Πώς ξεμπλόκαρα το προφίλ και τη σελίδα μου στο Facebook
Στις 29 Σεπτεμβρίου 2025 ζήσαμε από πρώτο χέρι το τι σημαίνει να «εξαφανίζεται» ξαφνικά το προσωπικό μου προφίλ στο Facebook και μαζί η σελίδα του Business Mentor Greece. Και αν νομίζεις ότι υπάρχει μια εύκολη διαδικασία αποκατάστασης, κάνεις λάθος. Το μάθημα που πήραμε αξίζει να το μοιραστώ, γιατί ίσως μια μέρα βρεθείς κι εσύ σε αντίστοιχη θέση.
Ιστορικό υπόθεσης
Ένα λεπτό μετά από αυτή τη δημοσιεύση σαν ποστ στο Facebook, λάβαμε ενημέρωση πως το προφίλ μου και η σελίδα μας μπλοκαρίστηκαν. Ως επαγγελματίας γνώριζα καλά τους όρους της Meta και ήμουν βέβαιη ότι δεν παραβιάσαμε κάποιους απο τους κανόνες της. Έτσι:
- Υποβάλλαμε ένσταση την ίδια μέρα, 29/09/25 αλλά δεν λάβαμε απάντηση. (βλ εικόνα 1)
- Καταφέραμε με browser σε private mode στις 11πμ της 01/10/25 να υποβάλουμε νέα ένσταση (β. εικόνα 2) με άλλο τρόπο μέσω αυτού του λινκ https://www.facebook.com/help/contact/837980354337486
Εδώ το κείμενο που στείλαμε.
Page Reinstatement by Business Mentor Greece Dear Meta Support, I am writing to urgently request the reinstatement of both my personal Facebook account (Miriam Liapi) and our business page, (Business Mentor Greece), which were recently disabled. The block occurred immediately after posting a short message on our page that warned our audience about a new, highly deceptive phishing scam targeting Facebook pages. The sole purpose of the post was to raise awareness and protect users from fraud. No malicious content, links, or activity were involved. We are professionals working with business clients who actively run ad campaigns on Facebook and Instagram. This sudden block not only disrupts our business but also affects our clients' operations. Additionally, we would like to inform you that over the past year, we have been the target of coordinated fishing attacks by dark networks, resulting in multiple incidents affecting our online presence. Regarding this most recent restriction, we have also informed the U.S. Εmbassy in Greece and other organizations as the matter directly affects not only our professional activity but also the digital safety of Meta users. We respectfully request a thorough review of this action and the immediate restoration of access to:
-
My personal Facebook account
-
The Business Mentor page
Thank you for your attention and support. Kind regards, Miriam Liapi info@businessmentor.gre Business Mentor Greece www.businessmentor.gr
- Λάβαμε μετά από λίγη ώρα (12:37 ως φαίνεται σε μειλ τους) απάντηση πως θα έρθουν οδηγίες μέσω μέιλ αλλά αυτές οι οδηγίες δεν ήρθαν ποτέ στο μειλ. Ελέγξαμε όλα τα inbox και σπαμ μήπως μας ξέφυγε κάτι.
- Ενημερώσαμε τον εκπρόσωπο της Meta πως δεν λάβαμε ποτέ οδηγίες στο μέιλ και μας απάντησαν “πως οτιδήποτε ήταν να κάνουν το έκαναν” και θεωρούν την υπόθεση “κλειστή” πλέον.
- Την ίδια μέρα, στις 9΄30 το βράδυ υποβάλαμε νέο αίτημα μέσω του παραπάνω λινκ. Το κάναμε με την ελπίδα πως θα το παραλάβει άλλος εκπρόσωπος και μπορεί να δει το θέμα μας πιο σοβαρά.
- Την ίδια ημέρα, 01/10/25 γνωστοποιούμε την περιπέτεια μας στα υπόλοιπα social media που διαχειριζόμαστε. Φροντίσαμε μάλιστα ειδικά στο X, να κάνουμε tag φορείς και πρόσωπα που θα μπορούσαν να παρέμβουν (Meta, FBI, Ελληνική Αρχή Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, Αμερικανίδα πρέσβη κα Gilfoil κλπ).
- Παράλληλα ξαναστείλαμε αίτημα σε Facebook να αποκαταστήσει το προσωπικό μου Facebook προφιλ και την σελίδα μας. Η απάντηση ήρθε σχεδόν άμεσα και ήταν για άλλη μια φορά απογοητευτική.
- Νωρίς πρωί της 3/10 η Meta κάνει ένα ποστ για τις καινοτομίες που εγκαινιάζει με τα Meta Ray Ban γυαλιά. Βρίσκω την ευκαιρία και κάνω το ακόλουθο σχόλιο. “Before rushing into new innovations, prioritize fixing critical security threats on Facebook. We have filed multiple reports about a coordinated network of scam profiles that hack accounts and pages, taking full control. Unless these issues are addressed, people’s trust in the platform will continue to erode.”
