5 χρήσιμες συμβουλές για την δημιουργία ελκυστικών τίτλων!
Η σημασία του τίτλου σήμερα και 5 χρήσιμες συμβουλές για την δημιουργία ελκυστικών κειμένων επικεφαλίδας!
Έχετε ακουστά τον David Ogilvy; Αν ήταν να του δώσουμε κάποιον τίτλο σίγουρα θα μπορούσαμε να τον αποκαλέσουμε πατέρα της διαφήμισης. Διαφημιστικές καμπάνιες μερικών από τις μεγαλύτερες εταιρείες παγκοσμίως όπως η Marlboro, η Rolls Royce και η Dove, οι οποίες έμειναν για χρόνια χαραγμένες στην μνήμη του κοινού οφείλουν την ύπαρξη τους σε αυτόν.
Ποιο ήταν το κλειδί της επιτυχίας λοιπόν σύμφωνα με τον Ogilvy; Ο ίδιος έχει πει ΄΄Ήταν η δυνατότητα μου να γράφω τίτλους που μαγνήτιζαν το κοινό και ανέβαζαν τον πήχη της αγωνίας του ώστε να διαβάσουν το υπόλοιπο κείμενο’’.
Σύμφωνα με τις έρευνες που παραθέτει ο ίδιος 5 φορές περισσότεροι άνθρωποι διαβάζουν τον τίτλο από το κυρίως κείμενο. ‘’Αν ο τίτλος της διαφήμισης σας δεν οδηγεί στην πώληση τότε έχετε σπαταλήσει το 90% των χρημάτων σας άδικα’’ συμπλήρωνε!
Πως όμως σήμερα που όλος ο κόσμος της διαφήμισης έχει αλλάξει, με τα social media να έχουν πλέον τον πρωταγωνιστικό ρόλο σε αυτόν, μπορείτε να ωφεληθείτε από τις απόψεις ενός εκ των κορυφαίων Marketer μεν, παλαιότερης εποχής δε;
Κι ενώ τα κανάλια επικοινωνίας έχουν αλλάξει, το ζητούμενο δεν παύει να είναι πάντα το ίδιο. Η επικοινωνία! Μπορεί σήμερα αντί για την εφημερίδα να διαφημίζεσαι μέσω Google AdWords και αντί για τηλεόραση να ανεβάζεις βίντεο στο YouTube. Όποιο μέσο και να επιλέγεις κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι χρειάζεσαι έναν τίτλο!
Σύμφωνα με τον Neil Patel και τον Joseph Putnam (The Definitive Guide to Copywriting) οι τίτλοι μπορεί να καθορίσουν αν μια διαφημιστική καμπάνια θα έχει μικρή ή μεγάλη επιτυχία. Μία και μόνο αλλαγή λέξης στον τίτλο ενός email μπορεί να αυξήσει τον αριθμό χρηστών που θα το ανοίξουν τρομακτικά, αγγίζοντας το +46%.
Σκέψου λοιπόν ότι αν έχεις στείλει ένα διαφημιστικό email σε 10.000 λογαριασμούς, 4600 περισσότεροι άνθρωποι θα το διάβαζαν με την αλλαγή μιας μόνο λέξης που θα ανέβαζε τον πήχη της περιέργειας σε υψηλότερα σκαλιά!
Νομίζω ότι σε έπεισα πόσο σημαντικός είναι ο τίτλος σε μια διαφήμιση, σε μία ανάρτηση στα social media και γενικώς σε ότι επικοινωνείς προς το κοινό.
Ας δούμε τώρα πως μπορούμε να δημιουργήσουμε αυτόν τον τίτλο που θα κάνει την διαφορά και θα εκτοξεύσει την διαφημιστική σου καμπάνια:
Σύμφωνα πάντα με τους καλούς μας πλέον φίλους Patel και Putnam, τα πάντα πρέπει να ξεκινάνε από την εφαρμογή 4 βασικών κανόνων για τον τίτλο. Πρέπει να είναι μοναδικός, απόλυτα ακριβής, να υπόσχεται απάντηση σε καίρια ερωτήματα και τέλος να είναι χρήσιμος.
Μοναδικός: Χρησιμοποίησε ασυνήθιστες λέξεις, προκάλεσε μέσω του τίτλου ή δώσε μια αστεία νότα. Οι χρήστες βομβαρδίζονται σήμερα από χιλιάδες τίτλους καθημερινά. Σπάσε την μονοτονία και δώσε προσωπικό τόνο στον δικό σου.
Απόλυτα Ακριβής: Από τα χιλιάδες μηνύματα που λαμβάνει ο χρήστης καθημερινά δεν πρόκειται να προσπαθήσει να αποκωδικοποιήσει το οτιδήποτε εκτός αν, από τον τίτλο κρίνει ότι θα αποζημιωθεί με γνώση και προτάσεις από αυτό που θα διαβάσει.
