Επιχείρηση πιάστηκε στον ύπνο. (case study 7)

επιχείρηση πιάστηκε στον ύπνο

Με κάλεσε αναστατωμένος. Ο ανταγωνιστής του τού «έκλεψε»  7 πελάτες τον τελευταίο μήνα κι ο Σπύρος έσπαγε το κεφάλι του να καταλάβει το γιατί. Του έκανα κάποιες ερωτήσεις κι από τις απαντήσεις του κατάλαβα πως, παρά τις φιλικές συστάσεις μου στο παρελθόν, ποτέ δεν είχε μπει στον κόπο να καταγράψει τις κινήσεις του ανταγωνιστή του. Να κάνει έστω μια φορά, αυτό  που στο μάνατζμεντ ονομάζουμε «ανάλυση ανταγωνισμού». «Μα εγώ είμαι παλιός στην αγορά», μου είχε απαντήσει τότε. «Εξάλλου, η δουλειά πηγαίνει καλά και δεν περισσεύει χρόνος για τέτοια πράγματα».

Ο Σπύρος είναι επιχειρηματίας, προμηθευτής καφέ μπαρ σε πόλη της επαρχίας. Τα τελευταία χρόνια, η επιχείρησή του πήγαινε καλά, η δουλειά έρεε κανονικά, οπότε ο Σπύρος δεν είχε χρόνο να ασχοληθεί με κάτι άλλο. Είχε όμως χρόνο (και μεράκι από ότι φάνηκε) ο ανταγωνιστής του.

Ζήτησα από τον Σπύρο να μου δώσει το όνομα του ανταγωνιστή και προχώρησα σε ένα μικρό audit. Στο μισάωρο επάνω είχα ήδη μια ιδέα του τι μπορεί να συμβαίνει.

Ο Σπύρος είχε δημιουργήσει στο παρελθόν ένα site για την επιχείρηση του. Εξαιρετικό για την εποχή του (2001!!!), αναχρονιστικό για την σημερινή εποχή. Και φυσικά δεν ασχολήθηκε κανείς ξανά με αυτό. Ουσιαστικά,  άφησε το site του να κυκλοφορεί να φάντασμα στο ίντερνετ, «έτσι για να υπάρχει, για όποιον θέλει να ψάξει να μας βρει, αν και οι περισσότεροι μας ξέρουν» μου εξήγησε.

Όπως διαπίστωσα (μπαίνοντας στο site του ανταγωνιστή)  επρόκειτο για ένα μοντέρνο, σύγχρονο, φιλικό προς τον χρήστη site και μάλιστα με εξαιρετικές  ρυθμίσεις SEO.  Από τον Σπύρο έμαθα ότι ιδιοκτήτες της ανταγωνιστικής επιχείρησης ήταν 2 νέα παιδιά. Με ελάχιστα χρόνια εμπειρίας στο χώρο,  αυτά τα παιδιά είχαν καταφέρει να εμφανίζουν την επιχείρηση τους  στις πρώτες θέσεις των οργανικών αναζητήσεων της Google. Αν αναλογιστεί κανείς:

  • Πως σύμφωνα με επίσημες στατιστικές έρευνες, η πρωτιά στις οργανικές θέσεις της Google για μια εταιρεία, μεταφράζεται σε 30% (το λιγότερο) αύξηση πωλήσεων,

  • H πωλήσεις μέσω ίντερνετ παρουσιάζουν μια εντυπωσιακή αυξητική τάση παγκοσμίως

δεν θέλει πολύ να καταλάβεις τι συνέβαινε στην περίπτωση του Σπύρου.

Βοήθησα το Σπύρο να αντιμετωπίσει αυτό το πρόβλημα της επιχείρησής του. Του μίλησα, όμως, και για κάτι άλλο: για την ανάγκη να γνωρίζεις καλά τον αντίπαλο σου. Δε θα συμμετείχες σε ένα διαγωνισμό (τραγουδιού, σκάκι, δεξιοτήτων, δεν έχει σημασία!) χωρίς να γνωρίζεις τις δυνατότητες των υπολοίπων συμμετεχόντων, έτσι δεν είναι; Θα φρόντιζες να μάθεις τα πάντα γι αυτούς, προκειμένου να τους κερδίσεις. . Άλλωστε αυτή η στρατηγική δεν είναι καινούργια. Ξεκίνησε  πριν από 2.600 χρόνια  (από τον Σουν Τσου συγγραφέα της Τέχνης του Πολέμου,  ενός αρχαίου κινεζικού βιβλίου στρατιωτικής στρατηγικής με τεράστια επιρροή) και εφαρμόζεται ακόμη και σήμερα. Αρκεί να θυμηθείς τους κατασκόπους που κατά καιρούς στέλνουν οι  ποδοσφαιρικές ομάδες στα γήπεδα των αντιπάλων, προκειμένου να εντοπίσουν τυχόν αδυναμίες τους.

Μην σκεφτείς πως παραλληλίζω τον χώρο της επιχειρηματικότητας με ένα πεδίο μάχης. Δεν συμμερίζομαι αυτήν την άποψη. Η εμπειρία μου λέει, πως οι κορυφαίες μάχες που αντιμετώπισαν επιτυχημένοι επιχειρηματίες, ήταν αυτές  με τον κακό αναβλητικό εαυτό τους.

Αν σε βοηθάει, διάβασε για τι είναι απαραίτητη η ανάλυση ανταγωνισμού σήμερα, πως πρέπει να την πραγματοποιείς αλλά και μια φόρμα μελέτης ανταγωνισμού που θα σε βοηθήσει. Όλα αυτά θα τα βρεις πατώντας εδώ.  Ξεκίνα σήμερα να καταγράφεις τους ανταγωνιστές σου, να εντοπίζεις τα δυνατά και αδύνατα σημεία τους. Έτσι δεν θα βρεθείς ποτέ προ εκπλήξεων, όπως συνέβη με τον Σπύρο!

Digital Marketing: Κάνε το ίντερνετ σύμμαχο της επιχείρησης σου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Μενού