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν τα bot, τα οποία είναι robot με αυτοματοποιημένο λογισμικό και προγράμματα με τα οποία σαρώνουν όλους τους δικτυακούς τόπους. Σαρώνοντας ο crawler τις ιστοσελίδες, καθορίζει  το περιεχόμενο της ανάλογα με τις λέξεις-κλειδιά (keywords) που περιέχει. Έτσι ανάλογα με το είδος των λέξεων-κλειδιών (keywords) που βρίσκονται στο περιεχόμενο της, ανάλογη θα είναι και η κίνηση (traffic) και το είδος των επισκεπτών του. Οι μηχανές αναζήτησης έχουν τον εξειδικευμένο μηχανισμό να  προσδιορίζουν το είδος του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας από έναν ελάχιστο αριθμό λέξεων-κλειδιών (keyword).

Η Google έχει κατορθώσει να καθορίσει ένα πρότυπο είδος τεχνολογίας για τον προσδιορισμό του περιεχομένου μιας ιστοσελίδας. Δίνοντας ένα μικρό αριθμό από σχετικές λέξεις-κλειδιά (keywords) μπορεί να εντοπίσει το θέμα και να προτείνει περισσότερες λέξεις κλειδιά.

Ως εκ τούτου για τον καθορισμό και την εφαρμογή μιας στρατηγικής SEO οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι τα πρώτα τα οποία πρέπει ληφθούν υπόψη και να καθοριστούν. Για τον προσδιορισμό των κατάλληλων λέξεων-κλειδιών (keyword) θα πρέπει να σκεφτόμαστε σαν ένας χρήστης που ψάχνει σε μια μηχανή αναζήτησης μία συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Οι λέξεις οι οποίες θα σκεφτεί να χρησιμοποιήσει, για να εντοπίσει αυτό που ψάχνει, είναι και αυτές οι οποίες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν στο περιεχόμενο των άρθρων της ιστοσελίδας, έτσι ώστε να είναι σχετικό με τις σελίδες αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης SERP (Search Engine Results Pages).

Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά όπως αναφέραμε παραπάνω, οι μηχανές αναζήτησης καταλαβαίνουν απόλυτα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Αυτό όμως που προσδιορίζει ακριβέστερα και καθορίζει μια ιστοσελίδα είναι οι διασυνδέσεις (links) με το website. Είναι κανόνας ότι όσο περισσότερες διασυνδέσεις για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα υπάρχουν σε άλλες, τόσο πιο σημαντικό και αξιόπιστο είναι το περιεχόμενό της και οι πληροφορίες που περιέχει. Όσο περισσότεροι εισερχόμενοι σύνδεσμοι (incoming links) υπάρχουν προς τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα, είναι καλύτερα και τη φέρνουν σε υψηλότερη θέση στην κατάταξη των αναζητήσεων.

Οι διασυνδέσεις από άλλες μεγάλες ιστοσελίδες «υψηλού ειδικού βάρους» πέρα από το ότι βοηθούν στην οργανική κίνηση επισκεπτών από τις μηχανές αναζήτησης (organic traffic), έχουν ενδιαφέρον διότι εξασφαλίζουν άμεση επισκεψιμότητα (direct traffic). Βέβαια πάρα πολύ σημαντικό είναι να διαθέτει και η ιστοσελίδα από μόνη της ποιοτικό περιεχόμενο, διότι μόνο έτσι θα παραμένουν οι χρήστες σε αυτή. Συνεπώς αυτά τα δύο στοιχεία οι διασυνδέσεις (links) και οι λέξεις-κλειδιά (keywords) είναι αλληλένδετα και απαραίτητα για την επιτυχία σου .

Ανάλυση πρακτικών SEO

Τίτλος-ετικέτα και περιγραφή της σελίδας

Ο τίτλος-ετικέτα και η περιγραφή της σελίδας είναι δύο βασικές και κρίσιμες πτυχές των τεχνικών SEO. Είναι ιδιαίτερα σημαντικά για να καταφέρει η ιστοσελίδα σου να ξεχωρίσει στην κατάταξη αναζητήσεων της Google.

Τίτλος και περιγραφή σελίδας

Εικόνα 3: Εμφάνιση τίτλου και περιγραφή σελίδας στην Google

 

Τίτλος-ετικέτα της σελίδας

Ο τίτλος-ετικέτα ή τίτλος σελίδας ενημερώνει τους χρήστες και τις αράχνες ακριβώς τι περιλαμβάνει μια ιστοσελίδα. Αυτά εμφανίζονται στην κορυφή του browser, καθώς και στα αποτελέσματα της εκάστοτε αναζήτησης.

