10 ιδέες για δημοσιεύσεις φωτογραφιών στο Instagram που θα εξιτάρουν τους ακολούθους σας
Το Instagram έπαψε να είναι απλά ένα social media μόνο για προσωπική χρήση. Πλέον αποτελεί εργαλείο στα χέρια κάθε marketer που θέλει να προωθήσει μια επιχείρηση. Η ραγδαία ανάπτυξη του τον τελευταίο χρόνο δεν άφησε κανέναν αδιάφορο.
Η διαφορά με τα υπόλοιπα social media είναι ότι το Instagram είναι καθαρά ένα οπτικό μέσο. Ο χρήστης δημοσιεύει αυτό που θέλει να δείξει με μια εικόνα, βίντεο ή ένα άλμπουμ εικόνων.
Ακούγεται απλό να ανεβάσεις λοιπόν, μια εικόνα που θα κάνει τον χρήστη να θέλει να πατήσει like, να σχολιάσει ή ακόμα να την μοιραστεί με φίλους του, αλλά φυσικά δεν είναι.
Ας δούμε λοιπόν μερικές ιδέες φωτογραφιών που μπορούν να αυξήσουν το κοινό σου στο Instagram:
Φωτογραφίες ΄΄πίσω από τα παρασκήνια’’
Το Instagram προσφέρει την δυνατότητα να δείξεις το ανθρώπινο πρόσωπο σου προς το κοινό, δημοσιεύοντας φωτογραφίες του τι συμβαίνει πίσω από τα παρασκήνια.
Είναι επίσης ο πιο εύκολος τρόπος να δείξεις στους χρήστες πως είναι το περιβάλλον εργασίας της επιχείρησης σου.
Εικόνα 1: Τι συμβαίνει πίσω από τα παρασκήνια φωτογράφησης ενός μοντέλου.
Αναδημοσιεύσεις φωτογραφιών ακολούθων σου
Κάποιοι λογαριασμοί επιχειρήσεων στο Instagram, αποτελούνται σχεδόν εξολοκλήρου από αναδημοσιεύσεις φωτογραφιών χρηστών που περιέχουν το προϊόν τους. Σκέψου μόνο ότι μία από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις προσφοράς ταχυδρομικών υπηρεσιών, η FedEx δημοσιεύει στον λογαριασμό της στο Instagram, μόνο τέτοιες φωτογραφίες.
Εικόνα 2: Μεταφορέας της FedEx προς παράδοση δέματος, φωτογραφίζεται από άγνωστο χρήστη του Instagram
Να παρακολουθείς λοιπόν, δημοσιεύσεις χρηστών που έχουν προσθέσει την επιχείρηση σου, κάποιο προϊόν της, έναν εργαζόμενο της κ.α. και αν κρίνεις πως η δημοσίευση αξίζει, αναδημοσίευσε την στο εταιρικό προφίλ σου ώστε να την δουν οι ακόλουθοι σου. Με αυτόν τον τρόπο δεν ικανοποιείς μόνο αυτόν που δημοσίευσε την φωτογραφία, αλλά αποδεικνύεις σε όλους ότι ακούς τους πελάτες σου. Να είσαι σίγουρος απλά, ότι οι φωτογραφίες που αναδημοσιεύεις έχουν άριστη ανάλυση (κακή ανάλυση δείχνει έλλειψη επαγγελματισμού) και ότι δεν ξεχνάς να αναφέρεις το όνομα του χρήστη που την δημοσίευσε αρχικά(@όνομαχρήστη).
Εικόνα 3: Αναδημοσίευση φωτογραφίας χρήστη με αναφορά στο όνομα του και με προσθήκη επιπλέον hashtags
Το Instagram δεν έχει προς το παρόν κάποιο κουμπί όπως η κοινοποίηση στο Facebook ώστε να αναδημοσιεύεις περιεχόμενο. Απλά κάνε Screenshot, μετά αποκοπή το κομμάτι της φωτογραφίας που θέλεις και είναι έτοιμο να το αναδημοσιεύσεις.
Φράσεις που θα αρέσουν στο κοινό
Αν δημοσιεύεις φωτογραφίες με φράσεις, οι οποίες θα είναι χιουμοριστικές, θα εμπνέουν ή θα είναι κάποιο ρητό από κάποιον σημαντικό άνθρωπο οποιουδήποτε κλάδου είναι πολύ πιθανό οι χρήστες να τις αναδημοσιεύουν στα προφίλ τους και να δημιουργούνται συζητήσεις γύρω από αυτές. Ακόμα μέσα από τις φράσεις μπορείς να προωθήσεις το προϊόν ή υπηρεσία που παρέχεις.
