Εφόσον είδαμε σε προηγούμενη ανάρτηση το πόσο σημαντική είναι η χρήση ενός συστήματος αξιολόγησης απόδοσης του προσωπικού, σήμερα θα εστιαστούμε σε κάποιες συμβουλές ή tips που μπορεί να βοηθήσουν στη δημιουργία και εγκαθίδρυσή του.
Αυτές είναι οι ακόλουθες:
- Στην αρχή πρέπει να προσέξουμε για τον κατάλληλο σχεδιασμό του συστήματος αξιολόγησης προσωπικού με τέτοιο τρόπο που να ευθυγραμμίζεται και με τη στρατηγική και τις αξίες της επιχείρησης. Εδώ πέρα πιθανόν να χρειαστεί να καλυφθούν κάποια κενά αν η επιχείρηση έχει ένα ελλιπές στρατηγικό πλάνο ή δεν έχει καταγράψει τις κύριες αξίες τις οποίες υπηρετεί.
- Είναι καλό να εισαχθούν συχνά meetings ανάμεσα σε διάφορες ομάδες του προσωπικού και να γίνει κατανοητό κατά το σχεδιασμό ότι η αξιολόγηση της απόδοσης δε γίνεται μια φορά το χρόνο αλλά θα πρέπει να είναι μια συνεχής διαδικασία.
- Θα είναι βοηθητικό για την όλη διαδικασία του σχεδιασμού να βοηθήσει το ίδιο το προσωπικό που γνωρίζει καλύτερα τις θέσεις εργασίας του και να εμπλακεί στο σχεδιασμό του συστήματος αξιολόγησης της απόδοσης με την κατάλληλη καθοδήγηση. Αυτό θα βοηθήσει στο να δείξει μεγαλύτερη υπευθυνότητα κατά την εφαρμογή του συστήματος ενώ το όλο σύστημα θα αποτελεί ένα «προϊόν» που ανήκει στους εργαζόμενους και άρα θα έχουν την αίσθηση μεγαλύτερης ιδιοκτησίας του συστήματος και εμπιστοσύνης σε αυτό. Μπορεί να γίνουν ομάδες εργασίας για διαφορετικές κατηγορίες θέσεων.
- Σημαντικές αποφάσεις θα πρέπει να παρθούν όπως το αν το σύστημα αξιολόγησης θα συνδεθεί με το σύστημα αμοιβών ή όχι (το κάθε ένα έχει πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα) καθώς και το ποιοι θα αξιολογούν την κάθε θέση. Μπορεί εδώ να εισαχθεί μια αξιολόγηση 360 μοιρών (ένα άτομα αξιολογείται από όλους με τους οποίους έρχεται σε επαφή), ωστόσο χρειάζεται να δοθεί παραπάνω χρόνος και στη σχεδίαση και στην εκπαίδευση του προσωπικού πάνω στην αξιολόγηση.
- Πρέπει να δημιουργηθούν τα κατάλληλα έγγραφα προκειμένου να τηρείται κάποιου είδους αναφορά για τις αξιολογήσεις μέσα στο πέρας του χρόνου ώστε να μπορεί κάποιος να δει και την εξέλιξη ενός υπαλλήλου ή γενικότερα την τάση του προσωπικού.
- Επικοινωνία και εκπαίδευση του προσωπικού πάνω στο καινούριο σύστημα αξιολόγησης προσωπικού. Εδώ είναι πολύ σημαντικό η επιχείρηση να ακούσει τους εργαζόμενους καθώς μπορεί να προκύψουν σημαντικές προτάσεις και ιδέες οι οποίες να είναι καλό για όλους να εισαχθούν στο σύστημα. Οποιεσδήποτε αντιστάσεις στην εισαγωγή είναι καλό η επιχείρηση να τις λάβει σοβαρά υπόψη καθώς αν το σύστημα δεν έχει τη γενική αποδοχή, οι εργαζόμενοι μπορούν να το σαμποτάρουν με ποικίλους τρόπους έτσι ώστε να το καταστήσουν ανενεργό. Τυχόν φόβοι είναι καλό να επικοινωνηθούν και να δοθεί ο χρόνος που χρειάζεται στο προσωπικό για να ακολουθήσει το σύστημα.
- Ένας χρόνος πιλοτικής εφαρμογής του συστήματος μπορεί να αναδείξει διάφορα θέματα τα οποία θα πρέπει να διορθωθούν, ή ακόμη τεχνικές και έγγραφα τα οποία μπορούν να βελτιωθούν και να υποστούν αλλαγές.
- Πρέπει να σκεφτούμε τον τρόπο με τον οποίο θα αξιολογήσουμε την αποτελεσματικότητα του συστήματος αξιολόγησης απόδοσης των εργαζομένων. Ποιες είναι οι μετρήσεις που θα μας δείξουν αν το σύστημα έχει πετύχει το στόχο του; Πότε και κάθε πότε θα κάνουμε αυτές τις μετρήσεις;
Εσείς έχετε σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης στην εταιρεία σας; Γιατί ναι ή γιατί όχι και πως πιστεύετε ότι επηρεάζει αυτό την επιχείρησή σας αυτή τη στιγμή;
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.