Παραδείγματα εξατομικευμένων Email που δεν μπορείς παρά να ανοίξεις

email marketing

Αν είσαι σαν τους περισσότερους, κατά πάσα πιθανότητα μπορείς να αναφέρεις εκατοντάδες πράματα που προτιμάς να κάνεις, από το να αντιμετωπίσεις μια τεράστια ποσότητα εισερχομένων.

Μοιάζει με αγγαρεία γιατί αυτό που περιλαμβάνουν δεν είναι και τόσο ενδιαφέρον. Είναι γεγονός πως μόνο το 21% των καταναλωτών ανέφεραν πως έλαβαν ένα αξιοσημείωτο email τους τελευταίους δυο μήνες.

Για να το ξεπεράσουν αυτό, πολλές εταιρείες χρησιμοποιούν την εξατομίκευση των email σαν στρατηγική, για να δημιουργήσουν μια πιο διαδραστική εμπειρία email- να μοιάζει λιγότερο με ρομπότ και περισσότερο με φίλος.

Το καλύτερο; Η εξατομίκευση των email δεν χρειάζεται να είναι ιδιαίτερα πολύπλοκη για να προσαρμοστεί στις απαιτήσεις των παραληπτών. Για να γίνει ευκολότερα αντιληπτό, παρακάτω ακολουθούν κάποια παραδείγματα email, που χρησιμοποιούν πολύ έξυπνα την εξατομίκευση.

10+1 Παραδείγματα προσωποποιημένων Email στην πράξη

1) JetBlue

Αυτό το επετειακό email, τονίζει ένα δημιουργικό παράδειγμα μιας εταιρίας που χρησιμοποιεί κάτι απλό, όπως μια ημερομηνία, για να παρέχει μια ξεχωριστή εμπειρία. Σαν υπενθύμιση γενεθλίων, η JetBlue χρησιμοποίησε την ημερομηνία δημιουργίας του λογαριασμού ενός χρήστη της και μέσω email φρόντισε να γιορτάσει το γεγονός ότι πελάτης και εταιρεία «αντάλλασαν email 365 μέρες τώρα» 

Jet Blue επετειακό email

2) Spotify 

Εδώ πρόκειται για ακόμη ένα άλλο σπουδαίο εξατομικευμένο παράδειγμα email, που αξιοποιεί τα ενδιαφέροντα του χρήστη,  ώστε να παρέχει σχετικά και αξιοσημείωτα μηνύματα.

Η αντιγραφή σ αυτά τα μηνύματα, είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική καθώς σχηματίζει την εξατομίκευση με τρόπο που κάνει τον παραλήπτη να νοιώθει ότι ανταμείβεται για την συμμετοχή του. Για παράδειγμα, φράσεις όπως «ο καλύτερος ακροατής» και «γίνε ο πρώτος που θα έχεις πρόσβαση» τους δίνει μια αίσθηση αποκλειστικότητας, κάνει τους χρήστες να νοιώθουν σημαντικοί.

Παράδειγμα email spotify

Επίσης, το email κλείνει με ένα γραπτό μήνυμα για δράση, το οποίο προτρέπει τον αποδέκτη να ακούσει το νέο τραγούδι του Charles Kelley στο Spotify. Και πάλι, αυτή η κίνηση βεβαιώνει ότι ο χρήστης χρησιμοποιεί την υπηρεσία ενώ ταυτόχρονα του υπενθυμίζει την αξία του.

3) Amazon 

Χρήστης έκανε μια έρευνα στο Amazon για να βρει κάτι που χρειαζόμασταν. Μερικές μέρες μετά, έλαβε ένα εξατομικευμένο μήνυμα το οποίο περιελάμβανε «προϊόντα σχετικά με τις αναζητήσεις του»

Παράδειγμα email amazon

Αυτό το email εξυπηρετεί σαν ένα ιδανικό παράδειγμα του πως μπορείς να αξιοποιήσεις την έρευνα, ώστε να εμπλέξεις τον ενδιαφερόμενο να ασχοληθεί ξανά με την επιχείρηση σου, ελπίζοντας πως έτσι θα έρθεις ένα βήμα πιο κοντά στην πώληση.

4) Dropbox

Φίλη έλαβε το ακόλουθο email από την Dropbox πριν λίγο καιρό, το οποίο είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα, για το πως να χρησιμοποιήσεις την συμπεριφορά του χρήστη, ώστε να βελτιώσεις την εμπειρία του.

