Facebook & Twitter για αρχάριους: Οδηγίες χρήσης analytics

Αναλύουμε τις 8 καλύτερες μεθόδους μέτρησης & ανάλυσης της απόδοσης της Facebook και Twitter επαγγελματικής σελίδας σου & τις συνοδεύουμε με οδηγίες χρήσης.

Θέλεις να μετρήσεις τι απόδοση έχουν οι προσπάθειες της επαγγελματικής σελίδας σου σε Facebook & Twitter; Αναρωτιέσαι σε ποιες στατιστικές μετρήσεις πρέπει να επικεντρωθείς; Η ανάλυση των καθαρών δεδομένων της επίδοσης της καμπάνιας σου, σε βοηθάει να κρίνεις ποιες τακτικές έχουν αποτελέσματα και ποιες όχι. Σε αυτό το άρθρο, θα ανακαλύψεις τις 8 καλύτερες μεθόδους μέτρησης της απόδοσης της Facebook και  Twitter επαγγελματικής σελίδας σου.

Οδηγία 1: Μέτρησε το ποσοστό αύξησης των ακολούθων σου

Ο συνολικός αριθμός των θαυμαστών, των ακολούθων και των likes της σελίδας  σου, αντιπροσωπεύει τον αριθμό των ατόμων που δείχνουν ενδιαφέρον για την επιχείρησή σου. Ιδανικά, θα πρέπει το κοινό της σελίδας σου, να αυξάνει συνεχώς. Αυτό σημαίνει ότι το περιεχόμενο που μοιράζεσαι και οι τρόποι που προσεγγίζεις το κοινό σου, πρέπει να είναι τόσο δελεαστικοί, ώστε να προσελκύεις συνεχώς νέους ακολούθους.

Facebook

Στο Facebook, είναι εύκολο να έχεις μία λεπτομερή ανάλυση του αριθμού των likes της σελίδας σου. Πηγαίνοντας στη σελίδα σου, κάνεις κλικ στο tab Insights (ή στατιστικά). Θα το βρεις στο αριστερό κάθετο μενού της αρχικής σου σελίδας. Μπαίνοντας στα insights αναζήτησε στο αριστερό κάθετο μενού το tab Likes (ή μου αρέσει) και κάνε κλικ. Στην οθόνη που θα ανοίξει θα δεις το συνολικό αριθμό των likes σου, καθώς και τις αυξήσεις ή μειώσεις τους, σε μία καθορισμένη χρονική περίοδο. Επέλεξε την ημερομηνία που σε εξυπηρετεί.

Η ανάλυση αυτή, σου επιτρέπει να παρακολουθήσεις τις αντιδράσεις του κοινού σου, σε συγκεκριμένα posts ή να αποφασίσεις ποιες  χρονικές περίοδοι είναι καλύτερες για να προσελκύσεις νέους ακολούθους. (Πάτα στο εικονίδιο για να δεις μεγαλύτερη την εικόνα)

1-insights-likes_business-mentor-greece

 

Twitter

 Στο Twitter, μπορείς να δεις τις μετρήσεις των ακολούθων σου στην σελίδα του λογαριασμού σου. Για να δεις τις τάσεις και τα στατιστικά των ακολούθων σου, πηγαίνεις στα Twitter Analytics ή κάνεις κλικ στην μικρή εικόνα προφίλ σου που βρίσκεται πάνω δεξιά σε κάθε σελίδα στο Twitter και επιλέγεις το Analytics (ή στατιστικά) από το υπομενού που εμφανίζεται. Τα στατιστικά στην κορυφή της σελίδας, αποτυπώνουν στο σύνολό της την πορεία των τελευταίων 28 ημερών, με πληροφορίες για τους ακολούθους σου τέρμα δεξιά. Μπορείς να δεις έτσι αυξητικές ή καθοδικές τάσεις στον αριθμό των πρόσφατων ακολούθων σου. Κάνοντας scroll down μπορείς να δεις μία περίληψη από τους προηγούμενους μήνες, που περιλαμβάνει και τις αλλαγές στον αριθμό των ακολούθων σου.

