Google Analytics: Πώς να συνδεθείς & να παραχωρήσεις πρόσβαση

Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν προϊόν της Google που συνδέεται με το website μας και συλλέγει στατιστικά δεδομένα των επισκεπτών της ιστοσελίδα μας. Μάθε πως μπορείς να συνδεθείς με αυτό.

 

 

H πρώτη παρουσίαση των Analytics έγινε από την Google το 2005. Τότε ελάχιστοι αντιλήφθηκαν την αξία του. Αυτοί λέγεται πως ήταν οι πρώτοι που θησαύρισαν από το ίντερνετ και αποτέλεσαν το μοντέλο επιτυχίας για άλλους.

Η απόφαση όμως της Google το 2006, να παρέχει την υπηρεσία των Analytics σε όλους ανεξαιρέτως του χρήστες  του ίντερνετ, θα μπορούσε να πει κανείς, ότι ήταν αυτή που στάθηκε ορόσημο στην ταχεία διάδοση τους.

Έτσι, όπως συμβαίνει με κάθε καινοτόμα πρακτική, το εξαιρετικό αυτό εργαλείο, άρχισε να αποκτά όλο και μεγαλύτερη δημοφιλία. Ειδικά μεταξύ των επαγγελματιών του ίντερνετ (marketeers, web developers, web designers κ.ά) που έψαχναν έξυπνους τρόπους να διαφοροποιηθούν από τον  ανταγωνισμό.

Google Analytics: Πώς να συνδεθείς & να παραχωρήσεις πρόσβαση

Σήμερα, 12 χρόνια μετά, τα Google Analytics θεωρούνται το απαραίτητο εργαλείο, για κάθε σοβαρό επαγγελματία του ίντερνετ. Εξίσου σημαντικό θεωρείται και για τους ίδιους τους επιχειρηματίες που διαθέτουν παρουσία στο ίντερνετ μέσω ενός website. Η ευκολία στην χρήση του και τα βοηθήματα που έχει αναπτύξει η ίδια η Google, τα καθιστούν πιο βατά από ποτέ.

Οι λόγοι αυτής της επιτυχίας των Google Analytics δεν αποτελούν κάποιο μυστήριο. H εξήγηση είναι απλή. Χάρη σε αυτό το εξαιρετικό εργαλείο, αποκτήσαμε την δυνατότητα να κατανοούμε καλύτερα τον τρόπο που οι επισκέπτες αξιοποιούν την ιστοσελίδα που επισκέπτονται.

Ενδεικτικά κάποια από τα στοιχεία που μπορεί να αντλήσει σήμερα ο ιδιοκτήτης ενός website (ή ο επαγγελματίας που έχει πρόσβαση σε αυτό) από τα Google Analytics είναι:

  • O αριθμός των επισκεπτών σε μια συγκεκριμένη περίοδο (εβδομάδα, μήνα, έτος κ.ά)
  • Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά αυτών των επισκεπτών (φύλο, ηλικία κ.ά)
  • Ο τόπος προέλευσης των χρηστών (χώρα, πόλη κ.ά)
  • Η γλώσσα την οποία μιλάνε οι χρήστες (ελληνικά, αγγλικά, κ.ά)
  • Τα ενδιαφέροντα αυτών των χρηστών (πχ. music lovers, travel buffs κ.α)
  • Η πηγή προέλευσης αυτών των χρηστών (οργανικές αναζητήσεις, social media κ.ά)
  • Οι σελίδες που επισκέφθηκαν οι επισκέπτες του website μας
  • Ο χρόνος που παρέμειναν στο website μας κ.ά

Στο βίντεο που παραθέτουμε παραπάνω, το Business Mentor σου δείχνει βήμα βήμα πώς να αποκτήσεις πρόσβαση στα Google Analytics του δικού σου website.

Βασική προϋπόθεση για την επιτυχή ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας, είναι να έχεις ήδη πρόσβαση στο website σου.

Αν δεν έχεις τέτοια πρόσβαση ή δεν καταλαβαίνεις καν τι σου λέμε, μην απογοητεύεσαι. Τα πράγματα είναι πιο απλά από ότι νομίζεις. Σε αυτήν την περίπτωση καλό θα ήταν να επικοινωνήσεις με τον κατασκευαστή του website σου. Ζήτα του να σε προσθέσει στους χρήστες του website (προσοχή ως manager και όχι ως απλό χρήστη). Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίζεις την ιδιοκτησία σου & τον έλεγχο του website σου.

Καλή επιτυχία!

(Ακολούθησε μας στο Facebook & το Youtube channel   αν θέλεις να ενημερώνεσαι και για άλλα τέτοια χρηστικά βίντεο)

 

Μενού