Taco Bell case study

Η Taco Bell είναι μια Αμερικάνικη αλυσίδα fast-food εστιατορίων της οποίας η κουζίνα είναι βασισμένη σε Μεξικάνικα φαγητά όπως τάκος και νάτσος. Η Taco Bell έχει παγκόσμια παρουσία εξυπηρετώντας περίπου 2 δισεκατομμύρια πελάτες στα 6,500 εστιατόρια που διαθέτει. Στην Ελλάδα η επιχείρηση έκανε την είσοδο της το 2010 με κατάστημα στο Athens Metro Mall. Το 2012 σταμάτησε την λειτουργία του λόγω της απόφασης να αποσυρθεί από την ελληνική αγορά.

Το πρόβλημα που αντιμετώπισε η εταιρεία:

Η Taco Bell είχε μικρό ποσοστό αλληλεπίδρασης με τους followers της, καθώς και μικρό αριθμό δημοσιεύσεων στα social media που χρησιμοποιούσε. Το κυριότερο πρόβλημα εμφανιζόταν στο Twitter, όπου σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, η Taco Bell είχε αισθητά πολύ λιγότερους ακόλουθους. Για τόσο μεγάλες εταιρείες η πιστότητα αλλά και η σταθερότητα του πελατολογίου υπήρξαν πάντα πολύ βασικά συστατικά της επιτυχίας. Τίποτε όμως από αυτά, δεν αποτυπωνόταν στην παρουσία της στα social media και κάτι έπρεπε να γίνει γι΄αυτό.  Έτσι η Taco Bell κλήθηκε να επανεξετάσει τις σχέση της με τους ακολούθους της στο Twitter.

Ποιο σχέδιο ακολούθησε η Taco Bell:

Η επιχείρηση ξεκίνησε να κάνει συζητήσεις με χρήστες του Twitter οι οποίοι είχαν περισσότερους από 10.000 ακόλουθους. Η τακτική αυτή αύξησε τις πιθανότητες αναφοράς του ονόματος της επιχείρησης, τις προτάσεις σχετικά με τα προϊόντα της και τα re-tweets, αφού πλέον είχαν στοχεύσει τα προφίλ με την μεγαλύτερη επιρροή στο Twitter. Επίσης η εταιρεία άρχισε να δημοσιεύει πιο ανάλαφρα μηνύματα με εκφράσεις από την καθημερινότητα.

Έτσι η εταιρεία από την μέχρι πρότινος εικόνα που παρουσίαζε μιας σοβαρής, γιγαντιαίας επιχείρησης θα λέγαμε ότι μετατράπηκε σε έναν γοητευτικό μικρό παιχνιδιάρικο αδερφό!

Επίσης η Taco Bell χρησιμοποίησε δημοφιλή hashtags, στοχεύοντας στα πολυσυζητημένα θέματα των ημερών, κερδίζοντας έτσι μεγαλύτερη εμβέλεια στο κοινό και περισσότερους πιθανούς ακολούθους.

Όπως γίνεται φανερό, για μια επιτυχημένη παρουσία στα social media, είναι απαραίτητη η αυθεντικότητα, σε συνδυασμό με το στοιχείο του χιούμορ, χωρίς βέβαια να ξεπερνιούνται τα όρια.

Ας δούμε ένα παράδειγμα ανταλλαγής tweets μεταξύ της Taco Bell και της Old Spice:

Δεν κέρδισε μόνο η Taco Bell όπως φαίνεται από αυτήν την ανταλλαγή εταιρικών μηνυμάτων. 90 re-tweets και θέλω και εγώ να μυρίζω σαν ηφαίστειο και ελευθερία!

Παρατηρείς λοιπόν την δύναμη ενός απλού και μόνο tweet. 603 re-tweets με πρόσθετο κέρδος την Taco Bell να φαίνεται πιο φιλική, αφαιρώντας από πάνω της την ετικέτα της πολυεθνικής εταιρείας χωρίς πρόσωπο.

Άλλα tweets απαντήσεις της εταιρείας σε χρήστες:

Αυτές οι ενέργειες μπορεί να μην έχουν ως άμεσο αποτέλεσμα την μεγιστοποίηση του πελατολογίου άρα και του κέρδους, αλλά σε βάθος χρόνου αποδεικνύονται πολύ σημαντικές, αφού ενισχύουν τους δεσμούς της κάθε επιχείρησης με το κοινό.

Τα αποτελέσματα της καμπάνιας στο Twitter για την Taco Bell

  • Απέκτησε παραπάνω από 600.000 ακόλουθους

  • Πέτυχε 3.000 re-tweets από ένα και μόνο tweet

  • Η αύξηση των ακολούθων ήταν 3 φορές περισσότερη από τους ακολούθους της Burger King

Γιατί δούλεψε το παραπάνω μοντέλο;

Τι οδήγησε την Taco Bell στην επιτυχία και τι πρέπει να αποκομίσει ο αναγνώστης από αυτό το case study, ώστε να εφαρμόσει για την βελτιστοποίηση των δικών του (σου) social media;

  • Επαφή με τους χρήστες, τους ακολούθους αλλά και άλλες επιχειρήσεις σε πραγματικό χρόνο

  • Αλληλεπίδραση με χρήστες που αποτελούν καθοδηγητές γνώμης (opinion leaders) και συνεπώς έχουν πολλούς ακολούθους και αυξάνουν την αναγνωρισημότητα της μάρκας

  • Αυθεντικές και ανθρώπινες δημοσιεύσεις που θα κάνουν τους χρήστες να καταλάβουν ότι πίσω από το σήμα της βρίσκονται καθημερινοί άνθρωποι, όπως είναι οι ίδιοι

  • Επιλογή ποιοτικής επικοινωνίας με τους ακόλουθους και όχι τακτικές ποσοτικών προσελκύσεων με μόνο στόχο τους περισσότερους ακολούθους οι οποίοι σύντομα θα αποχωρήσουν, αν δεν υπάρχει ανταλλαγή μηνυμάτων

  • Μην φοβάσαι λοιπόν να ανταλλάσσεις μηνύματα μέσω του εταιρικού σου λογαριασμού με άλλες επιχειρήσεις. Έτσι αποκτάς εταιρική ταυτότητα και αυξάνεις την εμπιστοσύνη του κοινού προς την επιχείρηση σου.

  • Μην ψάχνεις εξειδικευμένες και επίσημες εκφράσεις για τις δημοσιεύσεις σου. Πίσω από τις επιχειρήσεις κρύβονται καθημερινοί άνθρωποι με τις ίδιες αγωνίες και ανησυχίες του καθενός. Είναι πάντα πλεονέκτημα να απομυθοποιείς ακόμα και τα βασικά πράγματα αποκτώντας πρόσβαση στα συναισθήματα του κοινού!

 

Digital Marketing: Κάνε τα social media, σύμμαχο της επιχείρησης σου.