Απάντηση σε Καίριο Ερώτημα: Ελεύθερος επαγγελματίας απορεί: “Γιατί χάνω διαρκώς πελάτες αφού είμαι καλός στη δουλειά μου;” Τίτλος άρθρου της Μύριαμ στο businessmentor.gr . Από την αρχή ο αναγνώστης κατανοεί ότι θα πάρει απαντήσεις για ένα σημαντικό ερώτημα που τον απασχολεί.
Χρήσιμος: Σχεδόν ταυτίζεται με το ότι πρέπει να είναι απόλυτα ακριβής. Ο αναγνώστης θέλει να ξέρει τι θα κερδίσει από την δημοσίευση.
Μην σε ανησυχεί αν δεν μπορείς να επιτύχεις αρχικά και τα 4 σημεία σε έναν τίτλο. Πολλές φορές αρκούν και 2 από αυτά για να προσελκύσεις τον αναγνώστη.
Ας δούμε μαζί τώρα 5 σημεία που μπορούν να σε βοηθήσουν
Πρόσθεσε αριθμούς στους τίτλους σου
Ένας τίτλος που περιλαμβάνει αριθμητικά στοιχεία, εντοπίζεται ευκολότερα από το μάτι και έχει σχεδόν τα ίδια αποτελέσματα όπως οι εναλλαγές χρωμάτων σε εικόνες που προσελκύουν τον χρήστη.
Ενημέρωσε τον χρήστη για το περιεχόμενο αυτού που πρόκειται να διαβάσει
Πατώντας πάνω στα χαρακτηριστικά που αναλύσαμε παραπάνω ο τίτλος πρέπει να ξεκαθαρίζει στον αναγνώστη τι πρόκειται να διαβάσει και που πρόκειται να τον ωφελήσει. Σκέψου τον τίτλο σαν τα περιεχόμενα ενός βιβλίου. Σου δείχνουν ακριβώς τι πρόκειται να διαβάσεις και ταυτόχρονα κινούν την περιέργεια σου για να πας στο κείμενο.
Αν κρίνεις ότι ο τίτλος καλύπτει πλήρως το ερώτημα σου τι πρόκειται να διαβάσεις και πως θα σε βοηθήσει στην επιχείρηση σου, μπορείς να δεις το άρθρο πατώντας εδώ!
Χρησιμοποίησε δεδομένα
Δεν είναι εφικτό σε όλους τους τίτλους, αλλά είναι καλό να αναφέρεις τα δεδομένα όποτε δημοσιεύεις κάτι το οποίο δείχνει στους αναγνώστες πως κάτι αυξάνεται, μειώνεται κτλ.
Για παράδειγμα τι θα σε εξίταρε περισσότερο να διαβάσεις:
Άρθρο με τίτλο: Πώς να αυξήσετε τις πωλήσεις σας; ή Πώς να αυξήσετε κατά 50% τις πωλήσεις σας;
Το να προσθέτεις στατιστικά στον τίτλο σου, δίνει στον αναγνώστη μια εικόνα για τι μεγέθη θα διαβάσει και οπτικοποιεί άμεσα τα οφέλη που θα αποκομίσει από την δημοσίευση.
Θα διάβαζες το κείμενο αυτής της δημοσίευσης αν δεν έβλεπες αυτά τα δεδομένα;
Δημιούργησε πολλούς τίτλους
Μην φοβάσαι να πειραματιστείς. Κανείς από εμάς δεν μπορεί να βρει τον κατάλληλο τίτλο κατευθείαν. Σκέψου λέξεις σχετικές με το άρθρο σου ή την εικόνα που δημοσιεύεις, ΄΄παίξε με τις λέξεις’’ αλλάζοντας τους σειρά. Σε μια δημοσίευση δεν δίνεις εξετάσεις πάνω στην γλώσσα που γράφεις. Αν θεωρείς πως το να μην ακολουθήσεις τους κανόνες σύνταξης θα κάνει τον τίτλο πιο ελκυστικό μην διστάσεις να το κάνεις!
Ο τίτλος να είναι σύντομος
Η Google καθορίζει πολλά κομμάτια συμπεριφοράς της ηλεκτρονικής μας ζωής σήμερα. Δεν θα μπορούσε να μην έχει σημασία λοιπόν η άποψη της και στους τίτλους. Ένας καλός τίτλος είναι αυτός που μπορεί να εμφανιστεί ολόκληρος στα αποτελέσματα της μηχανής αναζήτησης. Φρόντισε λοιπόν να είναι περίπου 70 χαρακτήρες ή 6 με 8 λέξεις.
Είναι πιθανό αν κάποιος δεν μπορεί να διαβάσει ολόκληρο τον τίτλο σου στην αναζήτηση του, να μην ενδιαφερθεί για το τι γράφει στην συνεχεία και να μπει σε άλλη δημοσίευση.
Συνοψίζοντας λοιπόν να θυμάσαι τα 4 χαρακτηριστικά του τίτλου, να μην φοβάσαι να βάλεις αριθμούς και δεδομένα, αλλά και να πειραματίζεσαι μέχρι να φτάσεις στο τελικό αποτέλεσμα.