Έρευνα του Business Mentor σε ένα δείγμα 48 επιχειρήσεων και τα ευρήματα αυτής. Μια διαπίστωση που ενδιαφέρει. 

 

Η ταυτότητα της έρευνας

Το Business Mentor Greece, “έτρεξε” αυτήν την Online έρευνα για εσωτερικούς σκοπούς, αποσκοπώντας κυρίως  στην κατανόηση των αναγκών αντιπροσωπευτικού δείγματος  σημερινών μικρών και μικρομεσαίων επιχειρηματιών, που ουσιαστικά αποτελούν και την ραχοκοκαλιά της Ελληνικής Οικονομίας.

Τέθηκαν ερωτήματα, σχετικά με ηλεκτρονικά εργαλεία, τα οποία σύμφωνα με όλες τις τελευταίες έρευνες, συμβάλλουν στην προώθηση κάθε σύγχρονης επιχείρησης, εξοικονομούν για αυτήν χρόνο και χρήματα και προσφέρουν ευκαιρίες για πιο ολοκληρωμένο και αποτελεσματικό μάρκετινγκ.

Όπως θα δούμε παρακάτω, σε δείγμα 48 ερωτηθέντων, κατά βάση μικρών και μικρομεσαίων επιχειρηματιών, μέσα από ερωτήσεις και τις απαντήσεις που συγκεντρώθηκαν, προκύπτουν χρήσιμα συμπεράσματα.

Τα αφήνουμε στην κρίση του καθενός και δεν μπαίνουμε σε περαιτέρω αναλύσεις.  Εμείς, το μόνο που θα αναφέρουμε είναι ΕΝΑ πράγμα μας έκανε ιδιαίτερη εντύπωση! Κι αυτό το κρατήσαμε για το τέλος.

Ερώτηση 1:

 Τα προγράμματα διαχείρισης πελατολογίου(CRM), αποτελούν σήμερα ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για κάθε μέγεθος επιχείρησης. Παρατηρούμε ότι 75% των ερωτηθέντων, δεν χρησιμοποιεί κάποιο ανάλογο πρόγραμμα στην επιχείρηση του.

Πού βοηθάει ένα CRM:

1. Να απαλλαγούμε από μεγάλους όγκους χαρτιών με στοιχεία για το πελατολόγιο μας και να τα έχουμε όλα συγκεντρωμένα σε μια ηλεκτρονική βάση δεδομένων.

2. Να έχουμε άμεση ενημέρωση για τα αιτήματα των πελατών μας, οπουδήποτε και να βρισκόμαστε

3. Να δεχόμαστε εύκολα και γρήγορα, ηλεκτρονικές πληρωμές

4. Το κυριότερο, να εξοικονομούμε χρόνο, χρήματα και μέσω της online επικοινωνίας με τους πελάτες (που to CRM προσφέρει), να γνωρίζουμε άμεσα τις ανάγκες τους και να προσφέρουμε ακόμη καλύτερη εξυπηρέτηση.

Ερώτηση 2: 

 Η δύναμη ενός βίντεο σήμερα στα social media, φαίνεται ότι αναγνωρίζεται από τους ερωτώμενους. Το 70,8% θα χρησιμοποιούσε κάποιο βίντεο με προσιτό κόστος, για να προωθήσει το προϊόν του στα social media.

Ένα πετυχημένο βίντεο πρέπει να έχει όλα τα απαραίτητα συστατικά, που προσελκύουν τους πελάτες δίνοντας τους συνοπτικές & ακριβείς πληροφορίες για τα πλεονεκτήματα που θα αποκομίσουν από την αγορά του προϊόντος που διαφημίζεται.

Ερώτηση 3:

Το μεγαλύτερο ποσοστό απαντήσεων, 72,9%, πιστεύει ότι μια επαγγελματική υπογραφή στο τέλος ενός e-mail, αποτελεί δείγμα επαγγελματισμού του αποστολέα.

Το να δημιουργηθεί μια επαγγελματική υπογραφή στο τέλος ενός mail, σήμερα στην ηλεκτρονική εποχή, είναι ίδιας σημασίας με την πραγματική μας υπογραφή σε επίσημα εταιρικά έγγραφα. Όπως δεν θα καταθέταμε ποτέ μια χειρόγραφη πρόταση συνεργασίας προς πελάτη χωρίς να υπογράφουμε στο τέλος, το ίδιο συμβαίνει και με ένα ηλεκτρονικό μήνυμα σήμερα, που τείνει να αντικαταστήσει τον όγκο γραφικής ύλης κάθε επιχείρησης.

Ερώτηση 4

Το μέγεθος του δείγματος, περίπου 90%, απάντησε θετικά, κρίνοντας την μελέτη των στατιστικών στοιχείων ενός website ως χρήσιμη.

