Blog Post - Άρθρο

 

Content Writing: 9 κανόνες που βασίζονται σε συμπεράσματα επιστημονικών ερευνών (infograph)

No Comments

Η συγγραφή κειμένων για το ίντερνετ μπορεί να γίνει πιο απλή,  αν μάθεις να τηρείς κάποιους βασικούς κανόνες. Σε αυτό το άρθρο σου παραθέτουμε 9 τέτοιους που βασίζονται σε συμπεράσματα επιστημονικών ερευνών.  Οι κανόνες αυτοί αξιοποιούνται σήμερα από την Βρετανική δημόσια διοίκηση σαν κατευθυντήριες γραμμές, προς τις δημόσιες υπηρεσίες και τους οργανισμούς, όταν πρόκειται να συνταχθούν κείμενα για το διαδίκτυο.

 

Πρόσφατα είχα την ευκαιρία να μιλήσω με γνωστή έμπειρη δημοσιογράφο. Της ζήτησα να μου αποκαλύψει κάποια από τα μυστικά της σύνταξης ενός καλού άρθρου. Προς έκπληξη μου, εστίασε μόνο σε ένα. Μου είπε χαρακτηριστικά. «Όποιος σου πει ότι μπορεί να γράφει ένα καλό άρθρο μέσα σε 1 ώρα, δεν είναι πραγματικός αρθρογράφος. Τα άρθρα έχουν την δική τους ζωή. Σε ό,τι με αφορά, εγώ βάζω τα στοιχεία μου επάνω στο χαρτί και μου παίρνει από 1 ημέρα έως και μερικούς μήνες να τελειοποιήσω ένα άρθρο»

 Θα συμφωνήσω μαζί της. Το να γράφεις καλά άρθρα, είναι μια τέχνη που απαιτεί να συνυπάρχουν πολλά χαρίσματα μαζί. Το βασικότερο όμως είναι η τριβή και η καθημερινή εξάσκηση. Κατά την άποψη μου, όσο περισσότερα άρθρα γράφεις, τόσο περισσότερο ανακαλύπτεις τα κενά και τις αδυναμίες σου. Έτσι σου δίνεται η ευκαιρίες να τα βελτιώσεις.  Στα λέει μία “μη φτασμένη” αρθρογράφος που παλεύει ακόμη να βελτιώσει την γραφή της (αν και αρθρογραφώ από το 1998). 

Όμως, όπως και να ΄χει, στην εποχή του ίντερνετ και του blogging, η συγγραφή κειμένων για το ίντερνετ μπορεί να γίνει πιο απλή. Αρκεί  να τηρούνται κάποιοι βασικοί κανόνες του σύγχρονου Content Writing. Οι κανόνες αυτοί δεν προέκυψαν τυχαία. Είναι συμπεράσματα πρόσφατων επιστημονικών ερευνών και σήμερα αξιοποιούνται από την Βρετανική δημόσια διοίκηση σαν κατευθυντήριες γραμμές, προς τις δημόσιες υπηρεσίες και οργανισμούς, όταν πρόκειται να συντάξουν δημόσια κείμενα για το ίντερνετ (θα ΄μασταν ουτοπιστές αν ελπίζαμε να δούμε τέτοιους κανόνες να μπαίνουν και στα δαιδαλώδη κείμενα της Ελληνικής Δημόσιας Διοίκησης;). 

Content writing 9 κανόνες_Business Mentor

 

 Πρόκειται για μικρά μυστικά του σύγχρονου Content Writing, που μπορούν να κάνουν πολύ πιο εύκολη τη ζωή του συντάκτη, κατά τη διάρκεια συγγραφής ενός άρθρου, βελτιστοποιημένου (με όρους Search Engine Optimazation)  για το ίντερνετ.

 Στο παρακάτω infographic το Business Mentor σου παραθέτει 9 από αυτούς τους κανόνες. Εμένα με βοήθησαν πολύ, καθώς λειτούργησαν σαν «μπούσουλας» στο στήσιμο της δομής όλων των κειμένων μου. Ελπίζω να φανούν χρήσιμα και σε σένα.

