Πλεονεκτήματα της Facebook Fan Page σε σχέση με το προσωπικό προφίλ.
Είναι άσχημο καθώς βρίσκεσαι σε ένα website με προϊόντα ή υπηρεσίες που σε ενδιαφέρουν και θέλεις να δεις την σελίδα τους στο Facebook, να μεταφέρεσαι σε προσωπικό προφίλ. Για να δεις το περιεχόμενο της αναγκάζεσαι να περιμένεις να γίνει δεκτό το αίτημα φιλίας, γεγονός σίγουρα εκνευριστικό αφού δεν πρόκειται για φυσικό πρόσωπο αλλά για επιχείρηση. Πολλές εταιρείες κάνουν ακόμα το λάθος να μην δημιουργούν Fan Page, αλλά να διατηρούν προσωπικά προφίλ αγνοώντας τα πλεονεκτήματα μιας Fan Page.
Ας δούμε τα πλεονεκτήματα αυτά:
1.Απεριόριστος αριθμός ακολούθων
Στο προσωπικό προφίλ δεν μπορεί κάποιος να έχει περισσότερους από 5.000 φίλους, ενώ στην Fan Page δεν υπάρχει κάποιος ανάλογος περιορισμός. Αυτός είναι ίσως ο σημαντικότερος λόγος για τον οποίο μια επιχείρηση πρέπει να διατηρεί Fan Page, διότι δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να θέλει περιορισμένο αριθμό χρηστών που θα ενημερώνεται για τα προϊόντα ή υπηρεσίες του!
2. Κρατάς ιδιωτική την προσωπική σου ζωή
Δημιουργώντας Fan Page για την επιχείρηση σου, κρατάς το προσωπικό σου προφίλ χωρίς καμία σύνδεση με την εταιρεία σου. Έτσι διατηρείς τα πράγματα που θέλεις να βλέπουν μόνο οι φίλοι σου και οι οικογένεια σου μακριά από αγνώστους που απλά ενδιαφέρονται για το τι πουλάς και όχι για το τι κάνεις τα Σαββατοκύριακα. Επίσης είναι ενοχλητικό για τους φίλους σου αν στο προσωπικό σου προφίλ δημοσιεύονται συνεχώς αναρτήσεις σχετικά με την εταιρεία σου και όχι για εσένα. Όπως στην πραγματική ζωή μας διαχωρίζουμε τα επαγγελματικά από τα προσωπικά, έτσι και στο Facebook πρέπει να συμβαίνει το ίδιο.
3. Αποτελέσματα μηχανών αναζήτησης
Οι Fan pages είναι καταχωρημένες στις μηχανές αναζήτησης, που σημαίνει ότι και το περιεχόμενο που βρίσκεται μέσα σε αυτές και είναι δημόσιο, είναι καταχωρημένο επίσης. Σαν επιχείρηση σίγουρα ενδιαφέρεσαι όταν κάποιος χρήστης πληκτρολογεί λέξεις-κλειδιά σχετικές με τις υπηρεσίες ή προϊόντα σου να εμφανίζεται η Fan Page σου. Σίγουρα αυτό που σε ενδιαφέρει περισσότερο είναι οι χρήστες να κατευθύνονται στο website σου, αλλά και η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα έχει πολύ μεγάλη σημασία, σήμερα.
4. Οι χρήστες μπορούν να κάνουν tag την Fan Page σου
Οι ακόλουθοι σου και άλλες Fan Pages μπορούν να κάνουν tag την δική σου εταιρική Fan page. Στο προσωπικό προφίλ αυτό μπορεί να συμβεί μόνο από όσους έχεις φίλους. Καθώς επιθυμείς η επιχείρηση σου να εμφανίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο γίνεται στις αρχικές σελίδες χρηστών, είναι σίγουρο ότι χρειάζεσαι την επιλογή του Tag σε φωτογραφίες και δημοσιεύσεις από άλλους. Αυτό αυξάνει το engagement σου και διευρύνει την βάση των ακολούθων σου.
5. Στατιστικά
Οι Fan pages διαθέτουν εξαιρετικά στατιστικά. Μπορείς να έχεις συνεχή εικόνα για το πόσοι βλέπουν τις αναρτήσεις σου, τα νέα likes στην σελίδα και πολλές άλλες επιλογές. Αυτά τα δεδομένα είναι απαραίτητα στα χέρια κάθε marketer, για να γνωρίζει ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να προωθήσει την επιχείρηση σου. Μέσα από τα στατιστικά, κατανοείς ποιο ακριβώς είναι το περιεχόμενο που αναζητούν οι χρήστες σου.
