9 mistika tou Instagram businessmentor.gr

Το Instagram  σου προσφέρει πολλούς τρόπους να μοιραστείς φωτογραφίες και βίντεο σε ποικίλες μορφές. Ωστόσο, το να ανεβάζεις υψηλής ποιότητας υλικό δεν είναι αρκετό. Αν δεν θέλεις να μην περνά απαρατήρητη η Instagram business page σου, το μυστικό είναι να…σε «συμπαθήσει» ο αλγόριθμος της εφαρμογής.

 

Πως λειτουργεί ο αλγόριθμος;

Ο αλγόριθμος είναι αυτός που αποφασίζει τι θα εμφανιστεί πρώτα στον χρήστη. Μέχρι και τον Μάρτιο του 2016, μια ανάρτηση στην Instagram business page σου θα ήταν στην κορυφή όλων των ροών των ακολούθων σου με βάση μία χρονολογική σειρά.  Οπότε ήταν σίγουρο ότι θα τη δουν. Σήμερα δεν έχει τόσο σημασία  πότε δημοσιεύεις την ανάρτηση, όσο άλλοι παράγοντες, όπως η σχέση με τον χρήστη, η  επικαιρότητα, η συχνότητα, το προφίλ των ακολούθων σου,  η χρήση, η αλληλεπίδραση και το ενδιαφέρον.

 

Αναλυτικότερα:

1.    Σχέση

Ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στην εμφάνιση περιεχομένου με βάση τις σχέσεις που έχεις με τους λογαριασμούς που ακολουθείς. Όσο περισσότερο σχολιάζεις, σου αρέσει και αλληλεπιδράς με έναν λογαριασμό στο Instagram, τόσο πιο πιθανό να βλέπεις το περιεχόμενό τους.

Ο παράγοντας σχέσης ισχύει και για τις επαγγελματικές σελίδες (Business pages) του Instagram. Εάν ένας καταναλωτής αντιδρά τακτικά το περιεχόμενό σου και αλληλοεπιδρά με αυτό, η επαναλαμβανόμενη αφοσίωση θα κάνει τις αναρτήσεις σου να εμφανίζονται συχνότερα και πιο κοντά στην κορυφή της ροής τους.

Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να εμπνεύσεις την αφοσίωση στο περιεχόμενό σου.

2.    Επικαιρότητα

Παρόλο που οι ροή των ποστ (feed) του Instagram δεν είναι χρονολογικές, ο αλγόριθμος εξακολουθεί να θέλει να βλέπεις τις πιο πρόσφατες και σχετικές αναρτήσεις. Eιδικά από λογαριασμούς με τους οποίους έχεις ισχυρότερη σχέση.

Αν λοιπόν διαθέτεις Instagram επαγγελματική σελίδα, το χρονοδιάγραμμα σημαίνει απλώς ότι είναι σχεδόν απίθανο να δουν οι χρήστες σου μια ανάρτηση που έγινε πριν από τρεις εβδομάδες όπως συνέβαινε πριν το 2016. Εκτός κι αν αυτή η ανάρτηση συγκέντρωσε μεγάλο αριθμό αλληλεπιδράσεων.

Μπορείς να αξιοποιήσεις αυτόν τον παράγοντα προς όφελός σου χρησιμοποιώντας τα αναλυτικά στοιχεία του προφίλ σου για να ανακαλύψεις ποια ποστ τραβούν το ενδιαφέρον των ακολούθων σου και ποια είναι καλύτερη στιγμή για δημοσίευση στο Instagram.

3.    Συχνότητα

Η συχνότητα αναφέρεται στο πόσο συχνά ανοίγει κάποιος την εφαρμογή Instagram. Οι χρήστες που ανοίγουν συχνά το Instagram, θα δουν μια πιο επίκαιρη χρονολογική ροή, αλλά όσοι ανοίγουν σπάνια την εφαρμογή θα βλέπουν αναρτήσεις που σχετίζονται περισσότερο με τα ενδιαφέροντα και τις σχέσεις τους από το τελευταίο άνοιγμα της εφαρμογής.

4.    Ακόλουθοι

‘Όσα περισσότερα προφίλ ακολουθείς στο Instagram τόσο περισσότερο περιεχόμενο έχει στη διάθεση του το Instagram για να το εμφανίσει στην ροή σου. Όταν συμβαίνει αυτό, ο αλγόριθμος δίνει προτεραιότητα στις σχέσεις με τους ακολούθους σου, την αφοσίωση τους και τα ενδιαφέροντα τους.

