Εάν αναζητάς ανέξοδους, πρακτικούς τρόπους να αυξήσεις τα likes της Facebook επαγγελματικής σελίδας σου από σήμερα κιόλας,  εδώ θα βρεις  συγκεντρωμένους  27 έξυπνους τρόπους.

 

Η γνώση είναι δύναμη

Page likes VS Post likes. Business mentor

Δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Σε πρόσφατο ραντεβού με γνωστό επιχειρηματία, το ξανάκουσα. «Πληρώσαμε Χ ποσό  για να αγοράσουμε Facebook Likes».

Μπορώ να δικαιολογήσω την άγνοια του εν λόγω επιχειρηματία. Στο κάτω κάτω ο άνθρωπος δεν είναι υποχρεωμένος να ξέρει πως τα Facebook  Page Likes, χρόνο με τον χρόνο αποκτούν όλο και λιγότερη σημασία.

Πώς μια τέτοια δαπάνη δεν έχει πλέον νόημα, όταν υπάρχουν δεκάδες άλλοι δωρεάν τρόποι να αυξήσεις τα Likes της Facebook fan page σου.  Αλλά δεν μπορώ να δικαιολογήσω την άγνοια του φερόμενου ως «επαγγελματία» digital marketer, που υπέδειξε στον επιχειρηματία την αγορά αυτών των Facebook Page Likes.

Στη Ελλάδα του «είσαι ότι δηλώσεις» δεν με εκπλήσσουν πια τέτοιες αντιεπαγγελματικές πρακτικές. Και ο μόνος τρόπος για να αμυνθείς  κανείς, είναι η γνώση.

Για αυτό κι επιλέξαμε να αναρτήσουμε αυτό το άρθρο. Για να απαντήσουμε σε τέτοιου είδους προβληματισμούς.

Να σου παρέχουμε την γνώση, τα εφόδια και τα εργαλεία, για την μέγιστη αξιοποίηση της Facebook fan page σου, αποφεύγοντας παγίδες σαν την προαναφερόμενη. Αρκεί να θυμάσαι πως αυτό δεν πετυχαίνετε σε μια ημέρα. Θέλει δουλειά, υπομονή και επιμονή. Εμείς την έχουμε. Ελπίζουμε κι εσύ.

 

Διαφορές Facebook Page likes VS  Post likes

Page likes VS Post likes. Business mentor

Μερικά πράγματα δεν είναι αυτονόητα, οπότε θα μου επιτρέψεις να κάνω τον διαχωρισμό. Κυρίως για όσους δυσκολεύονται να κατανοήσουν τις διαφορές.

Όταν μιλάμε για Page likes αναφερόμαστε στα likes που συγκεντρώνει μια επαγγελματική σελίδα. Αυτά αντιπροσωπεύουν τον αριθμό των χρηστών που ακολουθούν μια σελίδα.

Αντίθετα τα Post likes, αντιπροσωπεύουν τον αριθμό των χρηστών που έκαναν like σε ένα post/ανάρτηση που ανεβάζεις στην σελίδα σου.

Όταν η Facebook ανακοίνωσε το 2009 την εφαρμογή των Page likes, ζήσαμε όλοι την μανία που ακολούθησε. Τα Page likes έγιναν η προτεραιότητα όλων των επιχειρήσεων που διέθεταν fan page στο Facebook. Όσα περισσότερα likes διέθετε κανείς στην Facebook fan page του, τόσο μεγαλύτερη αποδοχή είχε. Τουλάχιστον έτσι το ερμηνεύαμε τότε.

Τα πολλά likes λειτουργούσαν σαν απόδειξη υψηλού status (social proof) και επέτρεπαν στον κάτοχο της σελίδας, να εμφανίζει τις αναρτήσεις του, στο timeline ενός σημαντικού ποσοστού ακολούθων της σελίδας του. Aν η σελίδα σου δεν διέθετε Page likes, δεν έβλεπε κανείς τις αναρτήσεις σου.  Ήσουν  ένα “τίποτε” σύμφωνα με την λογική εκείνης της εποχής.

