Ακόμη και σήμερα, πολλοί επαγγελματίες αγνοούν την ύπαρξη του Linkedin. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις γιατί είναι ένα ισχυρότατο εργαλείο management & επικοινωνίας που  “ανοίγει πόρτες” στην επιχείρηση σου.

 

Μια μικρή ιστορία και μύθοι σε μας κρατούν πίσω. 

 Πηγή έμπνευσης για αυτό το άρθρο, στάθηκαν οι  φοιτητές του Μεταπτυχιακού τμήματος ΜΒΑ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που με τον ενθουσιασμό τους και την ενεργή τους συμμετοχή κατά τη διάρκεια πρόσφατης ομιλίας μου, μου θύμισαν την ανάγκη να ξεπεράσουμε σύγχρονους ελληνικούς μύθους σαν τον παρακάτω, προκειμένου να προχωρήσουμε μπροστά ως χώρα.

Βράδυ Σαββάτου, είμαι καλεσμένη σε σπίτι φίλου για φαγητό.  Στο τραπέζι κάθονται  5 γνωστοί επιχειρηματίες της Β. Ελλάδας μετά των συζύγων. Γνωρίζω αρκετά καλά τους τέσσερις από αυτούς.

Η συζήτηση ανάβει από πολύ νωρίς. Η Ελληνική κρίση φαίνεται να μονοπωλεί ακόμα και τα Σαββατοκύριακα μας.

Φαντάζομαι θα έχεις ήδη ακούσει ιστορίες επιχειρηματιών που παλεύουν χρόνια να «ανοίξουν μια πόρτα» στο εξωτερικό με απώτερο σκοπό να εξάγουν τα προϊόντα τους, αλλά δυστυχώς βρίσκουν «κλειστές όλες τις πόρτες».

Κάπως έτσι, για ακόμα μια φορά, αθόρυβα στο πέρασμα του χρόνου, δημιουργήθηκε ένας ακόμη σύγχρονος Ελληνικός μύθος.

Ο μύθος αυτός αγγίζει τα όρια του τρόμου και λίγο πολύ συνοψίζεται στην εξής κεντρική ιδέα:

« Μην προσπαθείς τζάμπα να έρθεις σε επαφή με εταιρείες του εξωτερικού, γιατί έτσι χάνεις το χρόνο σου και δεν θα βρεις καμία ανταπόκριση». Την πρόταση αυτή, άκουσα από το στόμα επιχειρηματία που παρευρισκόταν στο τραπέζι!

Γκρεμίζοντας ένα ακόμη μύθο

Ελπίζω να το έχεις διαπιστώσει μόνος σου, αλλά και να μην έχει συμβεί ακόμα αυτό, σε βεβαιώνω πως τα πράγματα δεν είναι έτσι!

Σπάνια αυτοί που σε συμβουλεύουν δοκίμασαν να χτυπήσουν πραγματικά πόρτα. Ή για να είμαι πιο ακριβής, χτύπησαν λάθος πόρτα, και μάλιστα με λάθος τρόπο!

Τι εννοώ με το παραπάνω; Ας αναλύσω περαιτέρω την σκέψη μου:

Λόγω της φύσης της δουλειάς μου,  είμαι υποχρεωμένη καθημερινά να επικοινωνώ με εταιρείες του εξωτερικού.

Με κάποιες από αυτές έχω εμπεδώσει πλέον πολυετή συνεργασία, αλλά πολύ συχνά καλούμε να ανοίξω ακόμη και σήμερα «νέες πόρτες» με καινούργιες εταιρείες, λόγω των  συνεχόμενων νέων αναγκών που προκύπτουν στον κλάδο μου.

Θεωρητικά, θα έπρεπε να έχω σπίτι μου μια συλλογή από απορρίψεις, με τόσες επαφές που κάνω μηνιαίως, αλλά σε βεβαιώνω δεν έχω δεχθεί ούτε μία. Κυριολεκτώ. Ούτε μία.

Πού οφείλεται αυτή η «επιτυχία»;

Σίγουρα όχι στα κάλλη μου, αλλά ούτε στις καλές δημόσιες σχέσεις, αφού βαθμολογώ με 0 τον εαυτό μου σε αυτόν τον τομέα.

Στην προσπάθεια μου να είμαι αντικειμενική, δεν θα εστιάσω στο πως κατάφερα η ίδια να αποκτήσω όλες τις απαραίτητες επαφές, γιατί το παράδειγμα του ενός, δεν αποτελεί απαραίτητα και κανόνα.

Μπορώ όμως να επικαλεστώ τις επιχειρήσεις που γνωρίζω και που έχουν αντίστοιχες επιτυχίες στην επικοινωνία τους με εταιρείες του εξωτερικού.

Εδώ αξίζει να σου αναφέρω πως ο επιχειρηματίας που έκανε την στομφώδη δήλωση το βράδυ εκείνου του Σαββάτου, δεν είχε φροντίσει σχεδόν τίποτε από τα παρακάτω.

