Το κοινό μυστικό αυτών που γράφουν επιτυχημένα email & τρεις απλοί κανόνες που μπορούν να μετατρέψουν κι εσένα σε ειδικό, αν τους αξιοποιήσεις σωστά.

Παλεύεις με τις ώρες να συντάξεις ένα κείμενο email, αλλά δεν είσαι ποτέ σίγουρος ότι είναι το σωστό; Στέλνεις email και δεν σου απαντά ο παραλήπτης; Παρατηρείς χαμηλό open rate στα email που προωθείς σε νέους υποψήφιους πελάτες; Παρακάτω θα βρεις ένα χρηστικό μυστικό και τρεις απλές πρακτικές. Αυτές θα σε γλυτώσουν από πολύ κόπο, χρόνο και μπορούν να σε μετατρέψουν σε ειδικό των emails, αν τις αξιοποιήσεις σωστά.

 

Το κοινό μυστικό

Το email marketing αποτελεί κομμάτι των πωλήσεων κάθε σύγχρονης επιχείρησης στο εξωτερικό. Με βάση την εμπειρία μου όμως, δεν συμβαίνει το ίδιο και στην Ελλάδα. Πάντα στην πρώτη επαφή μου με τους Mentees μας, διαπιστώνω πως ελάχιστοι γνωρίζουν  πώς να το κάνουν σωστά. Και θα ήταν άδικο να τους κατηγορήσει κανείς, γιατί ποτέ δεν το διδάχθηκαν! Κι όμως. Το μυστικό είναι απλό και χωράει σε μία φράση! Μπορείς να έχεις πολύ καλύτερα αποτελέσματα στα open rates των emails που στέλνεις, απλά  ….γράφοντας λιγότερα & επί της ουσίας! Κι αυτό ισχύει για κάθε τύπο email και σε όποια γλώσσα κι αν το γράφεις! Ελληνικό ή αγγλικό, επαγγελματικό ή προσωπικό, email για αιτηθείς δουλειά/εργασία ή  για να χτίσεις μια σχέση, φιλία.  

 

Οι 3 απλοί κανόνες που κάνουν την διαφορά

δημιουργία email 3 κανονες_Business mentor

 

1) Περιορίζουμε τα κείμενα σου σε 5 προτάσεις

Τα περισσότερα κείμενα σε ένα email είναι  ‘’σάλτσες’’, παρά ουσία και πολύ συχνά συναντώ  προτάσεις… κατεβατά ολόκληρα!  Για παράδειγμα,   σε ένα email που έλαβα μόλις προχθές  από κάποιον ασφαλιστή,  ξέρεις ποια ήταν  η πρώτη μου αντίδραση μετά το άνοιγμα του email και το διάβασμα των δύο πρώτων σειρών της παραγράφου; Nα το διαγράψω εντελώς! Γιατί? Το κείμενο του ήταν τεράστιο! Πράγματι εγώ εκδήλωσα το ενδιαφέρον να κάνω μια συμπληρωματική ιδιωτική ασφάλιση.  Ο άνθρωπος λοιπόν, απλά έκανε τη δουλειά του, στέλνοντας μου  αναλυτική ενημέρωση.  Και να ήθελα όμως, δεν είχα τον χρόνο, την διάθεση και τις αντοχές να το διαβάσω! Είχα άλλα πράγματα στο κεφάλι μου και το τελευταίο που με απασχολούσε ήταν  η ιδιωτική ασφάλιση.  

Για να μειώσεις τις πιθανότητες, να βρεθεί και το δικό σου email στα διαγραμμένα,  κράτα αυτόν τον απλό κανόνα. Όταν δημιουργείς ένα email, περιόρισε το κείμενο σου σε πέντε (5) το πολύ  προτάσεις. Έτσι έχεις περισσότερες ελπίδες να διαβάσει το email μας ο παραλήπτης του. Μια χρήσιμη συμβουλή στις περιπτώσεις που δυσκολεύεσαι να μικρύνεις τα κείμενα σου, είναι να ξεκινήσεις εξάσκηση, χρησιμοποιώντας την λογική των sms.  Περιορίσου σε μικρές φράσεις που θα χωρούσαν σε ένα SMS & φρόντισε από εδώ και πέρα, κάθε φράση που θα χρησιμοποιείς  να εστιάζει στην ουσία. Δες μερικά παραδείγματα επιτυχημένου email marketing

2) Κάνουμε την κάθε σειρά να μετράει

Ξαναγυρνώντας στο προηγούμενο παράδειγμα του ασφαλιστή, που μου έστειλε ενημερωτικό email, παρέλειψα να σου αναφέρω κάτι που με ενόχλησε εξίσου πολύ, πέρα από το τεράστιο μέγεθος του κειμένου. Πιο συγκεκριμένα, η εισαγωγή του email ξεκινούσε με μια παρουσίαση του πόσο καλή είναι η εταιρεία που εκπροσωπεί. Διάβασα 2 σειρές όλο κι όλο και μετά, όπως ήδη ξέρεις, διέγραψα το μήνυμα.  Τι νόημα είχε να μου γράψει επιχειρήματα για το πόσο καλή είναι η εταιρεία του; Λες και δεν το ήξερα. Λες και τυχαία επέλεξα να ζητήσω από την εταιρεία του ενημέρωση και όχι από κάποια άλλη.