2-twitter-analytics_businessmentor-greece-

 

 

Οδηγία 2: Αναγνώρισε τις ιδανικές ώρες για να προσελκύσεις κοινό (engagement)

Το να γνωρίζεις πότε το κοινό σου είναι περισσότερο πιθανό να ανταποκριθεί στο περιεχόμενο της σελίδας σου, είναι πολύ σημαντικό. Σε βοηθάει να βάλεις σε σειρά το πλάνο στρατηγικής σου, ώστε να αναρτήσεις το περιεχόμενό σου τις κατάλληλες ώρες και μέρες της εβδομάδας (όταν δηλαδή το κοινό σου είναι περισσότερο ενεργό) .

 

Facebook

Στο Facebook, μπορείς να παρακολουθήσεις την καθημερινή δραστηριότητα των ακολούθων σου κατά την τελευταία εβδομάδα. Διαχωρίζοντάς την σε  ημέρες, θα δεις πώς μετατρέπεται η ανταπόκρισή του κοινού σου από ώρα σε ώρα. Βρες την σελίδα Insights (ή στατιστικά) του λογαριασμού σου. Εκεί, πήγαινε αριστερά στο κάθετο μενού και πάτα Posts (ή δημοσιεύσεις). Μόλις ανοίξει η σελίδα, βεβαιώσω πως επάνω αριστερά είναι μαρκαρισμένη η επιλογή ”When Your Fans Are Online” ή (όταν οι ακόλουθοι σας είναι online). Στη συνέχεια, περιπλανήσου στις διαφορετικές ημέρες της εβδομάδας(Κυριακή έως Σάββατο) στην κορυφή της καρτέλας των Posts.

3-insights-likes_business-mentor-greece-

Twitter

 Tα δεδομένα στο Twitter είναι λιγότερο ξεκάθαρα, καθώς  δεν παρέχει στατιστικά για την ανταπόκριση του κοινού σε συγκεκριμένες ώρες της ημέρας. Όμως, μπορείς να παρακολουθήσεις πώς η ανταπόκριση αυτή αυξάνει ή μειώνετε κατά την πορεία των τελευταίων 28 ημερών (αυτόματο) ή κάποια άλλης καθορισμένης χρονικής περιόδου. Για να βρεις αυτές τις πληροφορίες στα Αnalytics σου, επέλεξε την καρτέλα    Tweets στο πάνω μέρος της σελίδας των Analytics.

4-tweets-activity_businessmentor-greece-

Οδηγία 3: Κατέγραψε τις μετρήσεις των likes και των αντιδράσεων στις αναρτήσεις σου

H καταγραφή των αντιδράσεων του κοινού σου στο περιεχόμενο που αναρτάς ή μοιράζεσαι, είναι βασική για κάθε στρατηγική μάρκετινγκ. Αυτή η άμεση μέτρηση της ανταπόκρισης του κοινού, σε βοηθάει να καταλάβεις εάν το κοινό σου ενδιαφέρεται για όσα δημοσιεύεις και σε καθοδηγεί για το είδος του περιεχομένου που θα μοιράζεσαι στο μέλλον.

 

Facebook

Το Facebook παρέχει τις πλέον εις-βάθος μετρήσεις με το ανανεωμένο σύστημα των αντιδράσεων, το οποίο σου επιτρέπει να γνωρίζεις ακριβώς εάν κάποια κοινοποίησή σου άρεσε στο κοινό, εάν τη βρήκε τέλεια, ή ακόμα αν στεναχωρήθηκε ή αηδίασε από αυτήν. Για να βρεις τις πληροφορίες αυτές, πηγαίνεις στη σελίδα Insights επιλέγεις το Posts στο αριστερό κάθετο μενού. Κάνοντας scroll down στο All Posts Published (όλα τα δημοσιευμένα ποστ) και κλικ στο δεξί βελάκι (που θα βρεις δεξιά πάνω από την λέξη Engagement ή αλληλεπίδραση), μπορείς να δεις τις αντιδράσεις, τα σχόλια και τα shares των αναρτήσεων.