Όμως, καθώς τα χρόνια πέρασαν, οι χρήστες του Facebook αυξήθηκαν και εξελίχθηκαν. Τα Page likes κάθε χρήστη έγιναν τόσα πολλά, που η Facebook το 2013 εξαναγκάστηκε να επανεξετάσει την πολιτική της. Γιατί? Μα γιατί αν άφηνε αυτήν την κατάσταση να εξελιχθεί,  το timeline του κάθε χρήστη θα γέμιζε με αναρτήσεις των εταιρειών που ακολουθούσε αυτός ο χρήστης. Έτσι δεν θα υπήρχε χώρος να εμφανιστούν οι αναρτήσεις των φίλων του χρήστη αυτού.

Όπως καταλαβαίνεις, αυτό μακροπρόθεσμα θα αλλοίωνε τον σκοπό και το ρόλο του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, με ότι αυτό συνεπάγεται.

Παράλληλα, αν η Facebook επέτρεπε την συνέχιση της ίδιας πρακτικής, ήταν βέβαιο πως θα αργά ή γρήγορα θα εμφάνιζε τεράστια απώλεια διαφημιστικών εσόδων. Μιλάμε για εκατομμύρια.

Σκέψου το. Αν ήσουν ο Zuckerberg και είχες ένα δαπανηρό κολοσσό όπως η Facebook, θα επέτρεπες σε εταιρίες που διέθεταν Fan page, να διαφημίζονται δωρεάν στους χρήστες σου, μόνο και μόνο επειδή κέρδισαν κάποια likes?

Πάνω σε αυτήν την λογική, το 2013 η Facebook εφάρμοσε ένα νέο News feed αλγόριθμο. Παράλληλα,  με την εφαρμογή του unfollow, έδωσε την δυνατότητα στους χρήστες της, να διατηρούν το like που χάρισαν σε μια σελίδα, χωρίς όμως να είναι υποχρεωμένοι να την ακολουθούν.

Όπως ήταν φυσικό, όταν η αγορά αντιλήφθηκε τις παραπάνω αλλαγές, τα page likes άρχισαν να χάνουν σταδιακά την παλιά αξία τους.

Έτσι η ύπαρξη πολλών page likes σήμερα δεν σημαίνει πως αυτοί που ακολουθούν την σελίδα σου, βλέπουν και τα post σου. Αντίθετα. Χρόνο με τον χρόνο, τα πράγματα γίνονται όλα και πιο δύσκολα. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα αν σήμερα διαθέτεις 1.000 page likes, δεν σημαίνει πως σε ακολουθούν και σε βλέπουν 1.000 άτομα, αλλά πώς μόλις το 1-2% αυτών των χρηστών θα δουν τις αναρτήσεις τους στο timeline τους.

Έτσι γεννάται το αμέσως επόμενο λογικό ερώτημα. Αν δεν μπορώ να βασιστώ στα page likes της σελίδας μου, για να προωθήσω την επιχείρηση μου,  τότε τι μπορώ να κάνω?

Απαντώ. Τα page likes δεν πέθαναν. Παραμένουν ένα χρήσιμο εργαλείο προσέγγισης του κατάλληλου κοινού και ένα metric κύρους. Όμως αυτό που αποκτά μεγαλύτερη αξία χρόνο με τον χρόνο, είναι το engagement, η συμμετοχή των χρηστών στην Fan page σου. Κι εκεί θα πρέπει να ρίξει κανείς την μεγαλύτερη βαρύτητα. Για να πετύχεις την αύξηση του Engagement της Fan page σου, μπορείς να ακολουθήσεις 2 δρόμους.

Στον ένα  ήδη αναφερθήκαμε.  Πληρώνοντας την Facebook μέσω το κουμπιού boost post (για μη επαγγελματίες) ή μέσα από τα Facebook Ads (για επαγγελματίες). Ο άλλος τρόπος, είναι αυτός που θα συζητήσουμε σήμερα. Ή μάλλον 27 τρόποι. Λιγότερο γνωστοί και αρκετά υποτιμημένοι στο παρελθόν. Αναφέρομαι στα likes που προκύπτουν από την φυσική αλληλεπίδραση με το κοινό σου.  Likes & engagement/ συμμετοχή,  που κερδίζεις με φυσικό τρόπο, χωρίς πληρωμή ή κάποια έξτρα δαπάνη. Παρακάτω σου παραθέτω τους 27 αυτούς έξυπνους και ανέξοδους τρόπους.