Εικόνα 4: Φωτογραφία από το Business Mentor Greece με φράση που κατευνάζει τον φόβο
Για να δημιουργήσεις φωτογραφίες με φράσεις πρέπει να χρησιμοποιήσεις ανάλογες εφαρμογές.
Οι προτάσεις μας είναι:
Αν θέλεις να δημιουργήσεις τις εικόνες στον υπολογιστή μπορείς να δοκιμάσεις το www.canva.com
Για τα κινητά μπορείς να δοκιμάσεις τις εφαρμογές Quipio και Overgram που παρέχουν αρκετές από τις δυνατότητες τους δωρεάν.
Χρήσιμα στατιστικά
Ένας ακόμα τρόπος να προσελκύσεις το ενδιαφέρον του κοινού, είναι δημιουργώντας εικόνες πάνω στις οποίες θα αναγράφονται με την μορφή κειμένου ενδιαφέροντα στατιστικά. Προσπάθησε να χρησιμοποιείς στατιστικά από δικές σου έρευνες ή να στατιστικά από επίσημους φορείς σχετικά με τον κλάδο σου.
Εικόνα 5: Φωτογραφία του Facebook που παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία για τις Αμερικανικές εκλογές του 2012
Δημοσιεύσεις σε σημαντικά γεγονότα για τον πληθυσμό
Στην Ελλάδα όπως και σε κάθε χώρα υπάρχουν στιγμές ορόσημο για το έθνος. Ο κόσμος ταυτίζεται με αυτές και γιορτάζει. Για παράδειγμα εθνικές εορτές απελευθέρωσης, θρησκευτικές εορτές αλλά και εορτές διασκέδασης όπως η καθαρά Δευτέρα.
Η δημοσίευση σου πρέπει να είναι αρκετά προσεκτική όμως σε τέτοιες περιπτώσεις γιατί σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να δείξεις ότι απλά εκμεταλλεύεσαι αυτήν την ημέρα ή να προσβάλλεις άθελα σου κάποιον.
Εικόνα 6: Φωτογραφία από τον λογαριασμό του Business Mentor, όπου γιορτάζουμε την καθαρά Δευτέρα με έναν διαφορετικό χαρταετό.
Χιουμοριστικές Δημοσιεύσεις
Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος επικοινωνίας από τον χιουμοριστικό. Αν καταφέρεις να κάνεις το κοινό σου να γελάσει είναι πολύ πιθανότερο να δημιουργήσεις δεσμούς μαζί του αλλά και να μοιράζονται τις δημοσιεύσεις σου στο δικό τους προφίλ.
Σαν συμβουλή να θυμάσαι ότι οι άνθρωποι, σύμφωνα με έρευνες, είναι πιο χαρούμενοι την Παρασκευή το απόγευμα μετά το τέλος της εργασίας. Νομίζω όλοι ξέρουμε το γιατί! Οπότε θα ήταν καλό να δημοσιεύεις εκείνες τις ώρες αστείο περιεχόμενο που θα χαλαρώνει και θα διασκεδάζει τον χρήστη.
Εικόνα 7: Ο σκύλος μας κουράστηκε από τα Marketing Plan και βγαίνει για ποτό
Δημοσιεύσεις προώθησης περιεχομένου
Ετοιμάζεις μια δημοσίευση άρθρου για την σελίδα σου, μια αναφορά σχετική με ενέργειες της επιχείρησης σου κ.α. ; Γιατί να μην τα προωθήσεις με μια ωραία εικόνα στο Instagram!
Σύμφωνα με έρευνα της Xerox (ηγέτιδα εταιρεία στον χώρο των εκτυπωτικών υπηρεσιών και προϊόντων) προκύπτουν τα παρακάτω στοιχεία:
-
Φωτογραφίες με έντονα χρώματα προκαλούν το ενδιαφέρον του αναγνώστη να τις ‘’διαβάσει’’ κατά 80% περισσότερο σε σχέση με ένα κείμενο
-
Το περιεχόμενο της εικόνας είναι 39% πιο εύκολο να μείνει χαραγμένο στην μνήμη του αναγνώστη
-
Έγχρωμοι τηλεφωνικοί κατάλογοι είναι 44% πιθανότερο να οδηγήσουν τον χρήστη σε κλήση
-
55% περισσότερες πιθανότητες έχει ένα mail να διαβαστεί αν περιέχει ωραίες εικόνες
Δημιούργησε λοιπόν την εικόνα που θα εντυπωσιάσει και οδήγησε το κοινό εκεί που θέλεις!
