Νέα έρευνα της Google εντοπίζει 25 μοτίβα συμπεριφοράς των χρηστών κινητού. Αυτά θα αποτελέσουν και τις 25 αρχές, για την κατασκευή των επόμενων σύγχρονων website. Ιστοσελίδων  υπερ – φιλικών προς κινητά. 

Σημαντική σημείωση: H νέα έρευνα της Google, δημοσιεύτηκε πριν λίγες μέρες και έφτασε κατευθείαν στο inbox μας. Ενδιαφέρει όλους τους φιλόδοξους Έλληνες web designers, developes, seo & digital marketing ειδικούς. Αυτούς που θέλουν να παρακολουθούν από κοντά τις εξελίξεις. Μεταφράσαμε και μεταφέρουμε τα σημαντικότερα σημεία της έρευνας αυτής. 

κατασκευή website φιλικα προς κινητά. Business mentor

Οι καταναλωτές ολοένα και περισσότερο βασίζονται στην χρήση του κινητού για αναζήτηση και εύρεση μέσω διαδικτύου. Το γεγονός αυτό, κάνει πολύ σημαντική για τις επιχειρήσεις, την ενεργή παρουσία σε κινητά. Αλλά τι είναι αυτό που κάνει ένα καλό site μέσω κινητού;

Για να απαντήσουν αυτήν την ερώτηση, η Google και η AnswerLab πραγματοποίησαν μια έρευνα. Σε αυτήν εξέτασαν πως ένα εύρος χρηστών αλληλοεπιδρούν σε μια συγκεκριμένη κατηγορία mobile sites.

Στόχος τους: Να δημιουργήσουμε τις καλύτερες πρακτικές σχεδιασμού για mobile site.

  • ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΊΑ:

-Η μελέτη πραγματοποιήθηκε μέσω προσωπικών συνεντεύξεων, διάρκειας 119 ωρών με συμμετέχοντες από το Chicago και το San Francisco.

-Ζητήθηκε από τους χρήστες να πραγματοποιήσουν βασικές λειτουργίες στα κινητά τους. Η έρευνα περιελάμβανε τόσο IOS όσο και Android χρήστες.

-Για κάθε site, ζητήθηκε από τους χρήστες να ολοκληρώσουν μια συγκεκριμένη διαδικασία. Πχ.  αγορά, κράτηση ή αναζήτηση πλάνων/τιμών. Οι συμμετέχοντες εξέφρασαν φωναχτά τις σκέψεις τους καθώς ολοκλήρωναν τη διαδικασία. Στη συνέχεια, βαθμολογούσαν την εμπειρία τους με κάθε site ξεχωριστά, την επιτυχία της διαδικασίας, θέματα σύνδεσης κ.ά

Έρευνα Busiiness Mentor

Τα αποτελέσματα της έρευνας αποκάλυψαν 25 αρχές για τον σχεδιασμό mobile friendly sites, οι οποίες ομαδοποιήθηκαν σε 5 κατηγορίες.  Αυτές είναι :

 

Α-ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΚΑΙ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ SITE

Β- ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ SITE

Γ-ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

Δ-ΦΟΡΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ

Ε-ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ

 

Αναλυτικότερα: 

Α. ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΚΑΙ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ SITE

Μια κεντρική σελίδα σε οθόνη υπολογιστή συχνά λειτουργεί ως σελίδα καλωσορίσματος, κέντρο επικοινωνίας και χώρος προώθησης ταυτόχρονα. Όμως, η κεντρική σελίδα σε κινητό πρέπει να επικεντρώνεται στη σύνδεση χρηστών και το περιεχόμενο που ψάχνουν. Οι χρήστες θέλουν να πάρουν αυτό που χρειάζονται και  γρήγορα.

 

1-ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΟ ΚΟΥΜΠΙ ΓΙΑ ΔΡΑΣΗ ΜΠΡΟΣΤΑ ΚΑΙ ΚΕΝΤΡΙΚΑ

Μπορεί εύκολα οι χρήστες των κινητών να χάσουν τα στοιχεία του μενού, γι αυτό πάντα να βάζεις το κουμπί για δράση εκεί που ξέρεις ότι οι χρήστες θα το δουν. Οι συμμετέχοντες πολύ πιο εύκολα ολοκλήρωσαν διαδικασίες σε sites που απεικόνιζαν ξεκάθαρα τα κουμπιά για δράση στην κεντρική δομή τους, με δευτερεύουσες διαδικασίες διαθέσιμες μέσω του μενού ή κάτω από τον φάκελο. Τα κουμπιά δράσης για κινητά θα είναι πιθανόν διαφορετικά από αυτά της οθόνης υπολογιστή, οπότε μπες στη θέση του χρήστη όταν σχεδιάζεις την δομή. 