5.    Χρήση

Ο συντελεστής χρήσης του Instagram είναι παρόμοιος με τη συχνότητα, καθώς σχετίζεται με τον χρόνο που αφιερώνει ο χρήστης στην εφαρμογή. Αν οι ακόλουθοι  σου κάνουν γρήγορες περιηγήσεις,  θα δουν ό,τι καθορίζει ο αλγόριθμος ως τα κυριότερα σημεία της ημέρας. Αντίθετα οι ακόλουθοι που ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στην εφαρμογή, θα δουν μια μεγαλύτερη ποικιλία αναρτήσεων.

6.    Ενδιαφέρον

Το Instagram κάνει πολλές προτάσεις περιεχομένου, επομένως ένα μέρος του περιεχομένου που βλέπουν οι χρήστες βασίζεται στις αλληλοσυνδέσεις που καταγράφει ο αλγόριθμος.   Αν ο αλγόριθμος εντοπίσει πως στους ακολούθους σου αρέσει να σχολιάζουν και να αλληλεπιδρούν  με αναρτήσεις γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα που αναρτάς, τότε οι χρήστες αυτοί θα δουν πρώτα αυτές τις αναρτήσεις στην ροή τους.

Ισχύει και το αντίστοφο. Αν ο αλγόριθμος καταγράψει πως αλληλεπιδράς περισσότερο με κάποιους ακολούθους σου, θα εμφανίσει στην ροή σου το περιεχόμενο τους, πιο συχνά απ΄ότι με ακολούθους  που δεν αλληλεπιδράς. Αυτό το τελευταίο, μπορεί να σου φανεί πολύ χρήσιμο αν έχεις εντοπίσει κάποιους υποψήφιους πελάτες και θέλεις να κρατήσεις την σχέση ζωντανή.

Instagram hashtags, likes, commentss instagram businessmentor.gr

7.    Instagram Stories

Οι ιστορίες Instagram (stories) εμφανίζονται στην κορυφή της ροής κάθε χρήστη. Μια θέση βιτρίνα από την οποία δεν θέλεις να λείπεις. Όπως προαναφέρθηκε, ο αλγόριθμος του Instagram δίνει προτεραιότητα στην επικαιρότητα. Έτσι είναι πιθανότερο να δουν τα πιο πρόσφατα stories σου, κυρίως εκείνοι οι χρήστες που αλληλεπιδρούν περισσότερο με την σελίδα σου.  Αυτό σημαίνει ότι είναι σημαντικό να διατηρήσεις ενεργή παρουσία με τις ιστορίες Instagram και να ενθαρρύνεις την αφοσίωση των ακόλουθων σου (χρησιμοποιώντας δημοσκοπήσεις, quiz, ερωτήσεις κ.ά).

Instagram Story businessmentor.grInstagram Stories businessmentor.gr

 

8.    Αλγόριθμος Εξερεύνησης

Ο αλγόριθμος Εξερεύνησης είναι παρόμοιος με τον αλγόριθμος Ροής από την άποψη ότι και οι δύο δείχνουν περιεχόμενο που ενδιαφέρει τους χρήστες του Instagram.

Η κύρια διαφορά τους είναι πως  το περιεχόμενο Εξερεύνησης εμφανίζει αναρτήσεις από νέους χρήστες. Χρήστες με τους οποίους δεν έχει γίνει σύνδεση.

Αντίθετα, το περιεχόμενο ροής εμφανίζει κυρίως αναρτήσεις από χρήστες που γνωρίζεις και ακολουθείς ήδη.

Instagram Explore businessmentor.gr

Το περιεχόμενο εξερεύνησης βασίζεται εξ ολοκλήρου σε ενδιαφέροντα. Άρα ως επιχείρηση, είναι σημαντικό να μοιράζεσαι περιεχόμενο που αντιστοιχεί στην επωνυμία σου. Για να “βοηθήσεις” τον αλγόριθμο να βρει να προβάλει την σελίδα σου, χρησιμοποίησε σχετικά hashtags.

9.    Πώς θα αυξήσεις την αλγοριθμική κατάταξή σου

  • Ανέλυσε τα στατιστικά του προφίλ σου και ανακάλυψε τι λειτουργεί
  • Δημοσίευε όταν το κοινό σου είναι πιο ενεργό
  • Ενθάρρυνε την αλληλεπίδραση μέσω emoji sliders, polls, δημοσκοπήσεις κ.α.
  • Παρότρυνε τον διάλογο πχ. ζήτα από το κοινό σου να μοιραστεί τις σκέψεις του
  • Φρόντισε να υπάρχει συνέχεια και συνέπεια στις αναρτήσεις σου
  • Χρησιμοποίησε σχετικά hashtags
  • Δημοσίευσε Stories