Instagram Stories. Ένας πλήρης οδηγός που σε καθοδηγεί βήμα βήμα στο πώς να ανεβάσεις το πρώτο σου story, με εικόνες και σύμβολα για εύκολη πλοήγηση. Στον οδηγό περιλαμβάνονται και πληροφορίες που λύνουν πολλές από τις παρανοήσεις που υπάρχουν στην Ελλάδα για το Instagram.  

Instagram stories πλήρης οδηγός 2020

Ας το παραδεχτούμε

Ας το παραδεχτούμε. Το Instagram έχει μπει για τα καλά στη ζωή μας. Πού πηγαίνουμε, τι τρώμε ή πίνουμε, ποιους βλέπουμε και ποιο είναι το πιο αξιομνημόνευτο που είδαμε σήμερα.  Αυτά περιλαμβάνουν οι τυπικές ιστορίες Instagram ή αλλιώς Instagram stories. Γρήγορες ματιές στην ζωή του άλλου.

Δεν είναι λοιπόν καθόλου περίεργο που το Instagram έχει φτάσει να είναι  η δεύτερη πιο κατεβασμένη εφαρμογή στα κοινωνικά δίκτυα (μετά το Facebook φυσικά).

Αν έχεις ξεπεράσει τα φιλοσοφικά διλήμματα και είσαι αποφασισμένος να μεγαλώσεις την επιχείρηση σου, δεν μπορείς να αγνοήσεις τα Instagram stories. Παρακάτω θα καταλάβεις τους λόγους και θα βρεις ένα ολοκληρωμένο οδηγό για τα Instagram Stories.

Γιατί να χρησιμοποιήσεις τα Instagram Stories για την Επιχείρηση σου. 

  1. Το Instagram ξεκίνησε τα Stories τον Αύγουστο του 2016 και η χρήση του εξαπλώθηκε σαν πυρκαγιά. Σήμερα έχει φτάσει (χάρη στα Stories) να διαθέτει ένα δισεκατομμύριο ενεργούς χρήστες κάθε μήνα. Έτσι, έχεις ένα δισεκατομμύριο λόγους να  χρησιμοποιήσεις το Instagram και τα Stories του, για να προωθήσεις την επιχείρησή σου. 
  2. Σε αντίθεση με το Facebook (όπου μόνο το 2-5% βλέπει τα post της επιχείρησης σου, (εκτός βέβαια κι αν τρέχεις διαφήμιση) το Instagram σου ανοίγει ένα παράθυρο ευκαιρίας. Πέρα από το ότι επιτρέπει στην επιχείρηση σου να  προσεγγίσει ένα τεράστιο αριθμό νέων χρηστών, επιπλέον, δίνει την δυνατότητα να επικοινωνείς απευθείας με το κοινό αυτό! Κυριολεκτικά απευθείας. Στο inbox τους.
  3. Σύμφωνα  με αναφορές του ίδιου του Instagram, 80% των χρηστών του, ακολουθούν κάποιο brand/επιχείρηση. Κάτι που δύσκολα μπορείς να πετύχεις στο Facebook χωρίς πληρωμένη διαφήμιση. 
  4. Τα Instagram Stories,  χρησιμοποιούνται από 500 εκ. ενεργούς χρήστες καθημερινά! Σύμφωνα με το Instagram, 250εκ. Stories ανεβάζονται  κάθε μέρα. Αυτά είναι και η βασική αιτία που οι χρήστες του Instagram παραμένουν στην πλατφόρμα περισσότερο χρόνο από κάθε άλλο κοινωνικό δίκτυο, μετά το Facebook φυσικά. 
  5. Τα Instagram Stories σου δίνουν την ευκαιρία να εμφανίσεις το προϊόν ή την υπηρεσία  σου δωρεάν για 10 έως 15 δευτερόλεπτα (σε ένα τεράστιο κοινό όπως προείπα). Στο Facebook για να πετύχεις κάτι τέτοιο, θα έπρεπε…να πληρώσεις ένα τεράστιο ποσό! 
  6. Τα Instagram Stories είναι ένα από τα  αγαπημένα εργαλεία των ειδικών του marketing ανά τον κόσμο. Ενδεικτικά αναφέρω πως σε πρόσφατη έρευνα, 61% των ερωτηθέντων επαγγελματιών απάντησε πως σχεδιάζει να επενδύσει ακόμη μεγαλύτερο budget στα Instagram Stories. Πίστεψε με, κάτι παραπάνω ξέρουν και το έχουν ψάξει πολύ πριν επενδύσουν τα χρήματα των πελατών τους. 