Αφού λοιπόν συνδέθηκε από διάφορες συσκευές, το Dropbox της έστειλε ένα φιλικό email θυμίζοντας της μια εφαρμογή προϊόντος που η φίλη μου δεν ήξερε καν ότι υπάρχει! Χωρίς πολύ κόπο, αυτό έκανε την εμπειρία της (στην χρήση του Dropbox) πολύ καλύτερη και αποτελεσματικότερη.

Παράδειγμα email dropbox

Εκπαιδεύοντας τους επισκέπτες σου στο πως να χρησιμοποιούν σωστά το προϊόν ή την υπηρεσία σου, (βασιζόμενοι στην συμπεριφορά τους), τους βοηθάς να «ασχολούνται» περισσότερο με το προϊόν σου, (ή τους ενθαρρύνεις σε πιθανή αναβάθμιση). Σκέψου αυτό: όσο πιο πολύ χρησιμοποιεί ο χρήστης το Dropbox, τόσο περισσότερο χώρο θα χρειάζεται…

Σκέψου τι κάνει τους πελάτες να «κολλάνε» στο δικό σου προϊόν ή υπηρεσία και φτιάξε μια διαδικασία που τους υπενθυμίζει πως να εκμεταλλευτούν τις λειτουργίες του προϊόντος αυτού.

5) Live Nation

Το παρακάτω email λειτουργεί σαν ένα καλό παράδειγμα για το πως χρησιμοποιώντας πληροφορίες σχετικά με τον τόπο κατοικίας του παραλήπτη, μπορείς να παρέχεις ένα εξατομικευμένο email. Αντί να υπερτονίζει γενικά τα σόου του, το Live Nation προωθεί γεγονότα της περιοχής στην οποία κατοικεί ο χρήστης (συνήθως εκεί που αγόρασε εισιτήρια στο παρελθόν).

Παράδειγμα email live nationΚαθιστώντας εύκολο στο χρήστη να δει τι παίζει στην περιοχή του και πότε, το Live Nation έχτισε ένα ισχυρό σύνδεσμο με τον πελάτη.  Αυτό το είδος εξατομίκευσης μπορεί να γίνει ιδιαίτερα ωφέλιμο για μια επιχείρηση που ψάχνει να παραδώσει πιο σχετικά μηνύματα σε διεθνές επίπεδο ή υφιστάμενους πελάτες.

6) Twitter

Αν έχεις λογαριασμό Twitter, το πιθανότερο είναι πως έχεις ήδη λάβει email από αυτό το κοινωνικό δίκτυο, με προτάσεις για σύνδεση με παρόμοιους (δημοφιλείς) λογαριασμούς κ.ά.

Αυτό που έχει σημασία να προσέξεις, είναι ότι οι προτάσεις είναι όντως πάρα πολύ σχετικές-και μερικές μάλιστα, πολύ κοντά στις ανάγκες του χρήστη.

Παράδειγμα email twitter

Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι μία εταιρία σαν το Τwitter αξιοποιεί τις πληροφορίες που έχει για την βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη. Ικανοποιημένοι χρήστες = περισσότεροι χρήστες και ώρες δικτύωσης.

7) ModCloth

Το παράδειγμα της ModCloth είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου. Δώσε ιδιαίτερη προσοχή στις λεπτομέρειες αυτού του email.

Πρώτον, η γλώσσα του email αυτού είναι πραγματικά φιλική και εξατομικευμένη. Για παράδειγμα, το θέμα του μηνύματος είναι «το προϊόν που σου άρεσε έχει περιορισμένη διαθεσιμότητα». Δες όμως πώς υποστηρίζει αυτό τον τίτλο. Μπορεί εσύ να μην το βλέπεις, αλλά στον χρήστη εμφανίζεται ένα χαμογελάκι παρακάτω στο ίδιο μήνυμα.  Εξατομικεύοντας το ύφος και την γλώσσα στο email της, και δείχνοντας συνέπεια στην επικοινωνία της, η ModCloth σίγουρα θα κέρδιζε και την δική μου προσοχή.

Παράδειγμα email modcloth

8) Netflix

Φαντάζομαι θα σου έχει τύχει να ξοδεύεις περισσότερο χρόνο στο Netflix για να βρεις μια ταινία, παρά για να την δεις.

