Facebook: Γιατί μερικά post εμφανίζονται με μεγάλα γράμματα?
Έχεις αναρωτηθεί γιατί τι Facebook εμφανίζει κάποια ποστ με μεγάλα γράμματα: Αν ναι, σου ‘χουμε την απάντηση.
Ένα post με διπλάσια σε μέγεθος γραμματοσειρά, δεν θα περνούσε ποτέ απαρατήρητο από το έμπειρο μάτι των μεντόρων μας, γιατί πολύ απλά «φωνάζει» από μόνο του. Και άνετα μπορεί να αξιοποιηθεί σαν εργαλείο επικοινωνίας! Όταν το είδαμε, παραξενευτήκαμε όπως κι εσύ και είπαμε να το ψάξουμε. (βλ. εικόνα 1)
Εικόνα 1
Όπως διαπιστώσαμε από την έρευνα μας, η Facebook πραγματοποιεί διάφορα τεστ. Κι αυτό για να δει, πως μπορεί να αυξήσει και πάλι το engagement των χρηστών της.
Αφορμή για αυτά τα ξαφνικά τεστ, ήταν τα ανησυχητικά αποτελέσματα που δημοσιεύτηκαν από την ίδια την Facebook τον Απρίλιο. Σύμφωνα με αυτά, το μεσοδιάστημα 2014-2015 το engagement των χρηστών του Facebook εμφάνισε μείωση 21%.
Αν σκεφτείς πως μια τέτοια μείωση θα μπορούσε να σημάνει την απώλεια εκατοντάδων εκατομμυρίων (σε διαφημιστικά budget) για την Facebook, εύκολα μπορείς να καταλάβεις γιατί ο Mark Zuckerberg και η ομάδα του είναι σε αναζήτηση νέων τρόπων αύξησης του engagement των χρηστών του Facebook.
Oυσιαστικά, μετά τα ανησυχητικά αποτελέσματα του Απριλίου, η Facebook φαίνεται να αποφάσισε να ενθαρρύνει την ανάρτηση μικρότερων κειμένων στα post των χρηστών της, ίσως βασισμένη σε έρευνες σαν αυτή.
Όπως και να ΄χει, εμείς το υποδεχόμαστε σαν μία ακόμη λειτουργία με ενδιαφέρουσες εφαρμογές στο marketing.
Προς το παρόν, κρίναμε ως χρήσιμο να γνωρίζεις πως η μεγαλύτερη γραμματοσειρά (24 fonds, έναντι 14 της απλής γραμματοσειράς) στα post του Facebook, φαίνεται να εμφανίζεται μόνο στην επιφάνεια εργασίας και όχι στα κινητά.
Επίσης, όπως διαπιστώσαμε οι αλλαγές αυτές ισχύουν τόσο σε προσωπικά προφίλ, όσο και επαγγελματικές Facebook σελίδες (Fan pages). Το δοκιμάσαμε στην δική μας Fan Page. (εικόνα 2)
Εικόνα 2
Έτσι αν θες η ανάρτηση σου να εμφανιστεί με μεγάλα γράμματα, φρόντισε:
- Το κείμενο σου να μην ξεπερνά τους 35 χαρακτήρες.
- Να μην συνοδεύεται από κάποια φωτογραφία, link κλπ.
Από την οπτική του marketing
Δεν χρειάζεται να διαθέτεις εμπειρία, για να καταλάβεις πως ένα post με χρήσιμο περιεχόμενο και διπλάσια σε μέγεθος γραμματοσειρά, δύσκολα μπορεί να ξεφεύγει της προσοχής των αναγνωστών. Ειδικά όταν δημοσιεύεται στο δημοφιλέστερο δίκτυο παγκοσμίως.
Αρκεί να σκεφτείς πως άλλοι πληρώνουν από μερικές δεκάδες έως εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για να τραβήξουν την προσοχή, για να δεις αυτήν την είδηση σαν ένα «παράθυρο» ευκαιρίας!
Αντί λοιπόν να συζητάμε υποθετικά, σου προτείνουμε να ξεκινήσεις από σήμερα τους δικούς σου πειραματισμούς. Αν διαθέτεις Facebook Fan Page, μην παραλείψεις μετά από κάθε ανάρτηση «πείραμα», να ανατρέξεις στα Facebook insights. (Εικόνα 3)
Εικόνα 3
Εκεί θα βρεις πολλές και χρήσιμες πληροφορίες για τις αντιδράσεις του κοινού σου και τα ποιοτικά του χαρακτηριστικά του, που θα σε βοηθήσουν να βγάλεις πολύτιμα συμπεράσματα.