Mercedes-Benz Usa: Πως με μία ενιαία καμπάνια διαφημίσεων σε Instagram και Facebook άλλαξε τα δεδομένα
Η Mercedes-Benz είναι μια παγκόσμια εταιρεία κατασκευής οχημάτων, κομμάτι του ομίλου Daimler AG. Το κέντρο διοίκησης της επιχείρησης βρίσκεται στην Στουτγάρδη της Γερμανίας.
Ιδρύθηκε από τους Karl Bezn, Emil Jellinek (το όνομα της κόρης του ήταν Mercedes), Gottlieb Daimler και Wilhelm Maybach.
Διαθέτει εργοστάσια παραγωγής σε 17 χώρες και σε 5 ηπείρους!
Το σλόγκαν της εταιρείας είναι ΄΄The Best or Nothing’’, δηλαδή το ΄΄καλύτερο ή τίποτα΄΄. Η Mercedes-Benz είναι μία από τις πιο αναγνωρίσιμες επιχειρήσεις παραγωγής οχημάτων σε παγκόσμιο επίπεδο.
Το 1965 δημιουργήθηκε το παράρτημα της επιχείρησης στις Η.Π.Α, ενώ η εισαγωγή λιγοστού αριθμού αυτοκινήτων είχε ξεκινήσει από το 1952.
Η επιχείρηση στις Η.Π.Α απασχολεί 1.600 ανθρώπους, έχοντας παράλληλα 368 συνεργάτες διανομής των οχημάτων με το συνολικό προσωπικό όλων αυτών να ξεπερνάει τους 22.000 εργαζόμενους.
Για το 2015 η επιχείρηση σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων με 343.088 μονάδες, αύξηση 3,8% σε σχέση με το 2014.
Πόσο συνέβαλε άραγε η παρουσία των social media, και πιο συγκεκριμένα του Instagram και του Facebook στην προβολή της επιχείρησης είναι κάτι που θα δούμε παρακάτω.
Η επιχείρηση μέσω της διαφημιστικής καμπάνιας αποφάσισε να προωθήσει το μοντέλο GLA, το πρώτο αυτοκίνητο της τύπου SUV.
Σκοπός:
Η Mercedes-Benz ήθελε να αυξήσει τον ενθουσιασμό των οδηγών για το συγκεκριμένο μοντέλο, που ναι μεν θαύμαζαν τα προϊόντα της επιχείρησης από την άλλη δε δεν πίστευαν πως το συγκεκριμένο μοντέλο της εταιρείας ταίριαζε με τον αμερικανικό τρόπο ζωής.
Ο τρόπος προώθησης που επέλεξε η επιχείρηση:
Η Mercedes-Benz στήριξε το όλο εγχείρημα σε έξυπνες εικόνες, εμπνευσμένη από το hashtag #ThingsOrganizedNeatly, δημιουργώντας διαφημίσεις με εικόνες οι οποίες δεν υπήρχε περίπτωση να συμβούν στην πραγματικότητα. Ήταν όμως τόσο παραστατικές, που αμέσως ο παραλήπτης του διαφημιστικού μηνύματος έφερνε στο μυαλό του τις δικές του ιδέες για την καμπάνια.
Εξηγώ αναλυτικά για να καταλάβεις το όλο μοτίβο της καμπάνιας.
Αρχικά το hashtag #ThingsOrganizedNeatly προστίθεται από τους χρήστες για να δείξει, αντικείμενα τα οποία έχουν οργανώσει σε απόλυτη τάξη εκμεταλλευόμενοι όλο τον διαθέσιμο χώρο τους.
Μπορείς να δεις μερικά παραδείγματα στις παρακάτω εικόνες:
Βασισμένοι λοιπόν, στο παραπάνω μοτίβο η Mercedes-Benz ζήτησε αρχικά από επαγγελματίες φωτογράφους και τους διαφημιστές της να απαντήσουν στην ερώτηση, ΄΄ Τι θα τοποθετούσατε εσείς στο πορτ-μπαγκάζ της GLA σας;
Αφού συγκέντρωσε όλες τις φωτογραφίες, οι οποίες απεικόνιζαν αντικείμενα επιμελώς τακτοποιημένα στο εσωτερικό μιας GLA, επέλεξε τις εξυπνότερες. Με αυτόν τον τρόπο ήθελε να δείξει στο κοινό, τα πλεονεκτήματα που παρέχει το αυτοκίνητο λόγω των μεγάλων αποθηκευτικών του χώρων, για ταξίδια πολλών εβδομάδων.
Το hashtag που επέλεξε η εταιρεία για την προώθηση όλης της καμπάνιας ήταν το #GLApacked.
Ας δούμε μερικά παραδείγματα φωτογραφιών από αυτά που δημοσιεύτηκαν σε λογαριασμούς χρηστών αλλά και στον εταιρικό λογαριασμό της Mercedes-Benz.
Η καμπάνια είχε τόσο μεγάλη απήχηση, που οι χρήστες άρχισαν να δημοσιεύουν εκατοντάδες ανάλογες φωτογραφίες αλλά και ακόμα πιο ευφάνταστες όπως η παρακάτω:
Τα αποτελέσματα της καμπάνιας
Αρχικά, παραθέτω αυτολεξεί τα λόγια του Eric Jillard, γενικού διευθυντή μάρκετινγκ της εταιρείας.
<< Χρησιμοποιώντας το Instagram, ως μέρος της στρατηγικής μάρκετινγκ της εταιρείας, μπορέσαμε να πλησιάσουμε το νεανικό κοινό στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης που χρησιμοποιεί κατά κόρον. Συνδυάζοντας την διαφήμιση στο Instagram και στο Facebook πετύχαμε αύξηση των επισκέψεων στο website μας κατά 50%>>
Τα τελικά αποτελέσματα έδειξαν ότι η Mercedes-Benz πέτυχε αύξηση των επισκέψεων στο website της κατά 54%, διαφημίζοντας το προϊόν της στους ίδιους ανθρώπους μέσω Instagram και Facebook.
Επίσης όταν οι παραπάνω διαφημίσεις, ΄΄έτρεχαν΄΄ ταυτόχρονα με διαφημίσεις Facebook άμεσης απόκρισης, η εταιρεία κέρδισε αύξηση επισκεψιμότητας στο website της της τάξεως του 580%.
Συνδυάζοντας τα δύο κοινωνικά μέσα δικτύωσης, όπου το ένα κάλυπτε το άλλο η εταιρεία κατάφερε να αυξήσει την αναγνωρισιμότητα της και να οδηγήσει το κοινό σε αγορές. Επίσης πέτυχε την συγκέντρωση καλύτερων δεδομένων για το προφίλ του κοινού που στοχεύει στις διαφημιστικές της καμπάνιες ως εν δυνάμει αγοραστές των προϊόντων της.
Παραδείγματα εταιρειών-κολοσσών όπως η Mercedes-Benz αποτελούν την καλύτερη απόδειξη για την επιρροή πλέον των social media στο αγοραστικό κοινό.
Μια επιτυχημένη καμπάνια που θα καταφέρει να αγγίξει το κοινό που στοχεύεις στις διαφημιστικές σου καμπάνιες, θα αποφέρει πολλαπλά πλεονεκτήματα για την επιχείρηση σου. Πέρα της αύξησης της αναγνωρισιμότητας του εταιρικού σου προφίλ, θα πετύχεις και αύξηση των πωλήσεων και των κερδών.
Digital Marketing: Κάνε τα social media, σύμμαχο της επιχείρησης σου.