Instagram για επιχειρήσεις: Πώς και γιατί να δημιουργήσεις Business account (οδηγίες βήμα βήμα)

Instagram πώς να δημιουργήσεις business profile.businessmentor
Instgram. Πώς να δημιουργήσεις Business Profile

Στη περίπτωση που έχεις επιχείρηση και δεν έχεις δημιουργήσει ακόμα επιχειρηματικό (business) λογαριασμό στο Instagram μπορεί να χάνεις αρκετούς πελάτες. Δεν είναι τυχαίο που σχεδόν όλες οι μεγάλες και μικρές επιτυχημένες εταιρίες έχουν έναν ενεργό επαγγελματικό λογαριασμό πχ. IKEA, Coca cola κτλ. Ανεξάρτητα από το αν χρησιμοποιείς το Instagram για κοινωνική δικτύωση ή απλώς για “organic reach”, είναι μια πλατφόρμα που δεν μπορείς να αγνοήσεις.

Μόλις πριν 4 χρόνια το Instagram δημιούργησε την επιλογή δημιουργίας επαγγελματικής σελίδας ( Business profile). Σε σύγκριση με τα προσωπικά προφίλ, τα επαγγελματικά προφίλ διαθέτουν περισσότερες λειτουργίες, όπως αναλυτικά στοιχεία για τα post και τα story σου κ.ά

Το να αλλάξεις τον προσωπικό Instagram προφίλ σου σε έναν επιχειρηματικό προφίλ είναι πολύ απλό και θα σου πάρει λιγότερο από 5’.

Βήμα 1.

Πρώτα από όλα, πρέπει να συνδεθείς στην εφαρμογή μέσω του κινητού σου. Μόλις συνδεθείς, βρες και πάτα πάνω στην εικόνα του προφίλ σου κάτω δεξιά. Έτσι θα μπεις στο προφίλ σου. (Εικόνα 1)

Access Instagram profil businessmentor.gr
( Εικόνα 1) Αναζήτηση προφίλ Instagram

Βήμα 2.

Αναζήτησε επάνω δεξιά στο προφίλ σου τις 3 οριζόντιες γραμούλες. (Εικόνα 2) Κάνοντας κλικ θα εμφανιστεί ένα κάθετο μενού. Πάτα “Ρυθμίσεις” και στο επόμενο κάθετο μενού που θα σου ανοίξει, πάτα “Λογαριασμός”.

Instagram profil businessmentor.gr
( Εικόνα 2)

Βήμα 3.

Είσαι πλέον στο κάθετο μενού του λογαριασμού σου. Εδώ, κάτω κάτω, στο τέλος της σελίδας, θα σου εμφανιστεί η επιλογή “Μετατροπή σε επαγγελματικό λογαριασμό”. Εδώ έχεις δύο επιλογές. Α) Μπορείς να δηλώσεις “Δημιουργός” αν είσαι καλλιτέχνης (σχεδιαστής, μοντέλο, ηθοποιός κτλ.) ή Β) “Εταιρικός” αν έχεις επιχείρηση. ( Εικόνα 3) Διαλέγεις το δεύτερο, αν φυσικά δεν είσαι καλλιτέχνης.

Βήμα 4.

Έπειτα θα ακολουθήσουν οδηγίες σχετικά με το καινούργιο σου προφίλ και θα σου ζητηθεί να βάλεις κάποιες επιπρόσθετες πληροφορίες, όπως στοιχεία επικοινωνίας, περιγραφή της επιχείρησης κλπ. (Εικόνα 4)

Σε προτρέπω να μην παραλείψεις να συπληρώσεις όλα αυτά τα στοιχεία. Δύσκολο να σου αριθμήσω τους λόγους γι αυτό θα περιοριστώ στον σημαντικότερο. Χωρίς να το ομολογεί δημόσια, το Instagram και τα ΑΙ ρομπότ του, παίρνουν πολύ πιο σοβαρά τα προφίλ με πλήρη στοιχεία, σε σχέση με τα “ατελή” προφίλ.

new business instagram profil businessmentor.gr
( Εικόνα 4) Δημιουργώντας προφίλ Instagram

Βήμα 5.

Τέλος το Instagram σου δίνει την δυνατήτητα να συνδέσεις το επαγγελματικό σου προφίλ, με το λογαριασμό του Facebook της επιχειρήσεις σου, εάν διαθέτεις φυσικά.

