Τα στατιστικά χρήσης ιντερνέτ 2018 στην Ελλάδα, επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να αντλήσουν πολύτιμα συμπεράσματα.
Πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε και δημοσιοποίησε η εταιρία Focus Bari, εστιάζει στη σχέση των Ελλήνων με την τεχνολογία, και κυρίως με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων, του διαδικτύου και των διαφόρων social media.
Τα αποτελέσματα είναι αρκετά ελπιδοφόρα για τις σύγχρονες επιχειρήσεις που θα τα εκμεταλλευτούν. Καθώς φαίνεται, η χρήση των μέσων αυτών στη χώρα μας και μάλιστα σε καθημερινή βάση, εδραιώνεται όλο και περισσότερο χρόνο με το χρόνο.
Χρήση Ιnternet στην Ελλάδα
Η έρευνα διεξήχθη σε δύο στάδια, πρώτα με τηλεφωνική και έπειτα με online συνέντευξη, σε ένα (ετήσιο) δείγμα 20.000 Ελλήνων χρηστών, του ηλικιακού εύρους 13-74, μέσα στο περασμένο έτος.
Όπως φαίνεται, με 2 στα 3 (67%) ελληνικά νοικοκυριά να έχουν πλέον πρόσβαση στο Ίντερνετ, περισσότεροι από 8 στους 10 Έλληνες (82%) επισκέπτονται το διαδίκτυο, ενώ το 71% εξ αυτών, σε καθημερινή βάση.
Αυτό, μεταφράζεται σε ένα μέσο όρο χρήσης του διαδικτύου για 176 λεπτά κάθε μέρα!
Μάλιστα, στις ηλικίες 13-44 ετών, το Ίντερνετ χρησιμοποιείται καθολικά (σε ένα ποσοστό από 94% και πάνω), ενώ όσο προχωράμε στο ηλικιακό εύρος, η χρήση του διαδικτύου είναι χαμηλότερη. Παραμένει υψηλή για τις ηλικίες 45-54 (81%) και 55-64 (62%), και σημαντικά μειωμένη μόνο για το ηλικιακό κοινό 65-74 (38%).
Εικόνα 1: Στατιστικά στοιχεία της χρήσης του διαδικτύου στην Ελλάδα ανά ηλικία, στο 2017
Χρήση Social media στην Ελλάδα
Όσων αφορά τα social media, 1 στους 2 Έλληνες τα χρησιμοποιεί καθημερινά, ενώ το 23% των χρηστών, αφιερώνουν περισσότερο από μία ώρα ημερησίως σε αυτά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τα social media είναι ιδιαίτερα δημοφιλή στους νέους ηλικίας 18-24 ετών, με ένα 84% να τα χρησιμοποιεί σε καθημερινή βάση.
Online αγορές στην Ελλάδα
Σημαντικό κομμάτι της χρήσης του internet φαίνεται να είναι πλέον και στη χώρα μας οι online αγορές.
Μέσα στο τελευταίο εξάμηνο του 2017, το 41% των Ελλήνων κάθε ηλικίας δήλωσε ότι έκανε τουλάχιστον μία online αγορά, ενώ στις ηλικίες 18-44 ετών το ποσοστό αυτό ανεβαίνει σε άνω του 50% των ερωτηθέντων.
Εικόνα 2: Στατιστικά στοιχεία των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν στην Ελλάδα μέσα στο 2017
Internet και smartphones στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το 67% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση στο ίντερνετ. Ένα ποσοστό 70% αυτών των χρηστών, προτιμά να χρησιμοποιεί το κινητό του τηλέφωνο για να συνδεθεί στο διαδίκτυο.
Η αυξανόμενη σημασία των smartphone, αλλά και τα υπόλοιπα στοιχεία της έρευνας, μας πάνε ένα βήμα παραπέρα: το 74% των ερωτηθέντων κατέχει smartphone, το 70% εξ’αυτών το χρησιμοποιεί για να συνδεθεί στο διαδίκτυο, ενώ 1 στους 4 χρήστες, συνδέεται στο internet μέσω του κινητού του για περισσότερο από μία ώρα ημερησίως!
Φυσικά, τα apps κατέχουν μία σημαντική μερίδα της καθημερινής χρήσης των smartphone, με το 67% των χρηστών να δηλώνει πως κατεβάζει applications στα κινητά του τηλέφωνα. Δημοφιλέστερα κυρίως τα διάφορα apps για την επικοινωνία (skype, messenger, viber κλπ).
Internet και παιδιά στην Ελλάδα
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στατιστικά στοιχεία της έρευνας που αφορούν στις μικρότερες ηλικίες. Την γενιά των «μελλοντικών καταναλωτών». Όπως φαίνεται και εδώ τα δεδομένα, δεν είναι πολύ διαφορετικά.
Μέσα στο 2016 και το 2017, παρατηρείται αύξηση της χρήσης του διαδικτύου στα παιδιά (5-12 ετών). Σημαντικά υψηλότερη διείσδυση παρατηρείται στο Ν. Θεσσαλονίκης (82%).
Στο συνόλο τους, ένα 76% των παιδιών ηλικίας 5-12 ετών στην Ελλάδα χρησιμοποιεί σήμερα το Internet, με κύριες συσκευές το tablet και τα smartphones.
Στατιστικά τη χρήσης του Internet τα έτη 2016-2017 από τα παιδιά
Ανάλογα με τη χρήση του διαδικτύου, λοιπόν, είναι αυξητική και η τάση κατοχής κινητών τηλεφώνων μέσα στα δύο αυτά έτη, σε παιδιά ηλικίας 6-12 ετών, καθώς 1 στα 5 παιδιά αυτών των ηλικιών χρησιμοποιεί πλέον κινητό τηλέφωνο!
Αν και παραμένει περιορισμένη η χρήση στα παιδιά έως 9 ετών σε ένα ποσοστό 5%, από την ηλικία των 10 ετών- όπου φαίνεται ότι ο μέσος όρος των παιδιών στην Ελλάδα αποκτά κινητό τηλέφωνο- το ποσοστό χρήσης αυξάνει σε 39%!
Συμπεράσματα
Η πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε και δημοσιοποίησε η εταιρία Focus Bari, μια από τις πλέον αξιόπιστες εταιρείες δημοσκοπήσεων στην Ελλάδα, μας επιτρέπει να είμαστε αισιόδοξοι. Σύμφωνα με αυτή, 8 στους 10 Έλληνες (82%) επισκέπτονται το διαδίκτυο και μάλιστα το 71% εξ αυτών, σε καθημερινή βάση!
Πέρα από τα επιμέρους πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία της έρευνας, οι επιχειρηματίες καλούνται να δουν την μεγάλη εικόνα. Την συνοψίσαμε σε 4 σημεία.
- Το ιντερνέτ αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία για τις ελληνικές επιχειρήσεις.
- Η εκτεταμένη χρήση των Social Media, ισούται με σημαντικές ευκαιρίες προώθησης του brand και των στρατηγικών του στόχων.
- Οι Έλληνες χρήστες δείχνουν όλο και πιο εξοικειωμένοι με τις online αγορές
- Δεν αρκεί μόνο η εκμετάλλευση των ευκαιριών που προσφέρει το internet από μόνο του, αλλά και η προσαρμογή, στα σύγχρονα δεδομένα της χρήσης του (χρήση smartphones κλπ)