Χρήσιμο Συμπέρασμα: Τοποθέτησε τα σημαντικά κουμπιά για δράση στην πιο διακεκριμένη θέση του site σου.

 

2-ΚΡΑΤΗΣΕ ΤΟ ΜΕΝΟΥ ΣΥΝΤΟΜΟ ΚΑΙ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟ

Ένα εκτενές μενού μπορεί να λειτουργεί καλά στην βασική σου ιστοσελίδα, αλλά οι χρήστες κινητών δεν έχουν την υπομονή να κυλούν μια τεράστια λίστα επιλογών προσπαθώντας να βρουν αυτό που θέλουν. Σκέψου πως μπορείς να παρουσιάσεις το μικρότερο δυνατό μενού- για παράδειγμα ένα μεγάλο πολυκατάστημα- αναπροσάρμοσε τις κατηγορίες προϊόντων στο mobile site του, παρουσιάζοντας στους συμμετέχοντες μια πιο σύντομη και ξεκάθαρα δομημένη λίστα από ό,τι στο βασικό site.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Ένα σύντομο με διακριτές κατηγορίες μενού είναι πιο εύκολο για τους επισκέπτες να πλοηγηθούν.

 

3-ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΚΟΛΟ ΝΑ ΕΠΙΣΤΡΕΨΟΥΝ ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Όταν οι χρήστες κινητών πλοηγούνται στο site σου, θέλουν εύκολα να επιστρέψουν στο κεντρική σελίδα. Στην έρευνα, οι συμμετέχοντες συνήθως περίμεναν πως πατώντας το λογότυπο στην κορυφή μιας σελίδας θα τους πήγαινε στην κεντρική σελίδα και απογοητεύονταν όταν δεν συνέβαινε.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Χρησιμοποίησε το λογότυπο σου σαν κουμπί πλοήγησης για επιστροφή στην κεντρική σελίδα.

 

4-ΜΗΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙΣ ΤΙΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΝΑ ΚΛΕΨΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

Προσφορές και διαφημίσεις μπορούν να επισκιάσουν το περιεχόμενο που βρίσκεται δίπλα τους και να δυσκολέψουν τους χρήστες να ολοκληρώσουν τις διαδικασίες. Οι συμμετέχοντες στην επίσκεψη τους σε ένα mobile site, αποσπάστηκαν από ένα μεγάλο προωθητικό banner. Έτσι έχασαν τα κουμπιά πλοήγησης κάτω από αυτό και του δυσκόλεψε να μάθουν περισσότερα σχετικά με ο,τι προσφέρει η εταιρεία

Χρήσιμο συμπέρασμα: Βεβαιώσου ότι οι προσφορές δεν παρεμβαίνουν στην πλοήγηση και είναι ξεκάθαρα διαχωρισμένες από τα κουμπιά για δράση.

 

B. ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΣΤΟ SITE

Το πλαίσιο αναζήτησης στο site είναι ζωτικής σημασίας στην βοήθεια των χρηστών. Έτσι μπορούν να βρουν αυτό που ψάχνουν γρήγορα.

 

5-KANE TΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ANAZHTHΣHΣ ΣΤΟ SITE ΟΡΑΤΟ

Οι χρήστες ψάχνοντας συγκεκριμένα πληροφορίες, συχνά επιστρέφουν στην αναζήτηση.  Έτσι το πλαίσιο αναζήτησης πρέπει να είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που βλέπουν οι χρήστες κινητών στο site σου. Στην έρευνα, οι συμμετέχοντες ανταποκρίνονταν καλύτερα όταν το πλαίσιο αναζήτησης ήταν ευκολότερα ορατό  στην κορυφή της σελίδας.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Τοποθέτησε τη γραμμή αναζήτησης του site σου στην κορυφή της κεντρικής σελίδας σε ένα καθαρό από κείμενα πλαίσιο.

