Για την σημασία ενός marketing plan έχουμε αρθρογραφήσει πολλές φορές στο παρελθόν.
Κι επειδή ξέρουμε πως σε πολλούς αυτή η διαδικασία φαίνεται ακόμη….βουνό, σκεφτήκαμε να απλοποιήσουμε λίγο παραπάνω τα πράγματα, με αυτό το σύντομο βίντεο διάρκειας μόλις 1΄& 20΄΄. Αυτό δεν σημαίνει πως μετά το βίντεο, θα είσαι σε θέση να ετοιμάσεις ένα Marketing Plan σε 2 λεπτά. Όχι. Είναι σημαντικό να καταλάβεις πως γενικότερα η επιτυχία ενός Marketing Plan στηρίζεται στην σε βάθος ανάλυση των δεδομένων της αγοράς (ανταγωνισμός, δημογραφικά δεδομένα κ.ά). Μόνο ψάχνοντας ανακαλύπτεις θησαυρούς!
Το παρόν βίντεο περιγράφει 6 απλά βήματα-στάδια που ακολουθούν όλες οι εταιρείες του κόσμου όταν δημιουργούν ένα αξιόπιστο Marketing Plan, αλλά θα χρειαστεί αρκετή δουλειά από την πλευρά σου. Πρόκειται όμως για μια δοκιμασμένη πρακτική που αν την ακολουθήσεις πιστά, με βάση τα 6 βήματα-στάδια που σου υπαγορεύονται, μπορείς να διασφαλίσεις κατά το μέγιστο πως θα φτάσεις με ασφάλεια στον προορισμό σου (τους στόχους που έχεις ορίσει για την επιχείρηση σου).
Ποια είναι αυτά τα 6 στάδια δημιουργίας ενός Marketing Plan;
Στάδιο 1: Ανάλυση Μάκρο & Μικροπεριβάλλοντος
-
Ανάλυση Εξωτερικού Περιβάλλοντος
-
Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
-
Δημογραφική ανάλυση
Στάδιο 2: Ορισμός στόχων
-
Θέσε στόχους σε επίπεδο Β2Β & Β2C (Business to Business & Business to Consumer)
Στάδιο 3:Διαμόρφωση Στρατηγικής Marketing
Αξιολόγησε τα συμπεράσματα των σταδίων 1&2, εντόπισε ευκαιρίες και προχώρα στην διαμόρφωση της στρατηγικής σου
-
Όρισε την αγορά που στοχεύεις
-
Όρισε το κοινό που στοχεύεις
-
Όρισε το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα
-
Όρισε τα προϊόντα που θα πουλάς
-
Όρισε πού θα τα πουλάς
-
Όρισε τις τιμές που θα τα πουλάς
-
Όρισε το ετήσιο πλάνο επικοινωνίας σου
Στάδιο 4:Διαμόρφωση προϋπολογισμού Marketing Plan
Αποφάσισε το budget που θέλεις να διαθέσεις και προχώρα στην ρεαλιστική κατανομή του.
Ένας γενικός κανόνας που θα σε βοηθήσει να υπολογίσεις το ποσό που θα επενδύσεις είναι:
-
Σύνολο εσόδων Χ 5% για διατήρηση της φίρμας (brand)
-
Σύνολο εσόδων Χ 10% για επέκταση & ανάπτυξη της φίρμας (brand)
Στάδιο 5: Χρονοδιαγράμματα Marketing Plan
Θέσε χρονοδιάγραμμα στους στόχους σου, μην αφήνεις τίποτε στην τύχη
Στάδιο 6:Υλοποίηση χρονοδιαγράμματος
Τώρα που δημιούργησες το Marketing Plan της επιχείρησης σου έχεις στα χέρια σου ένα οδικό χάρτη που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια στον προορισμό σου
Marketing Plan: Ένας χάρτης που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια στην επιτυχία.