Facebook 5-fb-insigths_posts-Business Mentor

Tα δεδομένα στην στήλη Engagement μετρούν τις συνολικές αντιδράσεις για μία ανάρτηση. Εάν θέλεις μία πιο λεπτομερή ανάλυση της απόδοσης μίας ανάρτησης, κάνεις κλικ στο σύνδεσμο της ανάρτησης, για να εμφανιστεί μία ανάλυση των αντιδράσεων του κοινού σου.

facebook-post-reach_business-mentor

Twitter

Το Twitter έχει μία παρόμοια προσέγγιση και αρχειοθετεί όλα τα tweets που έκανες, σε ένα καθορισμένο χρονικό πλαίσιο. Για να βρεις αυτά τα δεδομένα, επιλέγεις την καρτέλα Tweets των Analytics σου και κάνοντας scroll down, βλέπεις τις αναρτήσεις σου. Μπορείς ακόμα να επιλέξεις το Top Tweets, και να δεις μόνο τα πιο δημοφιλή tweets που ανέβασες. Η στήλη Engagements στα δεξιά, είναι βοηθητική, καθώς τα γραφήματα που περιέχει, δείχνουν τον καθημερινό αριθμό shows των likes που γίνονται στις αναρτήσεις σου, όπως και ένα μέσο όρο αυτών ανά ημέρα.

7-tweets-analytics_business-mentor-greece

Οδηγία 4: Παρακολούθησε τις φορές που γίνεται αναφορά στο brand σου

Οι θαυμαστές και υποστηρικτές σου βρίσκονται εκεί έξω, μιλώντας για εσένα, και εσύ θέλεις να είσαι μέρος αυτής της συζήτησης. Για αυτό το λόγο, είναι σημαντικό να παρακολουθείς τις φορές που γίνεται αναφορά του brand σου σε κάποιο σχόλιο. Στο Facebook, λαμβάνεις ειδοποιήσεις κάθε φορά που κάποιος προσθέτει ετικέτα (tag) με το όνομα της επιχείρησής σε κάποια ανάρτηση ή κάνει κάποια αναφορά στο όνομα σου.  Στο Τwitter εάν οι χρήστες δεν σε προσθέτουν απευθείας με ετικέτα, χρειάζεσαι ένα εξωτερικό εργαλείο (όπως το Hootsuite) για να κρατάς αρχεία των αναφορών του brand σου.

 

Οδηγία 5: Ενημερώσου για τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού σου

Καθώς αυξάνεις το κοινό σου, η παρακολούθηση των δημογραφικών στοιχείων του, μπορεί να προσφέρει πληροφορίες για τη στρατηγική σου και να σε βοηθήσει να μεταβάλλεις τις αναρτήσεις και τις διαφημίσεις σου, έτσι ώστε να έχουν μεγαλύτερη απήχηση μελλοντικά.

Facebook

Στο Facebook, μπορείς να βρεις τις πληροφορίες του κοινού σου πηγαίνοντας στα Insights και πατώντας στο αριστερό κάθετο μενού το tab “People. Κάνοντας κλικ στο τμήμα Your Fans sectionβλέπεις πολύ σημαντικά  δημογραφικά δεδομένα του κοινού σου, όπως ηλικιακό group, σύνθεση κοινού (άνδρες, γυναίκες), χώρα, πόλη προέλευσης κοινού σου κ.ά. Αν αξιοποιήσεις σωστά αυτά τα στοιχεία, σου επιτρέπουν να κάνεις πιο στοχευμένες δημοσιεύσεις και διαφημίσεις την επόμενη φορά με βάση την στρατηγική σου.

8-fb-insights-people_business-mentor-greece

Twitter

 Στο Twitter, η ανάλυση των δεδομένων σου παρέχει στοιχεία που συνδέονται με τους ακολούθους σου.  Απλά κάνεις κλικ στην επιλογή Audiences για να εντοπίσεις τις σχετικές πληροφορίες. Έτσι θα έχεις μία γενική εικόνα του κοινού σου, όπως και συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία, ενδιαφέροντα του κοινού, και άλλες πληροφορίες.

9-twitter-audience-insights

Οδηγία 6: Αξιολόγησε το Reach

Η μέτρηση του Reach συνδυάζει τον αριθμό των ατόμων που προσεγγίζεις μέσω της σελίδας σου, (που βρίσκονται τόσο εντός όσο και εκτός του κοινού σου). Όταν κάποιος αλληλεπιδρά με το περιεχόμενο της σελίδας σου, η δραστηριότητά αυτή είναι συνήθως εμφανής και στις δικές του επαφές- και αυτό, φυσικά, αυξάνει την επισκεψιμότητα της σελίδας σου. Εντάσσοντας περισσότερο και καλύτερο περιεχόμενο στη στρατηγική των social media, μπορείς να αυξήσεις σημαντικά τα άτομα που προσελκύεις στη σελίδα σου, την απόδοση των διαφημίσεων σου (και κάτω από τις σωστές προϋποθέσεις…στην εισροή νέων δυνητικών πελατών στην ίδια την επιχείρησή σου).