Χρησιμοποίησε σε κάθε τίτλο-ετικέτα με λιγότερο από 64 χαρακτήρες. Οποιοσδήποτε επιπλέον χαρακτήρας θα αντικατασταθεί από αποσιωπητικά.

Επέλεξε όποια διαμόρφωση σου αρέσει, αρκεί να είναι οργανωμένη. Προτίμησε την μορφή: “ Τίτλος Σελίδας | Περισσότερες Πληροφορίες | Όνομα Εταιρείας”.

Γράψε την ακριβή περιγραφή της σελίδας.

Χρησιμοποίησε λέξεις-κλειδιά στον τίτλο-ετικέτα της σελίδας σου αφού βεβαιωθείς ότι έχεις κάνει την σωστή έρευνα για το ποιες λέξεις είναι οι κατάλληλες.

“ Tip #1:
Πρόσθεσε την φυσική τοποθεσία της επιχείρησης σου στον
τίτλο-ετικέτα αν επιδιώκεις να επεκταθείς τοπικά. Για παράδειγμα
«Όνομα Ελληνικού Εστιατορίου| Υπέροχο & Αυθεντικό Ελληνικό Φαγητό|
Νέα Παραλία Θεσσαλονίκης, Ελλάδα.”

Περιγραφή της Σελίδας

Η περιγραφή της σελίδας, εμφανίζεται ακριβώς κάτω από τον τίτλο-ετικέτα στην σελίδα αποτελεσμάτων της μηχανής αναζήτησης. Αυτά τα σύντομα αποσπάσματα από πληροφορίες βοηθούν τους χρήστες και τις αράχνες να κατανοήσουν καλύτερα την ιστοσελίδα σου. Στο μόνο άλλο σημείο που εμφανίζονται είναι στο κώδικα HTML της ιστοσελίδας σου.

Οι περισσότερες μηχανές αναζήτησης κόβουν περιγραφές που ξεπερνούν τους 160 χαρακτήρες.

Αν και οι μηχανές αναζήτησης δεν χρησιμοποιούν αυτές τις περιγραφές για καλύτερη κατάταξη, είναι απαραίτητες για να κερδίσεις περισσότερα κλικ, ενισχύουν την εικόνα της ιστοσελίδας προς τον χρήστη και είναι απαραίτητα στοιχεία για την τεχνική SEO.

Σαφείς και ενδιαφέρουσες περιγραφές προσελκύουν περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου.

 

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΕΡΙΓΡΑΦΕΣ

Περαιτέρω περιγραφές ιστοσελίδας

Εικόνα 4: Περαιτέρω περιγραφές ιστοσελίδας στην Google

Οι περαιτέρω περιγραφές είναι κομμάτια πληροφοριών που συνήθως συνοδεύουν την περιγραφή της σελίδας με σκοπό να βοηθήσουν χρήστες και μηχανές να καταλάβουν εύκολα το περιεχόμενο της ιστοσελίδας. Αν και οι περαιτέρω περιγραφές μπορεί να είναι λίγο μόνο πιο αναλυτικές, βοηθούν σημαντικά τοπικές επιχειρήσεις που επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν τα αποτελέσματα του SEO. Μπορεί να κάνουν μια λίστα αποτελεσμάτων πολύ πιο ενδιαφέρουσα και ελκυστική και μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε προϊόντα, επιχειρήσεις, συνταγές, εκδηλώσεις και μουσική.

ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΟΜΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ

Δημιουργώντας μια βελτιστοποιημένη δομή στην ιστοσελίδα σου, βοηθάς την Google να την κατατάξει πιο εύκολα καθώς και να ενισχύσει το ενδιαφέρον του χρήστη για αυτήν.

Εσωτερικές συνδέσεις

Οι εσωτερικές συνδέσεις, τα links(σύνδεσμοι) δηλαδή με άλλες σελίδες που υπάρχουν μέσα στην δική σου ιστοσελίδα, βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να εντοπίσουν το website σου, καθώς αυτές δεν χρησιμοποιούν την μπάρα αναζήτησης όπως οι χρήστες. Αυτοί οι εσωτερικοί σύνδεσμοι δημιουργούν έναν εξελισσόμενο ιστό συνδέσμων στην ιστοσελίδα σου και έτσι βοηθά τις αράχνες αναζήτησης να την «ψάχνουν» και να την εντοπίζουν πιο εύκολα.

Δημιούργησε ένα ποιοτικό περιεχόμενο! Όσο περισσότερο είναι το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα σου τόσο πιο εύκολο είναι να εντοπιστεί και ακόμα καλύτερα αν υπάρχουν αρκετοί σύνδεσμοι (links).

