Ζούμε σε δύσκολους καιρούς. Τα έξοδα μιας επιχείρησης μπορούν να ξεφύγουν εύκολα. Πολλοί μικροί και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν μερικές δεκάδες ευρώ, αναλαμβάνουν δουλειές που δεν τους αναλογούν. Έτσι όμως χάνουν τον προσανατολισμό τους και πολύ συχνά παρατηρούμε να ξεφεύγουν από τον κύριο στόχο τους, που είναι η ανάπτυξη της επιχείρησης τους. Η στρατηγική ανάθεσης σε εξωτερικούς συνεργάτες δίνει λύση σε αυτό το δίλημμα.
Πολλοί επιχειρηματίες απορρίπτουν τους εξωτερικούς συνεργάτες εξαιτίας του έξτρα κόστους. Παρόλα αυτά, αποτυγχάνουν να υπολογίζουν την αξία των ευκαιριών που χάνουν, καθώς σπαταλούν πολύτιμο χρόνο σε καθήκοντα που απορροφούν την ενέργεια τους και τελικά τους καθιστούν πιο αντιπαραγωγικούς. Με απλά λόγια, μπορεί να εξοικονομούν χρήματα, αλλά έτσι χάνουν περισσότερα χρήματα, καθώς σπαταλούν τις παραγωγικές τους ώρες, σε μη παραγωγικές δραστηριότητες.
Για παράδειγμα, θα μπορούσα να φτιάξω τις παρουσιάσεις μου σε power point αν το ήθελα. Αλλά θα ξόδευα τον τριπλάσιο χρόνο από ένα επαγγελματία σχεδιαστή και στο τέλος, θα έδειχνε και χειρότερο από το δικό του.
Αν το έφτιαχνα εγώ, μπορεί να εξοικονομούσα 50 ευρώ από την αμοιβή του εξωτερικού συνεργάτη, αλλά θα μου κόστιζε 3 ώρες από τον χρόνο εργασίας μου, 3 ώρες που θα μπορούσα να ξοδέψω για να κλείσω μια συμφωνία με ένα νέο πελάτη, που θα απέδιδε εισόδημα στην επιχείρηση μου,που πιθανόν θα απέφερε κέρδη 2.000€.
Στο πνεύμα αυτό, για να κερδίσεις περισσότερο χρόνο μέσα στη μέρα σου, ώστε να αναπτύξεις την επιχείρηση σου, υπάρχουν πέντε εργασίες τις οποίες μπορείς να αναθέσεις σε εξωτερικούς συνεργάτες:
1.Λογιστικά
Μπορεί να είναι προφανές, αλλά είναι πολύ σημαντικό να τα βγάλεις από την λίστα σου. Τα λογιστικά δεν είναι μόνο χρονοβόρα, αλλά σε ένα τόσο ευμετάβλητο φορολογικό πλαίσιο, όπως είναι το Ελληνικό, προϋποθέτουν στενή παρακολούθηση, ατελείωτες ώρες μελέτης και πολύ εξειδικευμένες γνώσεις. Εναπόκειται σε εσένα να κάνεις μία διεξοδική έρευνα, προκειμένου να εντοπίσεις στον καταλληλότερο λογιστή. Το βέβαιο είναι πως η επιλογή αυτή απαιτεί την πρέπουσα προσοχή. Ένας καλός λογιστής, θα κάνει την δουλειά του αθόρυβα, προστατεύοντας παράλληλα την επιχείρηση σου από μπελάδες. Αντίθετα, ένας κακός λογιστής, μπορεί να τινάξει την επιχείρηση στον αέρα.
2. Τραπεζικές συναλλαγές, Web banking
Κι όμως εν έτη 2016 γνωρίζω πολλούς επιχειρηματίες που δεν αξιοποιούν το web banking και επιλέγουν να στέκονται οι ίδιοι (ή το προσωπικό τους) στις ουρές των τραπεζών, για μια απλή συναλλαγή, όπως η μεταφορά χρημάτων. Ο λόγος; Θα ακούσεις πολλές δικαιολογίες, αλλά οι περισσότερες συγκλίνουν σε ένα γεγονός. Οι περισσότεροι πιστεύουν πως «δεν το ‘χουν με τις νέες τεχνολογίες». Χωρίς να το δοκιμάσουν ποτέ, έχουν αποφασίσει πως οι τεχνολογίες δεν είναι για τους αυτούς και πως τα καταφέρνουν μια χαρά με την παραδοσιακή μέθοδο του στησίματος στην ουρά μιας τράπεζας. Έτσι όμως σπαταλούν πολύτιμους πόρους σε κάτι που δεν τους αποδίδει τίποτα.
Το ότι το web banking δεν είναι μόνο για τους τεχνολογικά εξοικειωμένους, είχα την ευκαιρία να το αποδείξω όταν χρειάστηκε να διδάξω στον αγαπημένο μου πεθερό την διαδικασία. Ήθελε να μάθει και τα κατάφερε. 90 ετών και ακμαιότατος, σήμερα συναλλάσσεται με την ίδια άνεση που συναλλάσσομαι κι εγώ μέσω του online banking της τράπεζας του. Αν ακόμη διστάζεις, σε ενημερώνω πως οι περισσότερες τράπεζες πλέον διαθέτουν εξειδικευμένο προσωπικό, έτοιμο να βοηθήσει μικρούς και μικρομεσαίους επιχειρηματίες σαν εσένα να εξοικειωθούν με νέα τραπεζικά προϊόντα όπως το web banking, το «λεφτά στο λεπτό» κ.ά. Ένας τραπεζικός σύμβουλος είναι πάντα χρήσιμος και μπορεί να βοηθήσει με πολλούς τρόπους.