 

27 τρόποι να αυξήσεις τα Facebook likes της Facebook fan page σου

Facebook likes_invite button

                        Εικόνα 1

  1. Σιγουρέψου ότι η καρτέλα  ‘About you’-‘Πληροφορίες’ είναι ολοκληρωμένη: συμπεριέλαβε εδώ και  λέξεις-κλειδιά που το κοινό μπορεί να αναζητά. Έτσι διασφαλίζεις πως θα σε βρουν πιο εύκολα.
  2. Χρησιμοποίησε εντυπωσιακές φωτογραφίες προφίλ και εξωφύλλου. Με τη χρήση φωτογραφιών επαγγελματικής ποιότητας, , αυξάνεις τις πιθανότητες κάποιος ‘περαστικός’ να κάνει μείνει στη σελίδα σου.
  3. Συνέδεσε τον Facebook account σου με τον Twitter και το Instagram λογαριασμό σου.
  4. Χρησιμοποίησε τα Facebook Insights για να δεις τι είδους αναρτήσεις αρέσουν στο κοινό σου και ανέβασε περισσότερες από αυτές!
  5. Μοιράσου σημαντικά νέα: οι φίλοι της σελίδας σου, θα θελήσουν κατά πάσα πιθανότητα να μοιραστούν τα νέα αυτά με τους δικούς τους φίλους.
  6. Κάλεσε τους φίλους σου από το προσωπικό σου προφίλ στο Facebook να κάνουν like στην επαγγελματική σου σελίδα ή το post σου.
  7. Κάνε επισήμανση (tag) και κάποια άλλη επιχείρηση σε ανάρτησή σου: μπορεί αργότερα και αυτοί να σου ανταποδώσουν την χάρη!
  8. Κάνε τακτικά αναρτήσεις: Όσο πιο συχνά αναρτάς περιεχόμενο, τόσο περισσότερες ευκαιρίες έχεις να αυξήσεις το κοινό σου!
  9. Δες ποιοι χρήστες έκαναν like στα post σου. Κάνε invite σε όσους δεν έχουν κάνει like στην σελίδα σου (εικόνα 1).
  10. Διοργάνωσε έναν έξυπνο διαγωνισμό: είναι ένας καλός τρόπος να κερδίσεις περισσότερη επισκεψιμότητα!
  11. Προσέφερε εκπτώσεις ή κουπόνια σε όσους κάνουν like στην σελίδα ή ένα σημαντικό για σένα post.
  12. Ζήτα από τους θαυμαστές σου στο Facebook να αναρτήσουν εικόνες στη σελίδα σου: έτσι, αυτές θα εμφανιστούν στις ανακοινώσεις των δικών τους φίλων.
  13. Κάνε χρήση watermark σε όλες τις εικόνες σου: αν δημιουργείς εικόνες για το Facebook, σιγουρέψου ότι αυτές περιλαμβάνουν και ένα watermark με το όνομα της σελίδας σου ή το URL της. Το ταξίδι αυτών των εικόνων στο ίντερνετ, μπορεί θα σου φέρει likes & engagement που ποτέ δεν φανταζόσουν.
  14. Εστίασε στο να αναρτάς περιεχόμενο που δεν είναι 100% διαφημιστικό: το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου που ανεβάζεις πρέπει να είναι χρήσιμο, διασκεδαστικό ή να προσφέρει έμπνευση. Θυμήσου πως το είδος του περιεχομένου που οι θαυμαστές σου θα βρουν περισσότερο αξιόλογο, είναι αυτό που θα κάνουν share.
  15. Ακολούθησε άλλες σελίδες του κλάδου σου, για να δεις πως κερδίσουν αυτές θαυμαστές.  Tα Facebook Insights σου επιτρέπουν να παρακολουθείς τέτοιες σελίδες. Απλά πήγαινε στα facebook insights – κλίκαρε στο κάθετο μενού αριστερά “Overview” και αναζήτησε την καρτέλα ‘Pages to Watch’.  Κάνε προσθήκη τις σελίδες των ανταγωνιστών σου. Μάθε έτσι ποιες αυξάνουν το κοινό τους γρηγορότερα, και δοκίμασε τις στρατηγικές τους για τη δική σου σελίδα.
  16. Κάνε tag τους ακολούθους σου στις αναρτήσεις σου: είναι πιο πιθανό να κάνουν share αναρτήσεις όπου αναφέρονται οι ίδιοι.
  17. Οργάνωσε μια ενδιαφέρουσα ψηφοφορία ή διαγωνισμό παρακινώντας τους χρήστες να συμμετέχουν.
  18. Μοιράσου βίντεο με τους θαυμαστές σου: τα βίντεο στο Facebook είναι εξαιρετικά αποτελεσματικά, και δουλεύουν για σένα, αφού σου εξασφαλίζουν shares και engagement.
  19. Χρησιμοποίησε ένα call to action στο τέλος των αναρτήσεων στο blog σου, προτρέποντας τους αναγνώστες να συνδεθούν μαζί σου στο Facebook.
  20. Κάνε αναφορές στο blog σου σε συζητήσεις από το Facebook. Έτσι δελεάζεις τους αναγνώστες σου να σε ακολουθήσουν στην Facebook σελίδα σου.
  21. Κάνε εποικοδομητικά σχόλια σε αναρτήσεις άλλων σελίδων. Σιγουρέψου ότι αυτό θα το κάνεις από το λογαριασμό της σελίδας σου και όχι το προσωπικό σου προφίλ σου.
  22. Συμπεριέλαβε ‘κουμπιά like’ στην ιστοσελίδα ή το blog σου
  23. Βάλε ένα call to action στη σελίδα του site σου όπου ευχαριστείς για την αγορά κάποιου προϊόντος, προτρέποντας τον πελάτη να κάνει like στη Facebook σελίδα σου.
  24. Συμπεριέλαβε το URL της σελίδας σου στο Facebook, στις επαγγελματικές σου κάρτες.
  25. Ανέπτυξε συνεργασία με μία άλλη επιχείρηση, για να προωθείτε ο ένας τον άλλον προς όφελος και των δύο.
  26. Κάλεσε όσους βρίσκονται στην λίστα των mail σου να κάνουν like στη σελίδα σου ή ένα post που θεωρείς σημαντικό.
  27. Συμπεριέλαβε το URL της σελίδας σου στο Facebook στην email υπογραφή σου.