Facebook

Στο Facebook πηγαίνεις στην καρτέλα Insights και κλικάρεις την επιλογή Reach στο μενού περιήγησης στα αριστερά. Το γράφημα που θα δεις στην κορυφή, απεικονίζει τον αριθμό των ατόμων που  ”έφτασε” η ανάρτησή σου, δηλαδή στην ουσία, πόσα άτομα την είδαν. Κατεβαίνοντας στο τέλος της σελίδας, βρίσκεις το συνολικό αριθμό των ατόμων που προσέλκυσες. Πρόκειται, δηλαδή, για τον αριθμό όσων είδαν οποιαδήποτε δραστηριότητα της σελίδας σου, ως αποτέλεσμα των αντιδράσεων του κοινού σου, διαφημίσεων, αναφορών στο όνομά σου κ.λ.π Επιπλέον, στο γράφημα των αναρτήσεων με την κορυφαία προσέλκυση κοινού (top Post Reach), μπορείς να κάνεις κλικ σε οποιαδήποτε ημέρα για να δεις τις αναρτήσεις που συνέβαλαν στο αποτέλεσμα αυτό.

10-facebook-post-reach_business-mentor-s

Twitter

 Στο Twitter, στην καρτέλα Tweets των analytics σου, υπάρχει η στήλη Impressions . Τι σημαίνει impressions; Είναι είναι ο αριθμός που δείχνει πόσες φορές εμφανίστηκε ένα post, είτε κάποιος χρήστης έκανε κλικ είτε όχι. Καθώς ο κόσμος αντιδρά με την ανάρτησή σου, ο αριθμός των εμφανίσεων θα μεγαλώνει, αποτέλεσμα της διεύρυνσης της βάσης που προσεγγίζεις.

11-tweets-impressions_business-mentor-

Οδηγία 7: Επιθεώρησε τις απαντήσεις και τα σχόλια στις αναρτήσεις σου

Οι απαντήσεις και τα σχόλια στις αναρτήσεις σου, μπορούν να σε βοηθήσουν να καταλάβεις πόσο ενδιαφέροντα είναι αυτά τα θέματα για το κοινό σου. Όπως και τα likes, είναι άμεσοι δείκτες της ανταπόκρισης του κοινού σου, που σε βοηθούν να αξιολογήσεις το πόσο καλό (ή κακό) είναι το περιεχόμενο που αναρτάς (και άρα τι χρειάζεται να λάβεις σοβαρά την επόμενη φορά που θα κάνεις ανάρτηση).

 

Facebook

Για να βρεις αυτές τις πληροφορίες στο Facebook, πηγαίνεις στα Insights και κάνεις κλικ στην επιλογή Posts στο αριστερό κάθετο μενού. Προχωρώντας κάτω στην επιλογή All Posts Published και με ένα κλικ στο δεξί βελάκι που εμφανίζεται, βλέπεις τις αντιδράσεις, τα σχόλια και άλλα ενδιαφέροντα στοιχεία των αναρτήσεων σου. Από εδώ, μπορείς να δεις συνολικές μετρήσεις των σχολίων. Εάν θες περισσότερες λεπτομέρειές, απλά κάνεις κλικ στο link της ανάρτησης και έτσι εμφανίζονται αναλυτικά όλες οι λεπτομέρειες για τις αντιδράσεις των ακολούθων σου.

12-facebook-reactions-comments-shares_business-mentor-

Twitter

Στο Twitter, μπορείς να μετρήσεις εύκολα των αριθμό των αποκρίσεων για κάθε ανάρτηση.  Κάνοντας κλικ στην καρτέλα Tweets στην κορυφή της σελίδας, επιλέγεις είτε Tweets είτε Top Tweets κάτω από το γράφημα. Επέλεξε ξεχωριστά κάποια ανάρτηση για να δεις τα επίπεδα του κοινού που προσέλκυσες.

-tweets-activity_business-mentor-greece-

Οδηγία 8: Ανάλυσε τα shares που κάνει το κοινό σου. Έχουν πολλά να σου πουν.