Γνωρίζοντας πως η βάση δεδομένο της μπορεί να γίνει «μπελάς» για τον χρήστη, η Netflix στέλνει συχνά εξατομικευμένα μηνύματα, προτείνοντας ταινίες, προσαρμοσμένες σε παλαιότερες επιλογές των χρηστών της. Το έπιασες το μήνυμα;

Παράδειγμα email netflix

Παρέχοντας μια εξατομικευμένη πρόταση, η Netflix δεν κάνει τίποτε άλλο από το να υπενθυμίζει στους χρήστες της την αξία της συνδρομής τους.

Αυτή η προσέγγιση μπορεί να εφαρμοστεί σε μια σειρά από διάφορες πρακτικές marketing, e-books, διαδικτυακά σεμινάρια (webinars), άρθρα για blogs κτλ. Για παράδειγμα, αν δεις ότι κάποιος κατέβασε ένα e-book για tips στα social media, μπορείς να δημιουργήσεις μια ροή εργασίας ώστε να του στείλεις ένα email που προτείνει στον χρήστη να δει τον οδηγό σου για τα social media στο SlideShare.

 9) Pinterest

Στην προσπάθεια να μας πείσει να συνεχίσουμε να «καρφιτσώνουμε», το Pinterest μας στέλνει εξατομικευμένα μηνύματα. Βασισμένο σε προηγούμενες αναρτήσεις μας, το κοινωνικό αυτό δίκτυο μας προτείνει θέματα που μας ενδιαφέρουν.

Παράδειγμα email pinterest

Αυτό που πραγματικά λατρεύει κανείς σ αυτό το email ήταν η απλότητα του. Προσφέρει το πολύ έξι θέματα, τα οποία είναι αρκετά να κεντρίσουν το ενδιαφέρον του παραλήπτη χωρίς να το παρακάνουν και η δομή είναι γρήγορη, φιλική και ξεκάθαρη.

10) WeddingWire

Αυτό που πραγματικά μας τράβηξε την προσοχή ήταν η εξατομίκευση που χρησιμοποιήθηκε στο θέμα του μηνύματος. Εξάλλου, οι παραλήπτες σου δεν θα δουν το περιεχόμενο του μηνύματος αν δεν τους πείσεις πρώτα να το ανοίξουν, έτσι δεν είναι?

Παράδειγμα email wedding wire

Χρησιμοποιώντας ένα πνευματώδες, προσωπικό hashtag –  #GinnysLastHurrah – στο θέμα του μηνύματος η Wedding Wire  έπεισε τον παραλήπτη (την Ginny) να ανοίξει το email και να το προωθήσει σε όλους μας.

Αν θέλεις να αυξήσεις την από «στόμα-σε-στόμα» επιρροή σχετικά με το προϊόν ή την υπηρεσία σου, οφείλεις να σκεφτείς πως η εξατομίκευση μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση του μηνύματος σου.

11) Birchbox

Η Birchbox είναι μια εταιρία που εφαρμόζει την εξατομίκευση με τον πιο σωστό τρόπο – και το μόνο που χρειάζεται είναι να ρίξουμε μια ματιά στην επικεφαλίδα για να δούμε γιατί είναι τόσο αποτελεσματικό.

Παραδέχονται ξεκάθαρα ότι έχουν ρίξει μια ματιά στο ιστορικό αγορών πριν δημιουργήσουν αυτό το email, με αποτέλεσμα να ξέρει ο παραλήπτης εκ των πρότερων ότι αυτό που θα ακολουθήσει είναι απόλυτα σχετικό μ αυτόν.

Αυτά τα μικρά, εξατομικευμένα μηνύματα ενισχύουν τον λόγο που συνεχίζουν οι πελάτες την συνδρομή στις υπηρεσίες τους. Ενισχύουν την αφοσίωση τους.

Με το 62% των millennials να θεωρεί ότι το υλικό που βρίσκουν Online καθοδηγεί την  αφοσίωση τους σε μια εταιρία και το 46% των καταναλωτών να παραδέχεται ότι είναι πρόθυμοι να στραφούν πιο εύκολα σε κάποιον πάροχο από ότι πριν 10 χρόνια, τα πράγματα είναι μάλλον πιο εύκολα για τις σημερινές επιχειρήσεις. Αξιοποίησε λοιπόν σωστά τις παραπάνω πληροφορίες και ξεκίνα σήμερα κιόλας να προσφέρεις σε παλιούς και νέους πελάτες σου, μια εξατομικευμένη εμπειρία μέσω του email marketing provider σου.

 

Πηγή: Hubspot.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.