6. Διαγωνισμοί
Οι διαγωνισμοί με δώρα για τους χρήστες, είναι ένα πολύ ισχυρό όπλο για να αυξήσεις την αναγνωρισιμότητα της επιχείρησης σου, όπως και το να αυξήσεις το engagement με τους ακολούθους σου. Στα προσωπικά προφίλ δεν μπορούν να δημιουργηθούν διαγωνισμοί, άσχετα που μερικές εφαρμογές υπόσχονται ότι γίνεται.
7. Με την Fan Page, αποδεικνύεις ότι γνωρίζεις τις σύγχρονες τάσεις
Μια επιχείρηση που οδηγεί τους ακολούθους της σε προσωπικό προφίλ, δείχνει σαν ερασιτέχνης στην σύγχρονη εποχή. Δεν θα ήθελες η πρώτη εντύπωση ενός υποψήφιου πελάτη, να είναι ότι δεν γνωρίζεις ποιο είναι το καλύτερο για εσένα!
8. Διαφήμιση
Μια πολύ χρήσιμη επιλογή διαφήμισης που προσφέρει το Facebook, είναι ότι μπορείς να στοχεύσεις ακριβώς το κοινό το οποίο σε ενδιαφέρει και θεωρείς ότι μπορεί να μετατραπεί σε πελατολόγιο. Καθώς στην διαφήμιση σου, οδηγείς με link στο Fan Page της εταιρείας σου, είναι πολύ πιο αποτελεσματικό από το να διαφημίζεσαι παραπέμποντας σε τρίτο πάροχο, διότι το Facebook επιθυμεί να διατηρήσει το ενδιαφέρον του κοινού του, να βρίσκεται όλο και περισσότερο μέσα στο συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο. Δεν μπορείς να προωθήσεις ένα προσωπικό προφίλ, μέσω διαφήμισης!
9. Μπορείς να ορίσεις διαχειριστές
Αρχικά δεν θα ήθελες να έχει οποιοσδήποτε των κωδικό σου από το προσωπικό σου προφίλ. Επίσης είναι χρησιμότερο και αποδοτικότερο να μην διαχειρίζεσαι μόνος την Fan Page σου, αλλά να έχεις παραχωρήσει δικαιώματα διαχείρισης και σε άλλα μέλη της επιχείρησης. Στην Fan Page, μπορείς να ορίσεις τα δικαιώματα που θα έχει ο καθένας που την διαχειρίζεται, ελέγχοντας έτσι κάθε ενέργεια που συμβαίνει μέσα σε αυτήν.
10. Επιλογή check-ins
Μπορείς να επιτρέπεις στους χρήστες σου να δηλώνουν ότι βρίσκονται στην επιχείρηση σου. Δεν μπορείς να κάνεις κάτι τέτοιο σε ένα προσωπικό προφίλ. Αν έχεις προσθέσει στις πληροφορίες την τοποθεσία της επιχείρησης σου, είναι πολύ καλό να φαίνεται ότι χρήστες βρίσκονται συνεχώς σε αυτήν, αποδεικνύοντας έτσι ότι έχεις αναπτύξει το engagement με τους πελάτες σου και όταν βρίσκονται στους χώρους σου το απολαμβάνουν και θέλουν να το βλέπουν οι φίλοι τους.
Νομίζω ότι τα παραπάνω επιχειρήματα είναι αρκετά για να σε πείσουν, ότι είναι σίγουρα προτιμότερο να διατηρείς Fan Page, για να εξυπηρετείς τους σκοπούς προώθησης της επιχείρησης σου. Τα social media, έχουν μπει δυναμικά στο παιχνίδι της διαφήμισης επιχειρήσεων και σίγουρα θέλεις να συμμετέχεις σε αυτό. Εκμεταλλευόμενος όλες τις δυνατότητες που σου παρέχουν, θα δεις αποτελέσματα που δεν τα περίμενες στο ταμείο σου!
Digital Marketing: Κάνε τα social media, σύμμαχο της επιχείρησης σου!