 

Infographic: 9 κανόνες του Content Writing για πετυχημένα κείμενα στο ίντερνετ 

  • Κάθε παράγραφος αντιπροσωπεύει μια μόνο ιδέα. ‘Όχι 2 ή 3 ιδέες μαζί.
  • Μια παράγραφος πρέπει να περιέχει 100 έως 200 λέξεις.
  • Κάθε πρόταση μιας παραγράφου, δεν πρέπει ποτέ να ξεπερνά τις 20 με 25 λέξεις.
  • Ορθογραφικά και γραμματικά λάθη αποσπούν την προσοχή του αναγνώστη από το ίδιο το κείμενο. Έτσι είναι εύκολο να “χαθεί”. 
  • Προτάσεις χωρίς κόμματα και σημεία στίξης μπερδεύουν και κουράζουν τον αναγνώστη. 
  • Έρευνα της Ann Wylie (guru του content writing), έδειξε πως στην πλειοψηφία τους οι αναγνώστες,  αντιλαμβάνονται το 100% μια πρότασης, αν αυτή περιέχει  8 λέξεις και κάτω!
  • Πάντα με βάση την ίδια έρευνα, προτάσεις με 9-14 λέξεις γίνονται αντιληπτές σε ποσοστό 90%. κλπ. Τέλος προτάσεις  που έχουν πάνω από 43 λέξεις, γίνονται αντιληπτές μόνο από το 10% των αναγνωστών!
  •  Θεώρησε το ως δεδομένο, πως οι αναγνώστες του ίντερνετ τείνουν να “σκανάρουν’ ένα κείμενο και όχι να το διαβάζουν ολόκληρο. Έρευνα απέδειξε πως διαβάζουν μόλις το 25% ενός άρθρου. Γι’ αυτό είναι σημαντικό η βασική πληροφόρηση να χωράει σε bullets και να ξεχωρίζει.
  • Μακριές πολύπλοκες προτάσεις, εξαναγκάζουν τους σύγχρονους αναγνώστες να μειώσουν την  ταχύτητα της ανάγνωσης, άρα να κάνουν πιο σκληρή δουλειά. Κάτι που υποσυνείδητα τους δημιουργεί άγχος και δυσαρέσκεια. Λογικό αφού ζούμε στην εποχή που όλοι είναι πολυάσχολοι και υπερφορτωμένοι. Εστίασε λοιπόν σε μικρές κατανοητές προτάσεις. 
  • Στο τέλος του κειμένου σου είναι σημαντικό να χτενίζεις τις προτάσεις σου και να “πετάς” τις περιττές λέξεις. Αυτό που οι Αγγλοσάξονες το ονομάζουν “φασαρία” 

 

9 μυστικά για πετυχημένα κείμενα_Business Mentor Greece

Κάνε κλικ στο infographic για να το δεις μεγαλύτερο. 

Για αποθήκευση της εικόνας, πάτα δεξί κλικ και επέλεξε “αποθήκευση εικόνας” 

H Μάχη-Μύριαμ έχει 20 χρόνια εμπειρίας. Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως Διευθύντρια Εμπορικής Ανάπτυξης σε δημοφιλή μέσα μαζικής ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Είναι η ακούραστη οραματίστρια μας και ιδρυτικό στέλεχος του Business Mentor Greece. Επίσης είναι ιδρυτικό μέλος του Bitcoin Community Greece & η Ambassador του Hedera Hashgraph στην Ελλάδα. Ειδικεύεται στο Digital Marketing, το Management και τις Πωλήσεις. Το όνομά της έχει ταυτιστεί με πετυχημένα start ups και καινοτόμες πρακτικές. Είναι η ακούραστη οραματίστρια μας και ιδρυτικό στέλεχος του Business Mentor Greece,

Γράψε το δικό σου άρθρο

Προώθησε το άρθρο σου στο [email protected] To Business Mentor απαντά σε όλα τα αιτήματα, γι΄αυτό, δώσε 10 εργάσιμες διορία στους συντάκτες μας να αξιολογήσουν το κείμενο σου, πριν λάβεις επιβεβαίωση στο inbox σου.

Μάθε από τις εμπειρίες άλλων! Διάβασε αληθινές επιχειρηματικές ιστορίες της διπλανής πόρτας...

Μάθε πως μπορεί να σε βοηθήσει το Mentoring

Βρες υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ που εγγυημένα θα απογειώσουν τα έσοδα σου

Περισσότερα άρθρα

Βρες όλα τα άρθρα

Συλλογική Ευφυία

Γίνε μέλος της πιο δυναμικής Ελληνικής Επιχειρηματικής Κοινότητας. Συμπλήρωσε τη φόρμα & λάβε ειδικά προνόμια & πολύτιμες ενημερώσεις για σένα & την επιχείρηση σου