Τι χρειάζεται να γνωρίζεις για το Instagram

Πριν καταπιαστείς με τα stories, είναι σημαντικό να γνωρίζεις κάποια πράγματα γενικά για το Instagram. Θα σου γλυτώσουν χρόνο και απογοητεύσεις. Το πρώτο και σημαντικό που χρειάζεται να θυμάσαι, είναι πως το Instagram είναι ένα κατεξοχήν mobile app.

Αυτό σημαίνει πως δεν μπορείς να αξιοποιήσεις όλες τις λειτουργίες του σε desktop. Θα χρειαστεί λοιπόν να το κατεβάσεις στο κινητό σου, IOS ή Android. Για λόγους ασφαλείας θα σου πρότεινα αυτό να το κάνεις ΠΑΝΤΑ μέσα από το Αpp Store του IOS ή το Google Play για Android. 

 Στο Instagram μπορείς να διατηρείς ένα ατομικό προφίλ ή(και) ένα εταιρικό προφίλ (Business Account) Στην περίπτωση μιας επιχείρησης σαν την δική σου, χρειάζεσαι το δεύτερο. Ένα Business Account. Κι αυτό γιατί ένας Business Account σου παρέχει κάποια επιπλέον εργαλεία, που δεν είναι η ώρα να αναλύσουμε εδώ, αλλά είναι πολύ σημαντικά για την επιχείρηση σου.

Τι είναι τα Instagram stories και πώς λειτουργούν, βήμα βήμα

Τα Instagram Stories είναι μια δωρεάν εφαρμογή μέσα στο Instagram, που επιτρέπει στους χρήστες της εφαρμογής αυτής, να μοιράζονται φωτογραφίες και βίντεο στο “Story” τους. Το Story αυτό είναι ορατό στους followers του λογαριασμού τους. Όπως και στο Snapchat, κάθε ιστορία (story) διαρκεί 24 ώρες από την στιγμή της δημοσίευσης της. Αν και η λειτουργία των Stories είναι απλή στη χρήση της, πολλοί διστάζουν να την αξιοποιήσουν.  

Παραδείγματος χάρη, ακούσαμε πολλούς Mentees μας να λένε πως φοβούνται να μην κάνουν κάποιο λάθος κατά τη διάρκεια της δημοσίευσης ενός Storie και εκτεθούν δημόσια. Άλλοι πάλι μας ανέφεραν πως  υπάρχουν πολλά κρυφά εργαλεία μέσα στην εφαρμογή, που δεν ξέρουν να χρησιμοποιούν και δεν θέλουν να ανεβάσουν κάτι μέτριο στα Stories.

Ο παρακάτω οδηγός έχει σαν στόχο να σε σπρώξει να ξεπεράσεις τέτοιου είδους αναστολές και να σε βοηθήσει να μετατρέψεις τα Stories σου, σε ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία επικοινωνίας της επιχείρησης σου. Το μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να πάρεις το κινητό σου στο χέρι και να ακολουθήσεις πιστά τις παρακάτω οδηγίες βήμα βήμα. Μέσα σε λίγα λεπτά, θα είσαι σε θέση να ανεβάσεις το πρώτο σου story. Ίσως όχι τέλειο την πρώτη φορά, αλλά αρκετό για να ξεκινήσεις να πειραματίζεσαι. Το μυστικό εδώ είναι το…”επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως”