 

6-ΒΕΒΑΙΩΣΟΥ ΟΤΙ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ

Οι συμμετέχοντες δεν έχουν πρόβλημα να περάσουν από πολλές σελίδες αποτελεσμάτων. Αντιθέτως, έκριναν ένα site με βάση τα πρώτα αποτελέσματα.  Βεβαιώσου λοιπόν, ότι η πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων είναι η πιο δυνατή. Κάνε ευκολότερη τη ζωή των χρηστών στις μικρές οθόνες με έξυπνες λειτουργίες, όπως η αυτόματη συμπλήρωση και η διόρθωση των ορθογραφικών.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Βεβαιώσου ότι τα αποτελέσματα της αναζήτησης θα φέρουν τα πιο σχετικά πρώτα, και εφάρμοσε έξυπνες λειτουργίες, όπως η αυτόματη συμπλήρωση και η διόρθωση των ορθογραφικών.

 

7-ΕΦΑΡΜΟΣΕ ΦΙΛΤΡΑ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Οι συμμετέχοντες βασίστηκαν στα φίλτρα για να περιορίσουν τα αποτελέσματα της αναζήτησης τους. Μάλιστα παράτησαν sites που εμφάνισαν μεγάλο όγκο αποτελεσμάτων. Παρόλα αυτά, μην βάζεις φίλτρα άσκοπα. Βοήθησε τους χρήστες να αποφύγουν προβλήματα. Καθοδήγησε τους με ακρίβεια, για το πλήθος των αποτελεσμάτων που θα προκύψουν όταν εφαρμοστεί ένα φίλτρο.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Προσέφερε φίλτρα ώστε να βοηθήσεις τους χρήστες να βρουν αυτό που ψάχνουν.  Βεβαιώσου ότι μια αναζήτηση με φίλτρα δεν θα επιφέρει μηδενικά αποτελέσματα.

 

8-ΚΑΘΟΔΗΓΗΣΕ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗΣ

Για sites που εξυπηρετούν διαφορετικές κατηγορίες πελατών, θα ήταν χρήσιμο να κάνεις μερικές ερωτήσεις στους χρήστες. Ιδανικά, πριν ξεκινήσουν την αναζήτηση τους. Έτσι, θα βεβαιωθείς ότι θα πάρουν αποτελέσματα όσο το δυνατόν πιο σχετικά. Για παράδειγμα, μια μεγάλη εταιρεία παπουτσιών ξεκινούσε την αναζήτηση βάζοντας τους συμμετέχοντες να επιλέξουν πρώτα φύλο και μέγεθος παπουτσιού που έψαχναν.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Αν το website το επιτρέπει, κατηγοριοποίησε τα προϊόντα. Για να το πετύχεις, θέσε μερικές κλασσικές ερωτήσεις. Πχ για ένα eshop ρούχων, ρώτα αν αναζητά γυναικείο, ανδρικό ή παιδικό ρούχο. Έστι  βοηθάς τους επισκέπτες να πετύχουν  όσο το δυνατό πιο σχετικά αποτελέσματα.

 

 

Γ. ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ

Το ταξίδι του πελάτη γίνεται όλο και πιο περίπλοκο. Οι χρήστες απαιτούν να συναλλάσσονται με τους δικούς τους όρους. Έτσι, είναι σημαντικό να καθοδηγείς τις συναλλαγές και να έχεις τους επισκέπτες σου υπό έλεγχο.

 

9-ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΝΑ ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΔΕΣΜΕΥΤΟΥΝ

Βάζοντας τους χρήστες να εγγραφούν στα πρώτα βήματα της επίσκεψης τους στο site σου μπορεί να αποβεί επιζήμιο για την συναλλαγή. Στην έρευνα, οι συμμετέχοντες ενοχλήθηκαν πολύ από sites που απαιτούνταν η εγγραφή προκειμένου να συνεχίσουν. Ειδικά αν το site δεν ήταν από ιδιαίτερα γνωστό brand. Πριν δώσουν τις προσωπικές τους πληροφορίες, οι συμμετέχοντες ήθελαν να περιηγηθούν και να καταλάβουν αν το site έχει κάτι να τους προσφέρει.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Επέτρεψε τους επισκέπτες να περιηγηθούν στο site σου χωρίς να απαιτείται η εγγραφή

 

10-ΕΠΕΤΡΕΨΕ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΝΑ ΑΓΟΡΑΣΟΥΝ ΩΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ

Ακόμη και αν πραγματοποιούσαν μια αγορά οι συμμετέχοντες, δεν ήθελαν απαραίτητα να δεσμευτούν δημιουργώντας λογαριασμό στο site. Ενοχλούνταν όταν ένα site τους ζητούσε εγγραφή για μια αγορά. Ειδικά όταν ένα site δεν εξηγούσε πώς θα τους ωφελούσε αυτή η εγγραφή.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Δώσε κίνητρα/οφέλη στους επισκέπτες του site αν θέλεις να κάνουν εγγραφή ως χρήστες.

