Τι είναι το content writing
Θα ακούσεις αρκετές θεωρίες για το τι τελικά είναι, αλλά όλες συμπίπτουν στο εξής: To Content Writing είναι η συγγραφή κειμένων στο ίντερνετ.
Το content writing πρωτοεμφανίστηκε στις αρχές της δεκαετίας του ’90 , χάρη στην θεαματική ανάπτυξη του ίντερνετ.
Τέτοια κείμενα μπορεί να είναι:
- Άρθρα στον ηλεκτρονικό τύπο
- Blog posts
- Social Media posts
- Δελτία τύπου
- Κείμενα για ιστοσελίδες
- Copywriting
- Περιγραφή κάποιου προϊόντος/υπηρεσίας
- Συγγραφή για τεχνικά θέματα (ISO, reports κ.α.)
- Επιχειρηματικές επιστολές (emails, ηλεκτρονικές προσφορές, ηλεκτρονικές ευχετήριες κάρτες κ.α.)
Πολλοί διακρίνουν το content writing σε 4 κατηγορίες, αλλά δεν είναι λίγοι αυτοί που αμφισβητούν αυτήν την κατηγοριοποίηση. Πιο συγκεκριμένα ως τέτοιες θεωρούνται το:
- Web content writing
- Ghost writing
- Press release writing
- Technical writing
To Web content writing συνδέεται άμεσα με την συγγραφή κειμένων για websites που έχουν ως στόχο τους την προβολή και διαφήμιση ενός προϊόντος, μίας υπηρεσίας, ενός κοινωφελούς οργανισμού κλπ.
Το Ghost writing συνδέεται άμεσα με την συγγραφή κειμένων από ανώνυμους χρήστες που συνήθως αναλαμβάνουν να υπογράψουν ή απλά να δημοσιεύσουν άλλοι για λογαριασμό τους (βλ. περίπτωση Satoshi Nakamoto).
To Press release writing, αντίθετα με ότι ίσχυε στο παρελθόν (όταν εταιρείες το αξιοποιούσαν απλά για να ενημερώσουν το κοινό πχ για την κυκλοφορία ενός προϊόντος) σήμερα το Press Release writing συνδέεται στενότερα με την στρατηγική marketing μιας επιχείρησης και κατ΄επέκταση με την προβολή και την διαφήμιση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας της επιχείρησης αυτής.
Το technical writing συνδέεται με την αρθρογραφία γύρω από επιστημονικά και άλλα εξειδικευμένα θέματα όπως τεχνικά, τεχνολογικά κλπ.
Πόσο εύκολο είναι να ασχοληθεί κανείς με το content writing;
Είναι μια ερώτηση που ακούω συχνά, αλλά δύσκολα θα πάρεις απάντηση τουλάχιστον από μένα. Κι αυτό, όχι γιατί κρατάω κάποιο επτασφράγιστο μυστικό, αλλά γιατί θεωρώ ότι το content writing, είναι σαν την χρυσοβελονιά την εποχή των προγιαγιάδων μας. Είναι μια προσωπική εμπειρία, σχεδόν μυστικιστική, που προϋποθέτει μια σειρά από ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και ταλέντα. Δεν μπορώ σε μια συνάντηση να μαντέψω τα ταλέντα σου, μπορώ όμως να σου πω, πως κατά τη διάρκεια της εξάσκησης μου δίπλα σε χαρισματικούς «τρελούς δημιουργικούς» κατάφερα να εντοπίσω 10 κοινά χαρακτηριστικά:
Τα 10 κοινά χαρακτηριστικά των καλών content writers
- Η αγάπη για την συγγραφή κειμένων
- Η συνθετική σκέψη
- Η ευαισθησία τους (που δεν αφήνουν εύκολα να φανεί)
- Το ανεξάρτητο πνεύμα τους
- Το επίπεδο εμπειρίας
- Ο ενθουσιασμός και η τρέλα τους
- Η ικανότητα απομόνωσης του μυαλού από πιθανούς εξωτερικούς θορύβους (
- Η καλή γνώση του αντικειμένου (προϊόντος, θέματος κλπ) για το οποίο αρθρογραφούν
- Η αντοχή σε συνθήκες υψηλής πίεσης
- Το μοναδικό χάρισμα να βλέπουν την δουλειά τους σαν χόμπυ
Tips & μυστικά για καλό content writing.
– Αξιοποίησε τις σωστές λέξεις κλειδιά. Αυτές που συνδέονται με το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρεις.
– Το content writing δεν σημαίνει πως θα κάνεις πωλήσεις από την 1η ανάρτηση. Ή την 2η, ή την 3η. Σημαίνει πως οι χρήστες θα δουν το προϊόν σου κι επειδή τους αρέσει, θα το συγκρατήσουν και θα το ανακαλέσουν εύκολα στην μνήμη τους όταν το χρειαστούν.
-Με το content writing χτίζεις οικειότητα, εμπιστοσύνη και τελικά σχέσεις με το κοινό σου.
– Ένα καλό περιεχόμενο για να γίνει viral, χρειάζεται καταρχήν κοινό/οπαδούς που θα το υποστηρίξουν.
– Ένα καλό περιεχόμενο θα γίνει viral και θα έχει πολλά shares όταν εμπνέει το κοινό αυτό
– Ένα καλό περιεχόμενο κάνει αυτόν που το μοιράζεται να νιώθει εξυπνότερος, σημαντικότερος, αξιόπιστος.
– Πολλοί νομίζουν πως η επιτυχία του content writing είναι ευθεία και γραμμική προς τα επάνω. Στην πραγματικότητα είναι πολύ πιο πολύπλοκη
– Content writing σημαίνει ακούω, παρατηρώ, αφουγκράζομαι, συναισθάνομαι.
– Ανάρτησε περιεχόμενο με βάση το τι θέλει να ακούσει το κοινό σου και όχι τι θέλεις να πεις εσύ.
-Μάθε από τις αποτυχίες σου. Συνέβη και στους καλύτερους content writers. Μην μπεις στον πειρασμό να τα παρατήσεις. Στο content writing η ανταμοιβή αργεί, αλλά αξίζει όλη την υπομονή και επιμονή.
– Θυμήσου. 9 στους 10 marketers παγκοσμίως δηλώνουν πως το 2016 θα βασιστούν περισσότερο στο content writing, από ότι το 2015
– Το content writing είναι ο Νο 2 παράγοντας επιτυχίας μιας SEO στρατηγικής
Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν κάτι βασικό. Να αγαπάς την συγγραφή κειμένων. Αν δεν το έχεις με το γράψιμο, καλύτερα άσε σε ένα επαγγελματία από το Support Team του Business Mentor, να το κάνει για λογαριασμό σου. Εσύ το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να καλέσεις στο 2312 200011 και μας πεις τι θέλεις να πετύχεις.