Μην βάζεις όμως συνδέσμους απλά και μόνο για να υπάρχουν. Φρόντισε να έχουν σωστή θέση και νόημα στο ευρύτερο περιεχόμενο. Θυμήσου ότι η αξιολόγηση του χρήστη έχει σημασία πάνω από όλα. Η Google γνωρίζει αν πας να εξαπατήσεις το σύστημα της.

Μην προσπαθείς να δημιουργήσεις ένα εξωφρενικό κείμενο ή σύνδεση απλά για τα κλικ. Πρέπει όλα να έχουν μια φυσιολογική ροή.

“ Tip #2:
Μπορείς να δημιουργήσεις ένα χάρτη περιεχομένων στην ιστοσελίδα
σου (site map). Έτσι βοηθάς την Google να το κατηγοριοποιήσει πιο
εύκολα. Είναι απίστευτα εύκολο, χρειάζεται πολύ λίγο χρόνο και είναι
ιδιαίτερα αποτελεσματικό.”

Ταχύτητα

Αν και η ταχύτητα δεν είναι τόσο σημαντική όσο οι άλλοι παράγοντες που εξετάζουμε εδώ, η Google ευνοεί ιστοσελίδες που έχουν γρήγορους χρόνους φόρτωσης. Η αργή φόρτωση των ιστοσελίδων έχει συνήθως υψηλότερα ποσοστά εγκατάλειψης και περισσότερες εξόδους από αυτές που έχουν γρήγορη φόρτωση. Η Google έχει δημιουργήσει ένα καταπληκτικό εργαλείο για τον έλεγχο της ταχύτητας της ιστοσελίδας που ονομάζεται PageSpeed Insights. Εισάγεις τη διεύθυνση URL της ιστοσελίδας σου και σου παρουσιάζει τυχόν προβλήματα ταχύτητας και πώς να τα διορθώσεις!

Βελτιστοποίησε τις εικόνες της ιστοσελίδας με τέτοιο τρόπο ώστε να μειώσεις το μέγεθος τους και συνεπώς να αυξήσεις την ταχύτητα της. Τσέκαρε το smush.it

Διπλό περιεχόμενο

Το διπλό περιεχόμενο είναι ένα από τα μεγαλύτερα – και πιο απογοητευτικά -προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι κατά τη δημιουργία και τη διατήρηση μιας ιστοσελίδας. Συχνά δημιουργούν το διπλό περιεχόμενο χωρίς καν να γνωρίζουν. Ιστοσελίδα με πολλές σελίδες με κοινό περιεχόμενο συνήθως εκνευρίζει την Google και τις τιμωρεί αυστηρά!

Διευθύνσεις URL κάποιας ιστοσελίδας που διαθέτουν κωδικούς εντοπισμού ή δυνατότητα εκτύπωσης των σελίδων είναι τα τέλεια παραδείγματα διπλού περιεχομένου που δημιουργήθηκε κατά λάθος. Ευτυχώς, η Google μπορεί να σε βοηθήσει να εντοπίσεις το διπλό περιεχόμενο και σου δίνει τρόπους να το λύσεις:

Το Rel=”canonical” Tag, είναι ένας σπουδαίος τρόπος που λέει στις μηχανές αναζήτησης αν κάποια σελίδα περιέχει διπλό περιεχόμενο ή είναι αντιγραφή και αναφέρει στην Google το γνήσιο URL.

Εγκαθιστώντας το 301 redirect  είναι ακόμη ένας τρόπος να αποφύγεις ποινές από την Google για διπλό περιεχόμενο. Το 301 redirect  αυτόματα στέλνει στους χρήστες το URL με το γνήσιο περιεχόμενο.

Για περισσότερες πληροφορίες, επισκέψου Google’s page on duplicate content.

 

ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΑΝ

Στο άρθρο του «Content is King» (το περιεχόμενο είναι το παν), ο Bill Gates σημειώνει πως «το περιεχόμενο είναι εκεί που το πραγματικό χρήμα βγαίνει στο διαδίκτυο».

20 χρόνια μετά δεν θα μπορούσε να έχει περισσότερο δίκαιο. Το μάρκετινγκ σε αυτό το κομμάτι είναι βασική προτεραιότητα, καθώς παρέχει ποιοτικό περιεχόμενο κατανοητό στους χρήστες-επισκέπτες και είναι απαραίτητο στον κορεσμένο κόσμο του μάρκετινγκ.

“ Tip #3:
Δημιούργησε μια στρατηγική κοινωνικών δικτύων για να αυξήσεις
την επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σου.”

Ποιότητα

Οι μηχανές αναζήτησης της Google έχουν εξελιχθεί τόσο πολύ, που διαβάζουν τα περιεχόμενα όπως οι άνθρωποι. Όπως έχουμε ήδη πει, έχει περάσει η εποχή που γεμίζαμε το περιεχόμενο με λέξεις-κλειδιά. Θα πρέπει να παρέχεις συναρπαστικό και χρήσιμο περιεχόμενο το οποίο θα γράψεις έχοντας τον αναγνώστη στο μυαλό σου.