Τα shares (μοίρασμα) του περιεχομένου σου είναι σημαντικά καθώς απεικονίζουν το πώς το κοινό αξιολογεί το περιεχόμενο αυτό. Αναρτήσεις με υψηλά ποσοστά share, υποδεικνύουν ότι το κοινό σου βρήκε το θέμα ή το είδος της ανάρτησης εξαιρετικά βοηθητικό, ή ότι ταυτίστηκε με αυτό συναισθηματικά ή ψυχολογικά. Όσο πιο συχνά κάποιος μοιράζεται δημόσια το  περιεχόμενο της σελίδας σου, τόσο αυξάνετε το κοινό που προσελκύεις.

Για  να  δεις  των  αριθμό  των  shares των post σου,   τόσο  στο  Facebook  όσο  και   στο Twitter, ακολούθησε τα βήματα που αναφέρονται παραπάνω (Insights – Shares –βελάκι επάνω από Engagement) για να υπολογίσεις τις απαντήσεις και τα σχόλια. Για το Facebook, εντόπισε τα shares, ενώ στο Twitter επικεντρώσου στα retweets.

 

Κλείνοντας

Το Business Mentor έχει επιχειρηματολογήσει πολλές φορές για την σημασία μια επαγγελματικής σελίδας στα Social Media, όπως σε Facebook & Twitter. Χαιρόμαστε πραγματικά που βλέπουμε όλο και περισσότερες Ελληνικές επιχειρήσεις να υιοθετούν αυτήν την σύγχρονη πρακτική προβολής & επικοινωνίας με το κοινό τους, μέσα από επαγγελματικές σελίδες (Fan page) και όχι ατομικά προφίλ. Για να  έχει όμως αποτελέσματα μια τέτοια πρακτική, χρειάζεται και η παρακολούθηση των επιδόσεων της σελίδας που διαθέτει κάθε επιχείρηση.

Εδώ σου παραθέσαμε τα 8 σημαντικότερα metrics/στατιστικά (μαζί με οδηγίες χρήστης των analytics) που αξιοποιούν οι κορυφαίοι marketer για να πάρουν τις αποφάσεις τους και να αναπροσαρμόσουν την στρατηγική τους. Αυτά είναι ο καλύτερος τρόπος να δημιουργήσεις στοχευμένο και εξατομικευμένο περιεχόμενο, προκειμένου να βελτιώσεις τις αποδόσεις της επαγγελματικής σου σελίδας και κυρίως…τις σχέσεις με το κοινό σου! Το μόνο που απομένει λοιπόν, είναι να ξεπεράσεις τους κλασσικούς φόβους τύπου “δεν το ΄χω με τα social media” &  να εφαρμόσεις όσα διάβασες. Αν το κάνεις, σύντομα θα δεις να έρχεται και η ανταμοιβή.

2 Σχόλια. Leave new

  • Ολα πολύ χρήσιμα, τα διάβασα με προσοχή, αλλά τι ωφελούν οι Αγγλικοί όροι? Δεν κατάλαβα τίποτα, προσπαθώ να βρω το Insights αλλά μάταια! Προφανώς, από κεκτημένη ταχύτητα, δεν έχετε υπολογίσει ότι χρησιμοποιούμε το Ελληνικό facebook και όχι το Αγγλικό…

    Απάντηση
    • Έχεις δίκιο Γιώργο. Διατηρούμε την αγγλική γλώσσα ως κύρια γλώσσα στα social media μας. Αυτό όχι από επιλογή αλλά από ανάγκη. Όλες οι φρέσκες ενημερώσεις στα social media (πχ κάποια ανακοίνωση της Facebook ή του Instagram) βγαίνουν στα αγγλικά. Για να μπορείς να παρακολουθείς από κοντά τις εξελίξεις τα αγγλικά είναι μονόδρομος τα αγγλικά .
      Θα προσπαθήσουμε να περάσουμε τις λέξεις στο άρθρο και στα ελληνικά. Πχ στο Ελληνικό μενού η λέξη insights μεταφράζεται από τη Facebook ως “Στατιστικά”.

      Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Fill out this field
Fill out this field
Δώστε μια έγκυρη ηλ. διεύθυνση.
You need to agree with the terms to proceed

Μενού