Το να γνωρίζουμε το ηλικιακό κοινό που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα μας, τα δημογραφικά στοιχεία όπως την τοποθεσία του πελατολογίου μας, τους καθημερινούς επισκέπτες μας αλλά και τα προϊόντα που προσελκύουν περισσότερο κοινό είναι εργαλεία στα χέρια κάθε επιχειρηματία για να σχεδιάσει την στρατηγική μάρκετινγκ που πρέπει να ακολουθήσει.

Το κόστος προωθητικών ενεργειών μιας επιχείρησης μειώνεται κατακόρυφα, αν γνωρίζει σε ποιο κοινό ακριβώς πρέπει να στοχεύσει, δημιουργώντας το κατάλληλο μείγμα μάρκετινγκ χωρίς πειράματα και τυχαίες επιλογές!

Ερώτηση 5

 Ένα 75% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα βοηθούσε πολύ ή αρκετά, τα κείμενα των αναρτήσεων του στα social media, να γράφονται από επαγγελματίες του content writing.

Σύμφωνα με τις τελευταίες έρευνες, ακόμα και οι μεγαλύτερες πολυεθνικές επιχειρήσεις, δίνουν όλο και μεγαλύτερη βαρύτητα στην δημιουργία περιεχομένου.

Το κοινό δέχεται καθημερινά καταιγισμό μηνυμάτων στα προσωπικά του social media, στο ηλεκτρονικό του ταχυδρομείο και γενικώς σε όλα τα μέσα προβολής. Είναι κατανοητό λοιπόν, ότι χρειάζεται περιεχόμενο που θα προσελκύσει το ενδιαφέρον του κοινού, ώστε να αναγνώσει αρχικά την ανάρτηση σου, αλλά και να πειστεί από το περιεχόμενο της για την αξία του προϊόντος που προωθείτε. Φυσικά, θα ήταν λάθος μόνο η προώθηση προϊόντων μέσω των social media, γιατί τότε θα ήταν πολύ πιθανό το κοινό να σταματήσει να σε ακολουθεί, θεωρώντας πως το μόνο που σε ενδιαφέρει είναι η πώληση.

Συνεπώς η ανάγκη για ποιοτικό περιεχόμενο γίνεται ακόμα μεγαλύτερη, με την συγγραφή χρήσιμων άρθρων και συμβουλών για την καθημερινότητα του κοινού αλλά και χιουμοριστικών κειμένων που θα προσφέρουν χαλάρωση και διασκέδαση.

Ερώτηση 6:

Σήμερα οι περισσότερες επιχειρήσεις διαθέτουν μια Fan Page στο Facebook. Ελάχιστες όμως την αξιοποιούν σωστά.

Στην συγκεκριμένη ερώτηση, το  84% περίπου του δείγματος, δείχνει να επαληθεύει την ανάγκη για δημιουργία ποιοτικών Fan Page, που ξεχωρίσουν μέσα στον ισχυρό ανταγωνισμό. Το σκληρό οικονομικό περιβάλλον της Ελλάδος, ο αυξανόμενος ανταγωνισμός και η μικρότερη αγοραστική δύναμη του κοινού, είναι στοιχεία που κάθε επιχειρηματίας πρέπει να λάβει υπόψιν του, προκειμένου να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό και χρήσιμο για το κοινό του.

Ερώτηση 7:

H εξοικείωση του κοινού με το Microsoft Office σήμερα μας δείχνει ότι οι περισσότεροι, νιώθουν ικανοί να ετοιμάσουν μόνοι τους μια παρουσίαση power point.

Μια παρουσίαση ενός προϊόντος ή υπηρεσίας προς το κοινό ή συνεργάτες, είναι πολύ σημαντικό να είναι σωστά δομημένη, να μην κουράζει και να προκαλεί ερωτήσεις και συζήτηση γύρω από το αντικείμενο παρουσίασης.

Αν ενδιαφέρεσαι για επαγγελματικές και πετυχημένες παρουσιάσεις, σου προτείνουμε να διαβάσεις σχετικό μας άρθρο, πατώντας εδώ!

Ερώτηση 8:

Μια παρατήρηση μας με βάση εμπειρικά δεδομένα 

Κλείνοντας, όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή, τα συμπεράσματα της έρευνας αφήνουμε στον καθένα να τα ερμηνεύσει όπως νομίζει.

Εμείς στο μόνο στο οποίο θέλουμε να σταθούμε, είναι στην εμπειρική διαπίστωση πως  οι μικροί Έλληνες επιχειρηματίες του δείγματος γνωρίζουν τι είναι καλό (αποτελεσματικό) για την επιχείρηση τους, όμως…ελάχιστοι το εφαρμόζουν!

Θα είχε λοιπόν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τους κυβερνώντες που χαράσσουν την οικονομική πολιτική, να ψάξουν σε βάθος, με ειλικρίνεια, τους λόγους που κρύβονται πίσω από αυτήν την αμφισημία.