Μισή ώρα μετά το προφίλ μου είχε ξεμπλοκαριστεί και η σελίδα μας λειτουργούσε κανονικά. Δεν μπορώ να γνωρίζω ποια από τις παραπάνω προσπάθειες μας, συνέβαλε καθοριστικά στο ξεμπλοκάρισμα των λογαριασμών. Σημασία έχει το αποτέλεσμα.
Ένας πιο εύκολος τρόπος ξεμπλοκαρίσματος για μη ειδικούς
Δυστυχώς, όταν το Facebook μπλοκάρει το προφίλ ή τη σελίδα σου, οι «εύκολες λύσεις» είναι σχεδόν ανύπαρκτες. Η εμπειρία μου λέει ότι μπαίνεις σε μια μακρά και εξαντλητική διαδικασία, συνήθως χωρίς αίσιο τέλος.
Μέχρι πρόσφατα, η μόνη επιλογή ήταν η έφεση μέσω του Oversight Board. Στην πράξη, όμως, πρόκειται για ακόμη μία «προοδευτική» ομάδα που παριστάνει τον ρυθμιστή. Κανένα από τα αιτήματα πελατών μου που υπέβαλα εκεί, δεν έγινε ποτέ δεκτό.
Οι δε εκκλήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και την ΕΕΤΤ κατέληξαν σε έναν λαβύρινθο γραφειοκρατίας. Ο ένας μας παρέπεμπε στον άλλον, χωρίς ποτέ να δοθεί ουσιαστική λύση.
Λίγοι γνωρίζουν ότι εδώ και 2–3 μήνες υπάρχει μια νέα υπηρεσία ενστάσεων στο Facebook. Εμείς δεν τη χρησιμοποιήσαμε αμέσως, γιατί θέλαμε πρώτα να δοκιμάσουμε άλλες διαδρομές. Όμως, για όποιον βρεθεί σε παρόμοια θέση, αξίζει να το γνωρίζει.
Αναφέρομαι στον οργανισμό διαμεσολάβησης, Appeal Centre Europe (ACE) (www.appealscentre.eu). Από τα στοιχεία που βρήκα, περίπου 55% των υποθέσεων μπλοκαρίσματος είχαν θετική έκβαση μέσω αυτού. Σίγουρα πιο ελπιδοφόρο από ό,τι πριν.
Ωστόσο, δεν κρύβω τον σκεπτικισμό μου. Πίσω από το ACE βρίσκονται πρόσωπα όπως ο Thomas Hughes, πρώην Director του Oversight Board, με θητεία σε οργανισμούς με νεομαρξιστικό DNA όπως UNESCO, OSCE και WFD. Και αυτό, προσωπικά, δεν με κάνει να νιώθω πλήρως ασφαλής.
Κλείνοντας
Αυτό που ζήσαμε, εγώ και η ομάδα μου, δεν ήταν απλώς μια προσωπική περιπέτεια. Ήταν μια ακόμη μικρή ματιά στο πώς λειτουργεί η Meta όταν καλείται να προστατέψει τους χρήστες της.
- Οι αναφορές για οργανωμένα κυκλώματα απατεώνων αντιμετωπίζονται σαν “τυπικές αιτήσεις” και κλείνουν με copy paste απαντήσεις.
- Η διαδικασία υποβολής ενστάσεων είναι θολή, αντιφατική και συχνά προσχηματική.
- Η αποκατάσταση λογαριασμών δεν γίνεται επειδή αποδόθηκε δικαιοσύνη ή εξετάστηκε η ουσία. Γίνεται μόνο όταν υπάρχει δημόσια έκθεση, πίεση και… επικοινωνιακό κόστος για τη Meta.
Αυτό σημαίνει ότι ο απλός χρήστης, που δεν έχει δίκτυο επαφών ή δημόσιο βήμα, μένει εντελώς απροστάτευτος.
Η υπόθεση μας δείχνει κάτι πιο ανησυχητικό. Πίσω από την τεράστια βιτρίνα καινοτομιών, η Meta αφήνει ανοιχτές τρύπες ασφαλείας που εκμεταλλεύονται συντονισμένα και επικίνδυνα κυκλώματα. Και όταν αυτά τα κυκλώματα καταλαμβάνουν λογαριασμούς, σελίδες και κοινότητες, οι χρήστες δεν έχουν κανένα πραγματικό σημείο στήριξης.
Το ζήτημα λοιπόν ΔΕΝ είναι μόνο τεχνικό. Είναι θεσμικό και πολιτικό. Και το μεγάλο ερώτημα είναι ποιος ελέγχει τον ελεγκτή; Ποιος προστατεύει τους πολίτες όταν μια ιδιωτική εταιρεία γίνεται “ρυθμιστής” της δημόσιας σφαίρας;





