Κάνε like στη FB page μας και δες το βίντεο 1΄ εδώ.
Μια επαγγελματική παρουσίαση προς μια ομάδα ανθρώπων μπορεί να αναφέρεται σε πληθώρα θεμάτων. Μπορεί να αποσκοπείς στην πώληση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας, στην πραγματοποίηση μιας συμφωνίας συγχώνευσης ή εξαγοράς, ακόμα και στην παρουσίαση ενός θέματος για εκπαιδευτικούς λόγους. Οτιδήποτε και να παρουσιάζεις το μόνο σίγουρο, είναι ότι πρέπει να πείσεις το κοινό που σε παρακολουθεί.
Θέλοντας να επιτύχεις αυτόν τον σκοπό, η ιδανικότερη λύση για εσένα είναι να ακολουθήσεις τον κανόνα του Guy Kawasaki.
Αν αναρωτιέσαι ποιος είναι ο κύριος, του οποίου τον κανόνα καλείσαι να ακολουθήσεις αναφέρω επιγραμματικά τα εξής:
Πρώην υπάλληλος στο τμήμα μάρκετινγκ της Apple, o Guy Kawasaki θεωρείτε σήμερα ένας παγκόσμιος μέντορας τον ανθρώπων που ασχολούνται με το μάρκετινγκ. Έχει συνεργαστεί με την Google ως σύμβουλος μάρκετινγκ για την εταιρεία Motorola, όταν αυτή είχε εξαγοραστεί από την Google, πριν την πώληση της στην Lenovo. Επίσης από το 2014 κατέχει την θέση του chief evangelist στο website www.canva.com, το οποίο είναι μια πλατφόρμα σχεδιασμού εικόνων για μη επαγγελματίες γραφίστες. Ο Guy Kawasaki θεωρείτε από πολλούς ο πατέρας του Evangelism Marketing.
Το Evangelism Marketing είναι μια ανεπτυγμένη μορφή του μάρκετινγκ μορφής από στόμα σε στόμα, στο οποίο οι εταιρείες επενδύουν σε πελάτες απόλυτα πιστούς και προσηλωμένους στο προϊόν ή υπηρεσία τους. Με την σειρά τους αυτοί οι πελάτες λόγω της εξοικείωσης τους με το προϊόν ή υπηρεσία, σίγουροι για το αποτέλεσμα του, προσπαθούν να πείσουν νέους πελάτες να το αγοράσουν και να το χρησιμοποιήσουν.
Όπως αυτοί οι πελάτες-πωλητές προσπαθούν να πείσουν για κάτι, έτσι και εσύ λοιπόν καλείσαι να πείσεις με την παρουσίαση σου. Ας δούμε λοιπόν σε τι αναφέρετε ο κανόνας 10/20/30 του Guy Kawasaki.
Ο κανόνας του είναι πολύ απλός υποστηρίζοντας το εξής. Κάθε παρουσίαση πρέπει να αποτελείται από 10 διαφάνειες, να μην διαρκεί περισσότερο από 20 λεπτά και το μέγεθος της γραμματοσειράς να είναι 30pt.
Ας δούμε αναλυτικά γιατί ο Kawasaki, θεωρεί αυτές τις αναλογίες ως σωστές:
Οι δέκα διαφάνειες είναι ο καταλληλότερος αριθμός για μία παρουσίαση, διότι ο μέσος άνθρωπος δεν μπορεί να κατανοήσει περισσότερες από 10 διαφορετικές έννοιες σε μία συνάντηση. Είναι άσκοπο λοιπόν να επεκταθείς παραπάνω, λόγω του ότι κανείς δεν θα θυμάται με το πέρας της παρουσίασης τι έγραφαν οι διαφάνειες.
Η παρουσίαση σου πρέπει να διαρκέσει το πολύ 20 λεπτά, και όσος χρόνος απομένει στη συνάντηση να καταναλωθεί σε συζήτηση με προτάσεις και απορίες γύρω από αυτήν. Περισσότερος χρόνος είναι πολύ πιθανό να καταναλωθεί αδίκως, γιατί το κοινό σου θα έχει χάσει την συγκέντρωση του και δεν θα σε παρακολουθεί αλλά και δεν θα μπορεί πλέον να συγκρατήσει τις απορίες του.
Πολλοί κάνουν το λάθος να επιλέξουν να χρησιμοποιήσουν μικρό μέγεθος γραμματοσειράς (10pt για παράδειγμα) για να μπορέσουν να χωρέσουν περισσότερο κείμενο στις διαφάνειες. Το αποτέλεσμα είναι, αυτός που παρουσιάζει το κείμενο, ουσιαστικά να παπαγαλίζει ανέκφραστος όσα διαβάζει στις διαφάνειες, την ίδια στιγμή που το κοινό του, διαβάζει στον ρυθμό του. ‘Έτσι όμως δεν υπάρχει συγχρονισμός και συχνά παρατηρείται το φαινόμενο να χάνεται το ενδιαφέρον του κοινού, πριν καν ολοκληρώσει την παρουσίαση του ο ομιλητής.
Οι παρακάτω διαφάνειες είναι μια προσομοίωση παρουσίασης για εταιρικούς σκοπούς και βασίζεται στον κανόνα των 10 διαφανειών που προτείνει ο Guy Kawasaki :
Ακολουθώντας τον παραπάνω κανόνα, θα έχεις πετύχει τον βασικό στόχο μιας δημόσιας παρουσίασης , που είναι η διατήρηση της προσοχής του κοινού. Έχοντας παρακολουθήσει ολόκληρη την παρουσίαση σου το κοινό, θα έχει διάθεση για ερωτήσεις και συζήτηση και εσύ θα είσαι πιο κοντά στην πώληση!
Κέρδισε τις εντυπώσεις με μια επαγγελματική power point παρουσίαση.