 

11-ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΕΥΚΟΛΙΑ

Για τους εγγεγραμμένους χρήστες, να θυμάσαι και να προ-συμπληρώνεις τις προτιμήσεις τους. Για τους νέους χρήστες, χρησιμοποίησε μια τρίτη υπηρεσία ολοκλήρωσης, που πιθανόν χρησιμοποιούν ήδη.  Πολλές εταιρείες στην έρευνα παρείχαν υπηρεσίες πληρωμής τρίτων παρόχων, περιορίζοντας έτσι κάθε δυσκολία αγοράς. Οι πάροχοι αυτοί επιτρέπουν στο site να προ-συμπληρώνει τα στοιχεία αποστολής.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Εκμεταλλεύσου πληροφορίες που έχεις ήδη. Χρησιμοποίησε υπηρεσίες τρίτων για να κάνεις την συναλλαγή όσο το δυνατόν πιο εύκολη.

 

12-ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΚΟΥΜΠΙΑ ΔΡΑΣΗΣ ΓΙΑ ΠΕΡΙΠΛΟΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Προσέφερε κουμπιά δράσης σε διάφορα σημεία στην διαδικασία συναλλαγής. Κυρίως εκεί που  απαιτούνται περίπλοκες ή ευαίσθητες πληροφορίες. Στην έρευνα, οι συμμετέχοντες εκτίμησαν την επιλογή να καλέσουν μια λογιστική εταιρεία, τηλεφωνικά για να ολοκληρώσουν μια διαδικασία. Αντίθετα έδειξαν δυσαρέσκεια όταν τους ζητήθηκε να συμπληρώνουν πολύπλοκες φόρμες σε μια κινητή συσκευή.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Προσφέροντας εμφανή κουμπιά δράσης αποτρέπεις τους χρήστες να τα παρατήσουν. Ειδικά όταν πρόκειται να παρέχουν σύνθετες πληροφορίες.

 

13-ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΑΠΟ ΑΛΛΗ ΣΥΣΚΕΥΗ

Δεν ήταν όλοι οι συμμετέχοντες άνετοι να ολοκληρώσουν μια συναλλαγή από κινητή συσκευή. Προσέφερε έναν εύκολο τρόπο να σώσουν ή μοιραστούν πληροφορίες στις διάφορες συσκευές για να τους κρατήσεις στο κανάλι σου. Για παράδειγμα, ένα site καριέρας, επέτρεπε στους συμμετέχοντες να στέλνουν email στους εαυτούς τους, με δουλειές στις οποίες θα μπορούσαν να κάνουν αίτηση αργότερα.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Οι επισκέπτες websites μέσω κινητών μπορεί να ψάχνουν για να αγοράσουν αργότερα.  Γι αυτό πρόσφερε τους έναν απλό τρόπο να συνεχίσουν την διαδικασία σε μια άλλη συσκευή μέσω κοινωνικών share, email ή λειτουργία «σώσε στο καλάθι».

 

Δ. ΦΟΡΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ

Είτε κάνει μια αγορά, πάρει ένα απόσπασμα ή συμμετέχει σε μια λίστα email, η εμπειρία συναλλαγής πρέπει να είναι για τον χρήστη όσο το δυνατό αδιάλειπτη. 

 

14-ΒΕΛΤΙΩΜΕΝΗ ΦΟΡΜΑ ΕΙΣΟΔΟΥ

Οι συμμετέχοντες ικανοποιούνταν όταν sites παρουσίαζαν αυτόματα πληκτρολόγια με αριθμούς για να βάλουν ταχυδρομικούς κώδικες ή ημερομηνίες γέννησης. Εκτιμούσαν επίσης φόρμες που προχωρούσαν αυτόματα όταν έβαζαν πληροφορίες. Ενοχλούνταν αντίθετα, όταν έπρεπε να πληκτρολογούν επαναλαμβανόμενα σε μικρά πεδία ή να μετατρέπουν από γράμματα σε αριθμούς το πληκτρολόγιο του τηλεφώνου.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Προσέφερε στους χρήστες την επιλογή πληκτρολογίου αριθμών και προχώρα αυτόματα στα διάφορα πεδία όσο συμπληρώνουν πληροφορίες.