3. Δημιουργικά
Αυτό περιλαμβάνει το σχεδιασμό της ιστοσελίδας, του λογότυπου, του επιστολόχαρτου κ.α. Πολλοί επιχειρηματίες πιστεύουν πως μπορούν να τα σχεδιάσουν μόνοι τους, και μπορούν, αλλά αυτό προϋποθέτει απίστευτη σπατάλη χρόνου σε μελέτη, εξάσκηση και πειραματισμούς. Ποιο λοιπόν το νόημα να ξοδέψει ένας επιχειρηματίας τον πολύτιμο χρόνο του (με αμφίβολα αποτελέσματα) όταν υπάρχουν άλλοι επαγγελματίες που το κάνουν καλύτερα και με χαμηλότερο κόστος εργατοώρας; Χάρη στο διαδίκτυο σήμερα μπορείς να βρεις τέτοιους ταλαντούχους σχεδιαστές οι οποίοι παραδίδουν επαγγελματική δουλειά, έναντι μιας λογικής αμοιβής.
4. Social media
Είμαι υπέρ του να κατακτήσεις το Facebook, το Twitter και τα άλλα social media, αλλά αυτό απαιτεί γνώσεις, χρόνο & διαρκή επιμόρφωση. Αν σου αρέσει να ασχολείσαι με αυτά και το κάνεις στον ελεύθερο σου χρόνο, τότε καλά κάνεις και δεν θα σε αποτρέψω από αυτό. Επενδύεις στην σωστή κατεύθυνση.
Για όσους όμως έχουν θέματα με τον εργασιακό τους χρόνο ή βλέπουν την διαχείριση των social media σαν αγγαρεία , υπάρχει πρόβλημα και πίστεψε με, το αντιλαμβάνεται και το κοινό που ακολουθεί την επιχείρηση σου στα social media.
Για αυτές τις περιπτώσεις επιχειρηματιών, υπάρχει η εναλλακτική των επαγγελματιών, που θα μπορούσαν να αναλάβουν την διαχείριση των social media accounts μιας επιχείρησης. Να αναρτούν δηλαδή post, άρθρα, να εντοπίζουν νέο κοινό, να αλληλεπιδρούν με αυτό, να παρακολουθούν στατιστικά κλπ. Σε αυτήν την περίπτωση, μην αφήνεις την εσωτερική σου ανάγκη για πλήρη έλεγχο των πάντων να μπαίνει στη μέση. Δείξε εμπιστοσύνη στους ειδικούς, παρά μόνο φρόντισε να παρακολουθείς σε εβδομαδιαία βάση τα report που σου στέλνουν. Μέσα από αυτά μπορείς να αντλήσεις πολλά και χρήσιμα συμπεράσματα, που μπορούν να δώσουν ώθηση στην επιχείρηση σου.
5. Γραπτά κείμενα
Κάποιοι «το ΄χουν» το με το γράψιμο. Οι περισσότεροι όμως όχι. Αν στην επιχείρηση σου παρουσιάζεται συχνά η ανάγκη για γραπτά κείμενα, τότε καλά θα κάνεις να εκπαιδεύσεις ένα άτομο από το προσωπικό σου σε αυτά. Αν πάλι η ανάγκη είναι μικρή, μη πέφτεις στην παγίδα να ξοδέψεις χρόνο για να συντάξεις εσύ τα κείμενα αυτά.
Όσοι έχουν συντάξει μια αναλυτική προσφορά σε πελάτη, ένα email, ένα κείμενο για κάποιο website, ένα post κλπ. ξέρουν ήδη πόσο χρονοβόρα και επίπονη διαδικασία είναι η σύνταξη κειμένων. Μιλάμε για απίστευτη σπατάλη χρόνου για τους μη επαγγελματίες. Σε αυτές τις περιπτώσεις απευθύνσου σε κάποιον που ειδικεύεται στην δημιουργία και επεξεργασία κειμένων.
Εκείνος, σε πολλαπλάσια λιγότερο χρόνο και σαφώς με μικρότερο κόστος (σε σχέση με τις εργατοώρες που θα ξόδευες), μπορεί να σου παραδώσει ένα απόλυτα στοχευμένο κείμενο, με όλα όσα χρειάζονται για να τραβήξεις την προσοχή των πελατών σου. Το ωραίο σε αυτές τις περιπτώσεις είναι, πως τέτοια επαγγελματικά κείμενα, πετυχαίνουν τον στόχο τους και λειτουργούν σαν μήτρα που μπορείς να πατήσεις επάνω της για να δημιουργήσεις ένα αντίστοιχο κείμενο πχ. για παρουσίαση άλλου προϊόντος, χωρίς να χρειαστεί να ξανά πληρώσεις τον επαγγελματία.
Ξόδεψε λοιπόν το χρόνο σου σε πιο παραγωγικές δραστηριότητες και άσε την εξωτερική ματιά ενός επαγγελματία να κάνει τα υπόλοιπα.
Το σημαντικό σε αυτή την περίπτωση ανάθεσης εργασίας σε εξωτερικό συνεργάτη, είναι να δώσεις ένα σωστό breefing/οδηγίες.
Κάνε λοιπόν εσύ αυτό που ξέρεις καλύτερα και άσε στον εξωτερικό συνεργάτη τα υπόλοιπα!!!!
Καλή επιτυχία!