Αφού ολοκληρώσεις αυτά τα βήματα, ο λογαριασμός σου έχει πλέον αλλάξει επισήμως σε επιχειρηματικό προφίλ Instagram!

Τα οφέλη του Instagram για την επιχείρησή σου

Έχω επιχειρηματολογήσει πολλές φορές για το θέμα του Instagram. Σε αυτό το άρθρο μπορείς να βρεις πολύτιμα στατιστικά που στηρίζουν την επιχειρηματολογία μου υπέρ του Instagram.

Αν όμως έπρεπε να διαλέξω 2-3 από τα οφέλη του, θα ανέφερα με σειρά τα ακόλουθα.

  • Ο χρήστης που σε αναζητά σε βρίσκει πιο εύκολα

Μόλις καταχωρήσεις τις πληροφορίες επικοινωνίας στο εταιρικό σου προφίλ, θα εμφανιστεί ένα κουμπί επαφής στο προφίλ αυτό. Οι χρήστες του Instagram απλά μπορούν να κάνουν κλικ σε αυτό το κουμπί και στη συνέχεια να επιλέξουν αν θέλουν να σου στείλουν e-mail, να σε καλέσουν, να στείλουν ένα μήνυμα ή να βρουν την τοποθεσία του καταστήματος.

  • Πρόσβαση σε αναλυτικά στοιχεία

Πώς θα τα βρεις στον Business λογαριασμό σου; Στο ίδιο κάθετο μενού που βρήκες τις ρυθμίσεις (Εικόνα 2) θα χρειαστεί να εντοπίσεις και την ενότητα “Στατιστικά” (ή Insights). Είναι ένας βολικός τρόπος (Εικόνα 5) να δεις εύκολα την απήχηση που έχει ο λογαριασμός σου.

statistics businessmentor.gr
( Εικόνα 5) Στατιστικά Instagram

Μέσα στην ενότητα “Στατιστικά” θα βρεις τις αναλυτικές πληροφορίες για την εβδομάδα, που αφορούν τα views αλλά και την αλληλεπίδραση των χρηστών. Πιο συγκεκριμένα τα αναλυτικά στοιχεία που θα βρεις χωρίζονται σε τρεις ενότητες (Εικόνα 6).

Στην πρώτη, “Περιεχόμενο” μπορείς να δεις την επισκόπηση της εβδομάδας όπως πόσες δημοσιεύσεις έχεις κάνει, πόσοι τις είδαν κτλ.

Δεύτερο στην σειρά είναι η “Δραστηριότητα”. Εδώ θα μάθεις τις ενέργειες που έγιναν στον λογαριασμό σου, πόσοι επισκέφθηκαν το προφίλ και το ιστότοπό σου, ποιες μέρες είχαν την μεγαλύτερη απόδοση ακόμα και πόσες κλήσεις έγιναν στην εβδομάδα.

Τέλος, στο τρίτο κομμάτι το λεγόμενο “Κοινό” θα είσαι σε θέση να διακρίνεις κάποια πολύτιμα στοιχεία για το προφίλ των χρηστών σου. Παράδειγμα το ποσοστό των ανδρών vs γυναικών, ηλικίες και τοποθεσίες.

Χρησιμοποιώντας τα παραπάνω δεδομένα μπορείς να μάθεις τι λειτουργεί καλύτερα για την επιχείρησή σου.

Access to analytics businessmentor.gr
(Εικόνα 6). Ανάλυση στατιστικών Instagram
  • IGTV

Μια καινούργια λειτουργία του Instagram (που μπορείς να την βρεις και ως ανεξάρτητη εφαρμογή) που έχει σαν στόχο να ανταγωνιστεί το Youtube. Πλέον, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημοσιεύουν βιντεάκια μεγαλύτερης διάρκειας σε σύγκριση με τις Ιστορίες/Stories και να έχουν το δικό τους κανάλι, κάτι που σου επιτρέπει να δώσεις περισσότερο υλικό στους ακολούθους σου και τους υποψήφιους πελάτες της επιχείρησης σου.

Επίλογος

Το Instagram έχει ανέβει θεαματικά στις προτιμήσεις του κοινού των social media. Οι λειτουργίες που προσφέρει, αποτελούν ένα εξαιρετικό εργαλείο ειδικά για τις επιχειρήσεις. Αξιοποιώντας τες σωστά, μπορείς να επεκτείνεις το κοινό σου της επιχείρησης σου και συνεπώς τις ευκαιρίες για πώληση.