Λήψη ιστορίας instagram story businessmentor
Εικόνα 1. Λήψη φωτογραφίας με Instagram story

Οι τύποι Stories Instagram που χρησιμοποιούνται περισσότερο

  • Κανονικό : Για φωτογραφία απλά διαλέγεις την επιθυμητή εικόνα ή για βίντεο κρατάς συνεχόμενα το πλήκτρο λήψης. (Εικόνα 1)
  • Live : Η λειτουργία αυτή σου επιτρέπει να “ανεβάζεις” βίντεο σε πραγματικό χρόνο.
  • Κείμενο : Διαλέγεις το χρώμα που προτιμάς για φόντο και γράφεις το κειμενάκι σου επάνω στη φωτογραφία ή το βίντεο που επέλεξες.
  • Boomerang: Για να δημιουργήσεις ένα βίντεο το οποίο θα πηγαίνει επαναλαμβανόμενα μπρος πίσω. 
  • Rewind : δείχνει το βίντεο που επέλεξες αντίστροφα.

Πως να δημιουργήσεις το πρώτο σου story

Πρώτα ανοίγεις τo Instagram στο κινητό σου.  Στην συνέχεια, πατάς πάνω αριστερά στο κυκλικό εικονίδιο “+”, για να εμφανιστούν οι λειτουργίες του Story (Εικόνα 1).

Δημιουργία story  businessmentor.gr
Εικόνα 2. Δημιουργία Story

Μόλις πατήσεις το “+”, θα σου ανοίξει η κάμερα όπως φαίνεται στην Εικόνα 2. Σε περίπτωση που όλα σου φαίνονται περίπλοκα, έχουμε αριθμήσει τις κεντρικές λειτουργίες με  την αντίστοιχη σημασία τους.

βήματα για δημιουργία story buinessmentor.gr
Εικόνα 3. Βήματα για δημιουργία Instagram story
Επιλογή φωτο gia instagram story businessmentor.gr
Εικόνα 4. Επιλογή εικόνας για Instagram Story
  1. Το εικονίδιο με τον κεραυνό (Εικόνα 3) ρυθμίζει το φλας.
  2. Με το πάτημα του μεγάλου κύκλου στην μέση μπορείς να τραβήξεις μία φωτογραφία/βίντεο. Μην ανησυχείς δεν μπορεί να δημοσιευτεί χωρίς την άδεια σου. (Εικόνα 3)
  3. Κάτω αριστερά φαίνεται η πιο πρόσφατη φωτογραφία που τραβήχτηκε στο κινητό. Εκεί βρίσκεται και όλη η συλλογή με τις φωτογραφίες (ή βίντεο) που είναι αποθηκευμένες στο κινητό σου (Εικόνα 4 ).

Τώρα, θα χρειαστεί να επιλέξεις την κατάλληλη φωτογραφία/βίντεο. Μόλις είσαι έτοιμος /η και πατήσεις πάνω στην φωτογραφία/βίντεο, θα σου εμφανιστούν διάφορα εικονίδια (δευτερεύουσες λειτουργίες) εντός της Story εφαρμογής (Εικόνα 5). Αυτές θα σε βοηθήσουν να κάνεις τις ανάλογες τροποποιήσεις και να πετύχεις το επιθυμητό αποτέλεσμα.  Παρακάτω, αριθμούμε καθένα από αυτά τα εικονίδια και εξηγούμε την χρήση τους.

λειτουργίες instagram businessmentor.gr
Εικόνα 5. Οι λειτουργίες εντός του Instagram Story

4. Δεν είσαι ακόμα σίγουρος/η άμα θες να γίνει η ανάρτηση; Πάτα αυτό το εικονίδιο 4 για αποθήκευση στο κινητό σου (Εικόνα 5)!