Για να μειώσεις τις πιθανότητες, να βρεθεί και το δικό σου email στα διαγραμμένα,  φέρε στο μυαλό σου ένα ακόμη απλό κανόνα. Μην μιλάς για τον εαυτό σου ή την εταιρεία σου, αλλά για τις λύσεις που μπορείς να προσφέρεις στον παραλήπτη του email. Λύσεις που θα του κάνουν την ζωή ευκολότερη. (Εδώ μερικά tips για επιτυχημένο content writing.

Μια χρήσιμη συμβουλή στις περιπτώσεις αυτές, είναι να πιάσεις μία μία τις 5 παραγράφους που έγραψες και να αναρωτηθείς αν προσθέτει κάποια αξία στην ζωή του παραλήπτη. Εάν ναι, την κρατάς. Εάν όχι… απλά την πετάς!

3) Εστιάζουμε στον στόχο

Αν χρησιμοποίησες ήδη τους 2 παραπάνω κανόνες, αλλά το κείμενο του email σου παραμένει μεγάλο, τότε…μάλλον προσπαθείς να επιτύχεις πάρα πολλά πράγματα με ένα email. Θα προσπαθήσω να στο εξηγήσω με ένα ακόμη παράδειγμα.

Σήμερα, συνεργάτης μου προώθησε ένα email. Το άνοιξα πιστεύοντας πως αφορά κάποια πτυχή της συνεργασίας μας. Αντ΄αυτού, διαπίστωσα πως το μηνυμά του, αφορούσε μια εκδήλωση που έκρινε σημαντική για εκείνον και ήθελε να μοιραστεί μαζί μου. Προφανώς φαντάστηκε ότι θα ενδιαφέρει κι εμένα. Όμως εγώ δεν αγαπώ ιδιαίτερα τις εκδηλώσεις και κυρίως δεν…έχω τον χρόνο να συμμετέχω σε αυτές (με μικρές εξαιρέσεις). Δεν ήταν υποχρεωμένος να το γνωρίζει ο άνθρωπος. Ήθελε απλά να δώσει και μια πιο ανάλαφρη διάσταση στην επαγγελματική επικοινωνία μας. Εγώ όμως είχα δεκάδες άλλα σημαντικά ζητήματα να σκεφτώ εκείνη τη στιγμή. Αν ήθελα να ενημερωθώ για εκδηλώσεις, δεν είχα παρά να ανοίξω  την Παράλλαξη ή την Athens Voice το βράδυ που θα γυρνούσα σπίτι μου.  Θα είμαι ειλικρινής: Ενοχλήθηκα γιατί ο συνεργάτης μου χρησιμοποίησε το επαγγελματικό μου email, για να μου στείλει κάτι που δεν του ζήτησα ποτέ.

 

Στόχευση κοινού

Για να αποφύγεις τέτοια λάθη, αρχικά αναγνώρισε ποιος είναι ο πρωταρχικός λόγος για τον οποίο στέλνεις ένα email. Αυτό μπορεί να είναι το να ζητήσεις ένα ραντεβού ή να επιβεβαιώσεις  μία συνάντηση, να ρωτήσεις κάτι ή να απαντήσεις εσύ σε κάποια απορία, να προτείνεις κάτι, να χτίσεις και κοινωνικές σχέσεις με πελάτες κά. Εφόσον έχεις ξεκαθαρίσει ποιος είναι ο στόχος σου, επέστρεψε ξανά στο μήνυμά σου και σβήσε οτιδήποτε δεν προωθεί αυτό τον στόχο. Εξίσου όμως σημαντικό είναι να αναλογιστείς αν ο δικός σου στόχος, ταυτίζεται με τα ενδιαφέροντα και τους στόχους του παραλήπτη του μηνύματος σου.  Στην περίπτωση του συνεργάτη μου, ο στόχος του ήταν να δώσει μια ανάλαφρη διάσταση στην επικοινωνία μας, αλλά παρέλειψε να αναλογιστεί αν με ενδιαφέρει αυτό που μου πρότεινε! Είμαι σίγουρη ότι θέλεις να ξέρεις. Ναι, δεν του έχω απαντήσει ακόμη. 

 

Κλείνοντας

Το «παν μέτρον άριστον» ισχύει και στο email marketing. Γράφοντας λιγότερα και επί της ουσίας σε ένα email, δείχνεις σεβασμό στον παραλήπτη και αναγνωρίζεις πως ο χρόνος του είναι πολύτιμος. Αν το καταφέρεις αυτό, τότε και μόνο τότε, θα δεις τα email σου να πιάνουν τόπο και τα ποσοστά ανοίγματος (open rates) να αυξάνονται. Παράλληλα όμως με αυτόν τον τρόπο χτίζεις καλύτερες σχέσεις με τους πελάτες & τους συνεργάτες σου.