Εικόνα 8: Σε ποιον δεν αρέσουν τα λουλούδια με τα έντονα χρώματα;
Δημοσιεύσεις με προώθηση προϊόντων
Έχουμε πει ότι το Instagram δεν είναι ένας διαφημιστικός χώρος προϊόντων η υπηρεσιών. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν θα δημοσιεύεις ανά αραιά χρονικά διαστήματα κάποιον προϊόν σου.
Το καλύτερο θα ήταν να εφαρμόσεις τον κανόνα του 80/20. 80% δημοσιεύσεων με περιεχόμενο χρήσιμο και διασκεδαστικό για τους χρήστες σου και 20% περιεχόμενο προώθησης.
Δεν ξεχνάμε ποτέ βέβαια την ταυτότητα του Instagram. Το περιεχόμενο λοιπόν που θα προωθήσεις πρέπει να είναι κομμάτι μιας φωτογραφίας που θα τηρεί ότι έχουμε πει παραπάνω.
Επίσης το Instagram δεν επιτρέπει links που θα οδηγούν απευθείας εκεί που θέλεις. Φρόντισε λοιπόν να γράφεις σωστά τον σύνδεσμο κάτω από την φωτογραφία.
Εικόνα 9: Η εταιρεία myrulesclothing προωθεί την νέα παραλαβή ενδυμάτων
Δημοσιεύσεις με φωτογραφίες προώθησης των λογαριασμών σου σε άλλα social media
Μέσω του Instagram μπορείς να γνωστοποιήσεις στους χρήστες την παρουσία σου και σε άλλα social media εξασφαλίζοντας έτσι την αύξηση των ακολούθων σου σε αυτά.
Στο νέο social media Snapchat υπάρχει η δυνατότητα να προσθέσεις φίλους φωτογραφίζοντας τον μοναδικό κωδικό snapchat (μάθε περισσότερα για το snapchat πατώντας εδώ!). Ο κωδικός Snap code είναι μια εικόνα η οποία μοιάζει με το logo του Snapchat αλλά υπάρχει κώδικας με τελείες μοναδικός για κάθε χρήστη. Το μόνο που έχει να κάνει κάποιος είναι να συνδεθεί στο snapchat, να φωτογραφίσει τον κωδικό που βλέπει και αυτόματα θα εμφανιστεί σε ποιον ανήκει και η επιλογή να τον προσθέσει στους φίλους του.
Εικόνα 10: Δοκίμασε το snapcode με την φωτογραφία του Hubspot
Δημοσιεύσεις call-to-action
Ετοιμάζεις κάποιο καινούργιο προϊόν ή υπηρεσία; Θέλεις απλά να αυξήσεις το δέσιμο με το κοινό σου; Δεν υπάρχει καλύτερη επιλογή μέσω μιας ωραίας εικόνας να καλείς τους χρήστες σου να κάνουν μια ενέργεια.
Με αυτόν τον τρόπο θα έχεις τις περισσότερες αναδημοσιεύσεις των αναρτήσεων σου, θα αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα του εταιρικού σου ονόματος και θα έρθεις πιο κοντά με το πελατολόγιο σου.
Εικόνα 11: Coca-Cola, Χριστούγεννα και Χριστουγεννιάτικο δέντρο το οποίο στολίζει κάθε ελληνικό σπίτι. Σίγουρη επιτυχία;
Είναι φανερό πλέον και περισσότερο κατανοητό ότι τα social media ήρθαν και άλλαξαν τα πάντα. Από τον τρόπο που σκεφτόμαστε, επικοινωνούμε, γνωρίζουμε νέους ανθρώπους και τόσα άλλα. Ήταν αναπόφευκτο λοιπόν να αποτελούν σήμερα αναπόσπαστο εργαλείο στα χέρια κάθε επιχείρησης.
Αυτό συμβαίνει κυρίως για έναν και μοναδικό λόγο. Πριν την εμφάνιση τους, οι επιχειρήσεις προβάλλονταν μέσω της τηλεόρασης, του ραδιοφώνου, με αφίσες και άλλους τρόπους. H διείσδυση αυτών των μέσων ήταν περιορισμένη και οι ειδικοί αντιμετώπιζαν πολλές δυσκολίες στον εντοπισμό της απήχηση τους.
Ο κόσμος διανύει πλέον μια νέα εποχή επικοινωνίας. Ενσωματώσου, εκπαιδεύσου και νιώσε έτοιμος να αντιμετωπίσεις τις νέες προκλήσεις!
Digital Marketing: Κάνε τα social media, σύμμαχο της επιχείρησης σου.