5. Περίεργος/η για τα εφέ που παρέχονται; Εδώ θα τα βρεις όλα!(Εικόνα 5)

6. Αυτό το εικονίδιο (εικονίδιο 6 στην Εικόνα 5) έχει δημιουργήσει μεγάλες παρεξηγήσεις. Αν ψάξεις στο ίντερνετ θα βρεις κάποια γνωστά ελληνικά site να σου δίνουν οδηγίες για το πώς να το χρησιμοποιείς. Κανένα όμως δεν διευκρινίζει κάτι πολύ βασικό. Αυτό το εικονίδιο, που μοιάζει με δύο κομμάτια αλυσίδας, σου επιτρέπει να προσθέσεις όποιον σύνδεσμο θέλεις πχ. link που οδηγεί στην ιστοσελίδα της επιχείρησης σου. ΑΛΛΑ, δεν μπορεί να αξιοποιηθεί αν η επιχείρηση σου διαθέτει κάτω από 10.000 followers.

προσθήκη link σε instagram story businessmentor.gr
Εικόνα 6. Προσθήκη link σε instagram story

7. Επιτέλους φτάσαμε στο αγαπημένο μου εικονίδιο ( Εικόνα 5, Εικονίδιο 7)! Εδώ έχεις να ανακαλύψεις ποικίλες λειτουργίες. Από το να προσθέσεις την τοποθεσία σου, το προϊόν που διαφημίζεις, ερωτήσεις και κουίζ για να κρατάς σε εγρήγορση τους viewers, μέχρι και GIFS. Θα χρειαστεί να πατήσεις το εικονίδιο 7 της εικόνας 5 για να παίξεις με αυτήν την λειτουργία για να καταλάβεις των πλούτο των δημιουργικών δυνατοτήτων που σου δίνουν τα instagram stories. (Εικόνες 7α και 7β παρακάτω για να πάρεις μια γεύση των λειτουργιών)

Λειτουργίες τοποθεσίας, κουιζ κά. businessmentor.gr
Εικόνα 7α. Δημιουργία hashtag, τοποθεσίας, κουιζ, δημοσκόπησης κ.ά
gif se instagram stories businessmentor
Εικόνα 7β. Δημιουργία GIF σε Instagram Story

8. Με τον “μαρκαδόρο” μπορείς να κάνεις διάφορα σχέδια. Ώρα για φαντασία (Εικόνα 8)!

instagram story ζωγραφική businessmentor.gr
Εικόνα 8. Ζωγραφική στο Instagram Story

9. Στο συγκεκριμένο εικονίδιο με τα δύο γράμματα, προσθέτεις το κειμενάκι σου στο οποίο θα μπορείς να ρυθμίσεις χρώμα γραμμάτων, μέγεθος κτλ. Το μέγεθος μικραίνει ή μεγαλώνει με δύο τρόπους. α) ψάχνεις την μπάρα αριστερά και ανεβοκατεβάζεις με το δάκτυλο σου, μέχρι να επιτύχεις το επιθυμητό μέγεθος β) πατάς με τα δύο δάκτυλα σου επάνω στα γράμματα και πιέζεις ή επεκτείνεις ανάλογα.

10. Όταν νιώθεις έτοιμος/η για τη δημοσίευση της ιστορίας, μπορείς να πατήσεις την επιλογή “Η Ιστορία σας” ή “Your Story” στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης για άμεση δημόσια ανάρτηση του story σου.

11. “Στενοί φίλοι” : Aν πάλι δεν θέλεις να δημοσιοποιηθεί το story σου σε όλο το κοινό του Instagram, διαλέγεις αυτήν την επιλογή, με την οποία ορίζεις ποιοι στενοί φίλοι μπορούν να δουν αυτήν την ανάρτηση.

12. Ένας τρίτος τρόπος δημοσίευσης είναι να κάνεις click στο “Αποστολή προς” για να επιλέξεις ένα ή περισσότερους συγκεκριμένους χρήστες που θα δουν το story σου.