 

15-ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΕ ΤΗΝ ΠΙΟ ΑΠΛΗ ΜΕΘΟΔΟ ΕΙΣΟΔΟΥ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

Όταν οι συμμετέχοντες έπρεπε να κάνουν μια επιλογή από συγκεκριμένες εναλλακτικές, τους ήταν πιο εύκολο να πατήσουν σε ένα εικονίδιο από το να γράψουν ή να επιλέξουν από αναπτυσσόμενη λίστα. Για να επιλέξουν μια από τις πολλές εναλλακτικές, μια κλασσική αναπτυσσόμενη λίστα ήταν πιο ευθείς (straightforward). Επέλεξε την πιο απλή μέθοδο προσθήκης για μια διαδικασία και βεβαιώσου ότι είναι μεγάλα και εύκολα διακριτά τα εικονίδια που πρέπει να πατήσουν.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Εξέτασε αν το μεταβαλλόμενο ή το αναπτυσσόμενο μενού είναι η καλύτερη επιλογή για κάθε καταχώρηση στις φόρμες και βεβαιώσου ότι είναι εύχρηστα για τους χρήστες.

 

16-ΠΡΟΣΦΕΡΕ ΕΝΑ ΟΠΤΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΟΤΑΝ ΕΠΙΛΕΓΟΝΤΑΙ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα δεν θυμόντουσαν πάντα τις ακριβείς ημερομηνίες για το «επόμενο σαββατοκύριακο» όταν έκλειναν μια πτήση. Πρόσφερε τους ένα οπτικό ημερολόγιο όταν επιλέγουν ημερομηνίες έτσι ώστε να μην χρειαστεί να αφήσουν το site σου για να ελέγξουν το ημερολόγιο. Απέφυγε μπερδέματα παρέχοντας σαφή επισήμανση όταν επιλέγουν ημερομηνίες αρχής και τέλους.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Κράτα τους επισκέπτες στο site σου, προσφέρονταν επιλογή ημερομηνιών μέσω ημερολογίου με ξεκάθαρες οδηγίες.

 

17-ΕΛΑΧΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕ ΛΆΘΗ ΣΤΗ ΦΟΡΜΑ ΜΕ ΕΠΙΣΉΜΑΝΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΎΡΩΣΗ ΣΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΌ ΧΡΌΝΟ

Επισήμανε τις φόρμες ξεκάθαρα. Βεβαιώσου ότι οι ετικέτες είναι ορατές όταν οι χρήστες εισάγουν πληροφορίες-ένας χρήστης έβαλε κατά λάθος την διεύθυνση κατοικίας στο πεδίο διεύθυνσης email, καθώς μόνο η λέξη «διεύθυνση»ήταν ορατή. Ομοίως, βάζοντας ετικέτες  μέσα στα πεδία, προκαλούνταν προβλήματα αν αυτές εξαφανίζονταν όταν καταχωρούσαν πληροφορίες. Έτσι οι συμμετέχοντες έμεναν χωρίς καθοδήγηση. Αφού εισαχθεί η πληροφορία, έλεγξε για λάθη σε πραγματικό χρόνο πριν την καταχώρηση, προλαβαίνοντας τους χρήστες από το να τις καταχωρίσουν ξανά.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Χρησιμοποίησε ξεκάθαρα ορατές ετικέτες για να γνωστοποιήσεις στους χρήστες τι χρειάζεσαι. Έλεγξε για λάθη σε πραγματικό χρόνο, ώστε να ξέρουν αν υπάρχει πρόβλημα πριν καταχωρήσουν μια φόρμα.

