Πρόσφατα βρέθηκα σε πόλη της επαρχίας, καλεσμένη του ιδιοκτήτη μιας μικρομεσαίας επιχείρησης* που δραστηριοποιείται στον τομέα της μεταποίησης. Μου ζητήθηκε να αξιολογήσω τι δεν πάει καλά και διαρκώς πέφτουν οι πωλήσεις τους.

Επέλεξα να του δείξω αυτόν τον πίνακα (εικόνα 2) και να τον ρωτήσω ποιο από αυτά τα 8 εργαλεία/στοιχεία του σύγχρονου μάρκετινγκ αξιοποιούν. Η απάντηση ήταν «κανένα»!

Δεν θα αναλύσω παραπάνω την περίπτωση, θα σταθώ όμως στην καταγραφή αυτών των 8 βασικών στοιχείων, (που πολλοί από τους Έλληνες επιχειρηματίες αγνοούν ή επιλέγουν να αγνοούν) αλλά και στη σημασία τους.

αύξηση πωλήσεων

  1. Iστοσελίδα. Με πλούσιο και διαδραστικό περιεχόμενο, μπορεί να προσελκύσει το ενδιαφέρον νέων επισκεπτών, υποψηφίων πελατών και πολλά άλλα που μπορείς να διαβάσεις εδώ.

  2. Έρευνα, έρευνα, έρευνα.  Με στοχευμένο περιεχόμενο, μια έρευνα (πχ. ικανοποίησης πελατών, δημογραφικών στοιχείων κλπ) μπορεί να  βοηθήσει στην άντληση πολύτιμων συμπερασμάτων και κατ΄επέκταση στη διαμόρφωση μιας εμπεριστατωμένης στρατηγική μάρκετινγκ και πωλήσεων.

Μην υποθέτεις. Κάνε μια Online έρευνα, λάβε άμεσες απαντήσεις.

  1. Προφίλ σε κοινωνικά δίκτυα. Ποτέ δεν ήταν πιο εύκολη η πρόσβαση σε ένα τόσο  ευρύ κοινό, με ελάχιστο ( συγκριτικά με τα παραδοσιακά ΜΜΕ)  ή και καθόλου κόστος. Για την σημασία των social media διάβασε εδώ.

  2. Νewletter.  Όμορφα σχεδιασμένο, εύληπτο και με (απαραίτητα) χρηστικό περιεχόμενο για τους αναγνώστες του, θεωρείται ο ιδανικός τρόπος για να χτίσει κανείς μακροχρόνιες σχέσεις εμπιστοσύνης με παλιούς αλλά και νέους  πελάτες.

  3. Ψηφιακά μέσα.  Με στοχευμένο περιεχόμενο, ένα video, app, eBook κλπ.  θεωρείται πως περνά πολύ πιο αποτελεσματικά το μήνυμα που θέλουμε, καθώς ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του σύγχρονου καταναλωτικού κοινού.

  4. Εmail marketing. Με προσεκτικά βήματα, μπορεί να γίνει ο ιδανικός τρόπος διεύρυνσης του πελατολογίου και αύξησης των πωλήσεων.

  5. Display advertising. Σε αντίθεση με τα παραδοσιακά εργαλεία προβολής (ολοσέλιδη σε περιοδικό-εφημερίδα, ραδιοφωνικά σποτ κλπ), η display διαφήμιση στο ίντερνετ, μπορεί να προσεγγίσει πολύ πιο εύκολα το κοινό στο οποίο στοχεύουμε,  γρήγορα, αποτελεσματικά και κυρίως…πολύ πιο οικονομικά!

  6. Analytics. Μια απίστευτη πηγή πληροφόρησης αν αξιοποιηθεί σωστά. Τα analytics είναι σε θέση να μας δώσουν αξιόπιστη πληροφόρηση σε μεγάλο βάθος. Πχ να μας παρέχουν πληροφορίες για το προφίλ των επισκεπτών μιας ιστοσελίδας ή ενός κοινωνικού δικτύου, την πόλη προέλευση τους, τις αγοραστικές τους τάσεις, τις προτιμήσεις τους, την συσκευή που χρησιμοποίησαν για να μπουν στο site και πολλά, πολλά άλλα.

*ΥΓ. Θα συνεχίζω να το λέω και να το φωνάζω με κάθε ευκαιρία, πως η θεωρία του Δαρβίνου περί επιβίωσης των ειδών, ισχύει και στην επιχειρηματικότητα.

Ακόμη και σήμερα ψάχνω να βρω ποιος φταίει γι΄αυτήν την άγνοια (ίσως και επικίνδυνη αφέλεια) που χαρακτηρίζει πολλούς Έλληνες ελεύθερους επαγγελματίες/επιχειρηματίες σαν τον εν λόγω επιχειρηματία. Και είναι πολλοί εκεί έξω. Θα τους αναγνωρίσεις από τις ατελείωτες ώρες που εργάζονται, χωρίς κάποιο θετικό αποτέλεσμα στις απολαβές τους. Κοινό χαρακτηριστικό τους, η προσκόλληση τους σε παλιές νοοτροπίες και πρακτικές, η άγνοια της δύναμης της επικοινωνίας, ο φόβος τους απέναντι στις νέες τεχνολογίες.

Η εύκολη λύση, θα ήταν να ρίξω όλες τις ευθύνες στο κράτος, που δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να μας διδάξει στα σχολεία,  έστω κάποιες βασικές αρχές επιχειρηματικότητας, αλλά αν θέλει καθένας μας να είναι ειλικρινείς με τον εαυτό του, οφείλει να ομολογήσει πως κι ο κάθε επιχειρηματίας εκεί έξω, έχει το δικό του μερίδιο ευθύνης.

Digital Marketing: Κάνε το ίντερνετ σύμμαχο της επιχείρησης σου.