Θυμήσου πως κάνοντας swipe (γλιστρώντας) το δάκτυλο σου δεξιά ή αριστερά στην φωτογραφία/βίντεο, επιλέγεις το χρωματικό φίλτρο για το story σου. Για παράδειγμα δες παρακάτω εικόνα (Εικόνα 9):

φιλτρα σε Instagram Stories businessmentor.gr
Εικόνα 9. Φίλτρα σε Instagram Stories

Πώς να ελέγξεις πόσοι και ποιοι είδαν το Instagram Story

Κατάφερες να δημοσιεύσεις Insta Story, τέλεια! Τώρα θέλεις να μάθεις πόσοι και ποιοι έχουν δει την ιστορία σου;

Ως πρώτο βήμα, πατάς στο πάνω αριστερό εικονίδιο όπως καθοδηγεί το βέλος (Εικόνα 10 παρακάτω). Αμέσως θα εμφανιστεί η ιστορία σου (story). Στο αριστερό κάτω κάτω εικονίδιο “το είδαν xx” (Εικόνα 11) μαθαίνεις πόσοι συνολικά έχουν δει το story σου. Αν το πατήσεις ή σύρεις προς τα πάνω, θα μάθεις επίσης ποιοι ακριβώς χρήστες το είδαν.  

story views businessmentor.gr
Εικόνα 10. Πώς βλέπεις ποιοι “είδαν” το Story σου
Πόσοι και ποιοι είδαν το story σου. business mentor
Εικόνα 11. Πόσοι και ποιοι είδαν το Story σου

Σημείωση 1: μπορείς να ελέγξεις την λίστα και τον αριθμό χρηστών που έχουν δει την ιστορία σου για 24 ώρες. Μετά αυτή η πληροφορία χάνεται, εκτός και εάν αποθήκευσες την ανάρτησή σου στις επισημάνσεις (highlights) αλλά θα μπορείς να δεις μόνο τον αριθμό θεατών και όχι τα ονόματα τους.

Σημείωση 2: To Instagram και ειδικότερα τα Instagram stories δεν είναι στατικά. Διαρκώς εξελίσσονται. Προσθέτονται νέες λειτουργίες από την μαμά εταιρεία (Facebook), που είναι δύσκολο να παρακολουθήσει κανείς αν δεν είναι επαγγελματίας. Δουλειά μας είναι να παρακολουθούμε αυτές τις εξελίξεις και να επικαιροποιούμε τις γνώσεις των Μentees μας.

Επίλογος

Το Instagram είναι ένα ισχυρό κοινωνικό δίκτυο. Τα Instagram Stories, (ένα app μέσα στο app του Instagram), με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, καθιστούν το Instagram ακόμη πιο δυνατό. Πρόσφατες έρευνες καταδεικνύουν πως αυτή η τάση δεν πρόκειται να κοπάσει. Το παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγει για τις επιχειρήσεις αξίζει να αξιοποιηθεί. Ελπίζω  οι οδηγίες και τα tips να σε βοήθησαν να δημιουργήσεις τα πρώτα σου Stories του Insta. Η συμβουλή μου; Πειραματίσου όσο χρειάζεσαι μέχρι να νιώσεις άνετα με την χρήση της εφαρμογής.

 

Σχετικά άρθρα

Instagram για επιχειρήσεις: Πώς και γιατί να δημιουργήσεις Business account (οδηγίες βήμα βήμα)

Instagram και hashtags. Βέλτιστες πρακτικές.

Mercedes-Benz Usa: Πώς με μία ενιαία καμπάνια διαφημίσεων σε Instagram και Facebook άλλαξε τα δεδομένα

Θέλεις να εκπαιδευτείς σε μεγαλύτερο βάθος στις λειτουργίες του Instagram και να δημιουργείς μόνος σου ένα επαγγελματικό προφίλ και stories υψηλών προδιαγραφών που αποδίδουν; Κάλεσε μας στο 2310 457980 και κλείσε ένα ραντεβού με ένα Μέντορα.