 

Υ.Σ Το άρθρο αυτό, επιλέχθηκε προς δημοσίευση, από τους ίδιους τους αναγνώστες του Business Mentor,  μέσα από ψηφοφορία στην Facebook fan page μας 🙂 (βλ. εικόνα 2).

Με τον τρόπο αυτό, καταφέραμε α) να εντοπίσουμε το άρθρο που ενδιαφέρει περισσότερο τους αναγνώστες μας β) να αυξήσουμε θεαματικά το engagement στην Facebook σελίδα μας, χωρίς να καταβάλουμε καμία ιδιαίτερη προσπάθεια.

Facebook poll sample.business mentor

Εικόνα 2

Συνοψίζοντας

Χρόνο με τον χρόνο τα Facebook page likes, χάνουν την αίγλη τους. Γι΄αυτό το λόγο οι επιχειρήσεις που διαθέτουν Fan pages, οφείλουν να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Mια στροφή σε πρακτικές, που ενισχύουν την αλληλεπίδραση με το κοινό που ακολουθεί μια fan page, μπορεί να έχει πολλαπλάσια θετικά αποτελέσματα.

 

Άλλα δημοφιλή άρθρα της Μάχης-Μύριαμ 

Αύξηση πωλήσεων μέσω Facebook: 5 πλεονεκτήματα & 1 παράδειγμα

Στρατηγική Marketing: Τι είναι και γιατί αξίζει να την εφαρμόσεις

10 πράγματα που δεν ήξερες για το Linkedin

Facebook & Twitter για αρχάριους: Οδηγίες χρήσης analytics