 

18-ΣΧΕΔΙΑΣΕ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΦΟΡΜΕΣ

Βεβαιώσου ότι οι φόρμες σου δεν έχουν επαναλαμβανόμενες λειτουργίες. Κράτησε μόνο τα απαραίτητα πεδία και εκμεταλλεύσου την αυτόματη συμπλήρωση. Σε φόρμες με πολλαπλές επιλογές, ενημέρωσε τους χρήστες τι ακολουθεί με μια γραμμή προόδου στην κορυφή. Οι συμμετέχοντες ενοχλούνταν με φόρμες με πολλαπλών επιλογών, με πολύπλοκα βήματα. Αντίθετα ένοιωθαν πολύ πιο άνετα με δομημένες φόρμες όπου ξεκάθαρα επισήμαναν τι ακολουθεί. Οι συμμετέχοντες εκτιμούσαν σε φόρμες με πολλαπλές επιλογές αυτό-συμπλήρωσης πληροφοριών που είχαν ήδη εισάγει, όπως το όνομα ή ο ταχυδρομικός κώδικας.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Ελαχιστοποίησε τον αριθμό πεδίων στις φόρμες και εισήγαγε την αυτόματη συμπλήρωση όπου είναι δυνατόν. Χρησιμοποίησε ξεκάθαρη επισήμανση της γραμμής προόδου για να βοηθήσεις τους χρήστες να τα καταφέρουν με τις φόρμες πολλαπλών επιλογών.

 

E. ΧΡΗΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΗ

Οι χρήστες μέσω κινητών θα παρατηρήσουν και θα ευχαριστηθούν από τα μικρά πράματα που θα κάνεις γι αυτούς για να ενισχύσουν την εμπειρία τους. Σε αυτό το κομμάτι θα συζητήσουμε πως να σχεδιάσεις ολόκληρο το site σου λαμβάνονταν υπόψη τον παράγοντα εμφάνισης σε κινητά καθώς και τις μοναδικές ανάγκες των χρηστών.

 

19-ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ SITE ΓΙΑ ΚΙΝΗΤΑ

Όπως ήταν αναμενόμενο, στους συμμετέχοντες ήταν πολύ πιο εύκολο να περιηγούνται σε σελίδες σχεδιασμένες για κινητά. Αντίθετα συνάντησαν δυσκολίες σε σελίδες σχεδιασμένες για οθόνες υπολογιστών, μέσω των κινητών τους. Sites που περιελάμβαναν μια μίξη σελίδων, σχεδιασμένες για κινητά και οθόνες ήταν πιο δύσχρηστα, από εκείνα που ήταν σχεδιασμένα μόνο για οθόνες υπολογιστών.

 Χρήσιμο συμπέρασμα: Το site σου θα είναι πιο εύχρηστο αν όλες οι σελίδες είναι σχεδιασμένες για κινητές συσκευές.

 

20-ΜΗΝ ΑΝΑΓΚΑΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ZOOM

Οι συμμετέχοντες ενοχλούνταν όταν έπρεπε να μεγεθύνουν και μικραίνουν την οθόνη τους. Μερικές φορές έχαναν σημαντικά μηνύματα και κουμπιά δράσης. Σχεδίασε το site σου για κινητά, έτσι ώστε να μην χρειαστεί ποτέ οι χρήστες να αλλάξουν το μέγεθος. Μερικά sites για κινητά έχουν ήδη απενεργοποιήσει την λειτουργία του zoom. Αν το site σου σχεδιαστεί σωστά, οι χρήστες δεν θα το προσέξουν ποτέ ότι λείπει.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Οι επισκέπτες μπορεί να χάσουν κουμπιά δράσης, αν πρέπει να ζουμάρουν σε ένα site. Σχεδίασε το έτσι ώστε να μην χρειαστεί να το κάνουν ποτέ.

 

21-ΦΡΟΝΤΙΣΕ ΟΙ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΟΥ ΝΑ ΜΕΓΕΘΥΝΟΝΤΑΙ

Οι πελάτες θέλουν να δουν αυτό που αγοράζουν. Σε sites λιανικής πώλησης, οι συμμετέχοντες περίμεναν να έχουν την δυνατότητα να βλέπουν σε υψηλή ανάλυση τα προϊόντα.  Για να δουν καλύτερα τις λεπτομέρειες. Είναι αξιοσημείωτο πως ενοχλούνταν αν δεν μπορούσαν.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Συμπεριέλαβε  εικόνες υψηλής ανάλυσης των προϊόντων σου,  με δυνατότητα μεγέθυνσης.