Κάνε την έρευνα σου κι εσύ μεταξύ γνωστών που κατάφεραν να «ανοίξουν πόρτες στο εξωτερικό» και θα διαπιστώσεις πως έχουν  κάποια κοινά χαρακτηριστικά.

 

Τα κοινά χαρακτηριστικά των επιχειρήσεων που κατάφεραν να ανοίξουν πόρτες στο εξωτερικό

1. Διαθέτουν ένα σοβαρό LinkedIn profile,  για όποιον πελάτη του εξωτερικού θέλει να αντλήσει περισσότερες πληροφορίες.

2. Δεν επιλέγουν ποτέ ως τρόπο επικοινωνίας ένα ψυχρό τηλέφωνο ή μια άψυχη επιστολή. Ευτυχώς για όλους μας, οι δεκαετίες του ‘70 και του ’80 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

3. Κάνουν την πρώτη επαφή με τους υποψήφιους συνεργάτες/πελάτες  μέσω email  που περιλαμβάνει απαραίτητα τα ακόλουθα:

  -Ένα μικρό περιεκτικό εισαγωγικό κείμενο στο email, που εξηγεί τα πάντα σε 5 σειρές, βγάζει επαγγελματισμό και αυτοπεποίθηση με μοναδικό στόχο να κερδίσει από τα πρώτα δευτερόλεπτα την προσοχή του αναγνώστη που θα το παραλάβει.

  -Όλα τα απαραίτητα επισυναπτόμενα αρχεία (ή link) που επιβεβαιώνουν τα λεγόμενα στο εισαγωγικό email  (προσοχή: καλοστημένα  logo, στοιχεία επικοινωνίας, social media profiles και όχι πρόχειρες δουλειές διότι, όχι μόνο δεν θα διαβάσουν το συγκεκριμένο mail που στάλθηκε, αλλά θα στέλνουν όλα τα εταιρικά σου mail, απευθείας στον κάδο απορριμμάτων)

  -Επιστολή-παρουσίαση  με ένα μικρό ιστορικό της εταιρείας που εκπροσωπείς (ή link που παραπέμπει σε αυτό)

 -Επιστολή (ή link) με ξεκάθαρο όραμα και  στόχους της εταιρείας

 -Καλοστημένη παρουσίαση (ή link) προϊόντων ή υπηρεσιών

 -Επαγγελματική html υπογραφή στο τέλος του mail με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως όνομα/διεύθυνση/ τηλ αποστολέα, web site address, social media links κλπ.

Μια σημαντική παρατήρηση

Προσοχή. Δεν ισχυρίζομαι πως όλα τα παραπάνω θα σου ανοίξουν διάπλατα πόρτες στο εξωτερικό. Είναι όμως τα διαπιστευτήρια σου, σε κάθε μορφή επικοινωνίας. Κανένας δεν θα μπει στον κόπο να σου το πει, αλλά ήδη συμβαίνει.

Ειδικά σε προηγμένες χώρες του εξωτερικού όπως οι ΗΠΑ, Μ. Βρετανία, Γερμανία κλπ. Εκεί πχ. ο τρόπος που υπογράφεις στο mail σου, είναι ένα δείγμα γραφής για τον παραλήπτη, του πόσο εξελιγμένος επιχειρηματίας είσαι.

Ναι, έχεις δίκιο. Είναι παράλογο να σε κρίνουν από μια υπογραφή, αλλά είναι γεγονός και θα πρέπει να το αντιμετωπίσεις ανάλογα. Μια ελλιπής υπογραφή στο τέλος του mail σου, μπορεί εύκολα να ερμηνευτεί από τον παραλήπτη του, ως σοβαρό δείγμα αντιεπαγγελματισμού και προχειροδουλειάς.

Δούλεψες πολύ σκληρά για να φτάσεις την επιχείρηση σου στο επίπεδο που είναι σήμερα. Μην θυσιάζεις λοιπόν την εικόνα της, για κάτι που είναι τόσο εύκολο να διορθωθεί.

 

Αν χρειάζεσαι βοήθεια, είμαστε εδώ για να στην παρέχουμε. Εσύ το  μόνο που έχεις να κάνεις, είναι να στείλεις τα στοιχεία σου. Τα υπόλοιπα; Άφησε τα σε εμάς!

Από την στιγμή που τo Support Team του Business Mentor Greece θα αναλάβει να διορθώσει τα κακώς κείμενα της επιχείρησης σου, μπορείς να είσαι βέβαιος για ένα πράγμα. Κανείς ποτέ δεν θα τολμήσει να αμφισβητήσει το κύρος της επιχείρησης σου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ανάλυση ανταγωνιστικότητας: To μοντέλο των 5 δυνάμεων του Πόρτερ και η εφαρμογή του στις μικρές και μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Μην βάζεις όρια στις επαγγελματικές σου ανησυχίες. Αξιοποίησε όλα τα σύγχρονα εργαλεία marketing και πέτυχε τους στόχους σου.

Αν αναζητάς νέους πελάτες, μπορούμε να φέρουμε άμεσα μετρήσιμα αποτελέσματα.