Δημιούργησε όσο πιο φρέσκο περιεχόμενο μπορείς. Ένα ανανεωμένο περιεχόμενο αυξάνει τις εσωτερικές συνδέσεις, την ενασχόληση του χρήστη καθώς φέρνει και νέους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σου.

Γράψε μεγαλύτερες δημοσιεύσεις. Η Google αγαπά τα μεγαλύτερα κείμενα.

Μην ξεχάσεις τις λέξεις-κλειδιά που έχεις βρει ως κατάλληλες για την δική σου ιστοσελίδα. Χρησιμοποίησε τες στη φυσιολογική ροή του κειμένου και όχι όπου σε βολεύει.

Engagement

Η ενασχόληση με το περιεχόμενο είναι ένα από τα μεγαλύτερα θετικά σημάδια των χρηστών για τη Google. Αν οι επισκέπτες σου αλληλεπιδρούν με την ιστοσελίδα σου, μεταπηδούν από την μια εσωτερική σύνδεση σε κάποια άλλη, τότε η Google σε αξιολογεί θετικά. Αν πάλι οι επισκέπτες του website σου, το εγκαταλείπουν από την πρώτη σελίδα, αυτό δείχνει στην Google πως το περιεχόμενο σου είναι ή αδιάφορο, ή ενοχλητικό ή παραπλανητικό κ.ά.  Χαμηλά ποσοστά μεταπήδησης και οι αυξημένοι χρόνοι παραμονής σε μια ιστοσελίδα είναι μετρήσεις που δείχνουν καλή εμπειρία του χρήστη. Αν οι χρήστες είναι ευχαριστημένοι, η Google είναι ευχαριστημένη επίσης!

Χρησιμοποίησε τα Google Analytics για να ελέγξεις ποιες σελίδες λειτουργούν και ποιες όχι.

Εξέτασε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου! Είναι ωραίο να ξέρεις τι αρέσει στους επισκέπτες της και να αυξάνεις την ενασχόληση τους. Τους αρέσουν απλές ή σύνθετες πληροφορίες; Είναι το περιεχόμενο της αρκετά συναρπαστικό; Έλεγχε το περιεχόμενο συνεχώς.

Σχεδίασε μια έρευνα για να δεις τους τύπους περιεχομένων που θα ήθελαν οι επισκέπτες σου να δουν. Θα μπορούσες να το στείλεις στις επαφές σου μέσω e-mail ή να φτιάξεις μια φόρμα στην ιστοσελίδα σου. Όταν έχεις την απαραίτητη πληροφορία, δώσε στους επισκέπτες σου αυτό που θέλουν.

Συμπέρασμα

Τώρα που ξέρεις τα βασικά για μια καλύτερη ιστοσελίδα βάση των τεχνικών SEO, μπορείς να ξεκινήσεις να τα χρησιμοποιείς και εσύ άμεσα. Σε συνεργασία με έναν σύμβουλο SEO ο οποίος θα σε καθοδηγήσει σε κάθε σου βήμα- από το να αυξήσεις την παρουσία σου στο blog σου για να δημιουργήσεις εσωτερικούς συνδέσμους μέχρι να τσεκάρεις την ιστοσελίδα σου εξονυχιστικά για διπλό περιεχόμενο, θα είσαι έτοιμος να αποκομίσεις τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

“ Οι τεχνικές SEO είναι μαραθώνιος
και όχι αγώνας ταχύτητας”

Ωστόσο, πρέπει να γνωρίζεις ότι αυτό θα χρειαστεί λίγο καιρό, η αύξηση της θέσης στα αποτελέσματα δεν θα γίνει σε μια μέρα. Οι τεχνικές SEO είναι μαραθώνιος και όχι αγώνας ταχύτητας. Μην απογοητεύεσαι, θα κάνεις την διαφορά όποια τεχνική και αν χρησιμοποιήσεις.

ΝΑ ΘΥΜΑΣΑΙ:

 

Να υπακούς στις βασικές οδηγίες των τεχνικών SEO

Να δημιουργήσεις ποιοτικό και αυθεντικό περιεχόμενο

Να προσφέρεις μοναδική εμπειρία στους χρήστες σου

Να χρησιμοποιείς τα εργαλεία που σου δίνει η Google

Να προσαρμόζεσαι στις ανανεώσεις των αλγορίθμων

ΝΑ ΠΡΟΧΩΡΑΣ ΚΑΙ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΝΕΣΑΙ

 

 

 

Πηγή: moz.com