Case study 2 κριτικής επιχειρηματικής σκέψης: Μία εταιρεία στα πρόθυρα της πτώχευσης και πως πέτυχε αύξηση τζίρου 56% μέσα σε 2 χρόνια.

Case study 2. Μπορείς να κατατάξεις τα προβλήματα της με σειρά προτεραιότητας ? Η ιστορία είναι πέρα για πέρα αληθινή και το όνομα των επιχειρηματιών (με την άδεια τους) στη διάθεση όποιου επιθυμεί να επαληθεύσει την αλήθεια της παρακάτω αφήγησης.

προβλήματα

H πρώτη συνάντηση

Επιχείρηση στα πρόθυρα πτώχευσης με καλεί μετά από σύσταση συναδέλφου και ζητά την συνδρομή μου. Από το πρώτο κιόλας ραντεβού στα πολυτελή γραφεία της, στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, μέσα από στοχευμένες ερωτήσεις, αντιλαμβάνομαι την οικτρή οικονομική κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει οι 2 επιχειρηματίες.

Δύο γλυκύτατοι, μεσήλικες, ωραίοι τύποι. Πράγματι, αν δεν αλλάξει κάτι τους επόμενους 6-8 μήνες, η επιχείρηση κινδυνεύει  να κλείσει.

 Οι επιχειρηματίες μου αναφέρουν ως προβλήματα αρκετά, αλλά  θεωρούν ότι 3 είναι τα πιο σημαντικά.

Η πτώση των πωλήσεων, τα «πιστόλια» που φάγανε από κάποιους πελάτες και ο ανελέητος ανταγωνισμός που «χτυπάει» τις τιμές.

Μια βαθύτερη αγωνία των επιχειρηματιών είναι πως εκτός από τους ίδιους, 57 εργαζόμενοι κινδυνεύουν να χάσουν την δουλειά τους.

Πραγματικά συγκινητική ευαισθησία.  Αντιμετωπίζουν τόσο επείγουσα κατάσταση, που δεν μπορώ παρά να δεχτώ την πρόσκληση να αναλάβω την επιχείρηση.

Η αξιολόγηση του προβλήματος

 Η εμπειρία μου λέει πως πολύ συχνά τα προβλήματα είναι διαφορετικά από αυτά που εστιάζουν οι επιχειρηματίες κι επειδή θέλω να έχω μια λεπτομερέστερη εικόνα, αφιερώνω τις πρώτες μέρες στην σχολαστική ανάγνωση οικονομικών στοιχείων (ισολογισμών, ταμειακών ροών, δαπανών κλπ) αλλά και την παρατήρηση των εσωτερικών διαδικασιών της επιχείρησης.

Νομίζω πως εκείνες τις μέρες το προσωπικό της εταιρείας με έβλεπε κυριολεκτικά σαν ανεπιθύμητο σιωπηλό παρατηρητή-μπαμπούλα.

 Πράγματι, όπως αποδεικνύεται, παρά το γεγονός ότι η επιχείρηση προσφέρει ένα πολύ καλό και ανταγωνιστικό προϊόν, τα οικονομικά δεδομένα της είναι οικτρά, οι πωλήσεις στα τάρταρα, ο ανταγωνισμός ανελέητος και σε εσωτερικό επίπεδο, απ΄ότι φαίνεται οι εργαζόμενοι δείχνουν διχασμένοι.

Χωρισμένοι σε 3 «κλίκες», στήνουν πηγαδάκια και ψάχνουν αφορμές για καυγά, προκειμένου να εκτονώσουν την αγωνία τους. Η κλίκα του λογιστηρίου, η κλίκα των πωλητών, η κλίκα των «κομπιουτεράδων». Είναι πασιφανές πως αυτό έχει αντίκτυπο και στην παραγωγικότητα τους.

Ευτυχώς δείχνουν να έχουν όλοι τους ένα κοινό. Την  αγωνία τους για το μέλλον της επιχείρησης. Όλοι ανεξαιρέτως αναγνωρίζουν πως η επιχείρηση κινδυνεύει και αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα, η εταιρεία θα κλείσει και οι ίδιοι θα μείνουν χωρίς δουλειά.

Η λύση κουίζ

 Μέσα από τις πληροφορίες που ήδη έχεις, μπορείς να  κατατάξεις τα προβλήματα της επιχείρησης με τη σειρά προτεραιότητας με την οποία αντιμετωπίστηκαν? Σειρά που αποδείχθηκε πετυχημένη καθώς η επιχείρηση  2 χρόνια μετά από στοχευμένες παρεμβάσεις, παρουσίασε αύξηση του τζίρου των πωλήσεων της κατά 56%.

 Ποια πιστεύεις ότι ήταν η σωστή σειρά αντιμετώπισης των προβλημάτων?

1. Η πτώση των πωλήσεων

2. Τα «πιστόλια» των πελατών

3. Το «χτύπημα» τιμών του ανταγωνισμού

4. Η σπάταλη διαχείριση (πολυτελές γραφείο)

5. Οι έριδες του προσωπικού

Η απάντηση

5, 4, 1, 2, 3

 

Μάθε πως μπορεί να σε βοηθήσει ένας Business Mentor!

Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
Μενού