 

22-ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΙΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΟΘΟΝΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΊ ΚΑΛΥΤΕΡΑ

Οι συμμετέχοντες στην έρευνα έτειναν να μένουν στον ίδιο προσανατολισμό οθόνης του κινητού. μέχρι κάτι να τους προτρέψει να αλλάξουν. Όταν προσπάθησαν να διαβάσουν κάτι μικρό ή να παρακολουθήσουν ένα βίντεο. Είτε σχεδίασε για κάθετο και οριζόντιο προσανατολισμό ταυτόχρονα, είτε προέτρεψε τους χρήστες να αλλάξουν την οθόνη στην καλύτερη θέση. Βεβαιώσου ότι τα πιο σημαντικά κουμπιά δράσης, λειτουργούν  ακόμη και αν ξεχάσουν να γυρίσουν την οθόνη.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Επικοινώνησε στους χρήστες αν το site σου λειτουργεί καλύτερα σε κάποιο συγκεκριμένο προσανατολισμό οθόνης. Κάθετα ή οριζόντια. Βεβαιώσου ότι τα σημαντικά κουμπιά δράσης λειτουργούν ασχέτως προσανατολισμού.

 

23-ΚΡΑΤΑ ΤΟΥΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΣΕ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΠΕΡΙΗΓΗΣΗΣ

Αλλάζοντας μεταξύ παραθύρων σε ένα κινητό μπορεί να είναι ενοχλητικό και αυξάνει τον κίνδυνο οι επισκέπτες να μην βρουν τον δρόμο επιστροφής στο site σου. Προσπάθησε να τους κρατήσεις σε ένα μέρος αποφεύγοντας κουμπιά δράσης που προωθούν σε νέα παράθυρα. Οι συμμετέχοντες πολλές φορές άνοιγαν νέα παράθυρα σε αναζήτηση κουπονιών – σκέψου να τα προσφέρεις στο site σου για να αποφύγεις να ψάξουν αλλού οι χρήστες.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Βεβαιώσου ότι τα κουμπιά δράσης παραμένουν στο ίδιο παράθυρο περιήγησης και πρόσθεσε δυνατότητες στο site σου για τις οποίες θα μπορούσαν οι καταναλωτές να αλλάξουν παράθυρα.

 

24-ΑΠΕΦΥΓΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ «FULL SITE»

Όταν οι συμμετέχοντες είδαν την επιλογή «full site» έναντι «site για κινητά» υπέθεσαν ότι το site για κινητά ήταν περιορισμένο και επέλεξαν το «full site». Ένας συμμετέχον προτίμησε το site για οθόνη υπολογιστή γιατί είχε «πολύ περισσότερες πληροφορίες» – παρόλο που και τα δυο sites, οθόνης και κινητού είχαν το ίδιο περιεχόμενο. Χρησιμοποιώντας τη λέξη «οθόνη» αντί για «full» βοηθά να αποφευχθούν τέτοιες αντιλήψεις.

Χρήσιμο συμπέρασμα: Κάνε εύκολη την εναλλαγή μεταξύ sites, αλλά χρησιμοποίησε ταμπέλες όπως «οθόνη» αντί για «full» για να είναι ξεκάθαρο ότι όλες οι μορφές του site προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία. 

 

25-ΚΑΝΕ ΣΑΦΗ ΤΟ ΛΟΓΟ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΗ

Οι χρήστες πρέπει πάντα να καταλαβαίνουν γιατί ζητάς την τοποθεσία τους. Οι συμμετέχοντες προσπαθώντας να κάνουν κράτηση ενός ξενοδοχείου σε άλλη πόλη μπερδεύτηκαν όταν το ταξιδιωτικό site αναγνώρισε την τοποθεσία τους και τους προσέφερε ξενοδοχεία στην παρούσα τοποθεσία τους. Άσε κενό το πεδίο της τοποθεσίας από προεπιλογή και επέτρεψε τους χρήστες να επιλέξουν αν θα το γνωστοποιήσουν μέσω ενός ευδιάκριτου κουμπιού δράσης όπως «βρες κοντά μου».

Χρήσιμο συμπέρασμα:  Ξεκαθάριζε πάντα τον λόγο που θέλεις την τοποθεσία του χρήστη και πως αυτή η πληροφορία θα επηρεάσει την εμπειρία του.

 

Βρες ολόκληρο το άρθρο της Google εδώ