Blog Post - Άρθρο

 

Στρατηγική μάρκετινγκ: Τι είναι και γιατί αξίζει να την εφαρμόσεις

No Comments

στρατηγική μάρκετινγκ

 

Φαντάσου ότι είσαι ένας εκ των επιβατών σε πλοίο που αναχωρεί για το Sidney της Αυστραλίας. Ο καπετάνιος, παλιά καραβάνα στη θάλασσα, σας ανακοινώνει από τα μεγάφωνα πως όλα είναι έτοιμα για τον απόπλου, και παρόλο που έχει ξεχάσει τον χάρτη και την πυξίδα του στο σπίτι του, δεν θα πρέπει να ανησυχείτε στο ελάχιστο, γιατί έχει φάει με το κουταλάκι την θάλασσα και ξέρει με κλειστά μάτια την πορεία.

Απάντησε με ειλικρίνεια αν θα δεχόσουν να είσαι επιβάτης σε ένα τέτοιο πλοίο και αμέσως θα έχεις την απάντηση στο ερώτημα γιατί η στρατηγική μάρκετινγκ είναι τόσο σημαντική για την επιχείρηση σου. Ναι καλά κατάλαβες, η στρατηγική μάρκετινγκ είναι ο χάρτης πλεύσης και η πυξίδα για κάθε επιχείρηση. Τα πολύτιμα εργαλεία που σαν υπεύθυνος καπετάνιος θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσεις, προκειμένου να  φτάσεις με την μεγαλύτερη δυνατή ασφάλεια στον στόχο σου, με το λιγότερο δυνατό κόστος. Σε κάθε άλλη περίπτωση, απλά παίζεις με την τύχη.

Με άλλα λόγια, η  στρατηγική μάρκετινγκ είναι ένας road map δράσεων ή χάρτης κατεύθυνσης, προκειμένου να εκπληρώσεις με επιτυχία τους στόχους της επιχείρησης σου, (όπως αύξηση των πωλήσεων, μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα της φίρμα σου, μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς κ.ά) χωρίς να αφήνεις τίποτε στην τύχη.

Τα οφέλη από την εφαρμογή μιας στρατηγικής marketing

Σε αντίθεση με τις SME’s των προηγμένων κρατών, πολλοί μικροί και μικρομεσαίοι Έλληνες επιχειρηματίες αγνοούν τα οφέλη από την ενσωμάτωση της στρατηγικής μάρκετινγκ στην συνολική στρατηγική της επιχείρησης, ίσως γιατί δεν γνωρίζουν ότι  μία καλά επεξεργασμένη στρατηγική μάρκετινγκ:

  • Βοηθά την επιχείρηση  να θέσει ρεαλιστικούς στόχους, μέσα από τον εντοπισμό νέων δυνητικών ευκαιριών, αλλά και την πρόβλεψη πιθανόν μελλοντικών απειλών, που θα μπορούσαν να ανατρέψουν τον σχεδιασμό της.

  • Εντοπίζει και αναδεικνύει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης, συντελώντας έτσι στην διαφοροποίηση της από τον ανταγωνισμό.

  • Λειτουργεί  σαν «μπούσουλας» ή «εγχειρίδιο χρήσης» καθώς προγραμματίζει μεθοδικά τις μελλοντικές δράσεις της επιχείρησης. Δράσεις που αν ακολουθηθούν πιστά (ως «τυφλοσούρτης») η επιχείρηση θα φτάσει με ασφάλεια στο στόχο της.

  • Αυξάνει το ηθικό του προσωπικού και μειώνει το άγχος του, καθώς ο «μπούσουλας» των ενεργειών εξαλείφει το ενδεχόμενο διαφωνιών ή συγκρούσεων

  • Αυξάνει την παραγωγικότητα του προσωπικού, καθώς αυτό πλέον ξέρει τι είναι σημαντικό να κάνει και τι αποτελεί χάσιμο χρόνου.

  • Συντελεί  στην εξοικονόμηση πόρων (χρόνου του προσωπικού και χρήματος της επιχείρησης)

  • Προσδιορίζει με μεγάλη ακρίβεια τα επικοινωνιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα, προκειμένου η επιχείρηση να περάσει αποτελεσματικά τα μηνύματα της και να προσεγγίσει το κατάλληλο  κοινό, εκεί που πραγματικά συχνάζει.

  • Βελτιώνει την διείσδυση και την αποτελεσματικότητα των μηνυμάτων που η επιχείρηση  επιλέγει να περάσει  στο καταναλωτικό της κοινό.

  • Διασφαλίζει στην επιχείρηση μεγαλύτερο βαθμό ετοιμότητας και ευελιξίας στις  απρόοπτες προκλήσεις του ανταγωνισμού.

  • Διασφαλίζει τη στενή σύνδεση των δράσεων μάρκετινγκ, με το όραμα, τους στόχους και τους σκοπούς της επιχείρησης, δείχνοντας έτσι την απαραίτητη συνοχή και συνέπεια.

  • Συντελεί στο χτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης και loyalty με τους πελάτες.

  • Αξιοποιείται ως θεμέλιο και βάση για κάθε μελλοντική καμπάνια της επιχείρησης

  • Είναι μια δοκιμασμένη και αποτελεσματική πρακτική που μπορεί να αυξήσει θεαματικά τις πωλήσεις και κέρδη της επιχείρησης.

Χρειάζεται να είμαι marketer για να σχεδιάσω την στρατηγική marketing της επιχείρησης μου?

Με δεδομένο πως μιλάμε για μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, κανείς δεν γνωρίζει καλύτερα από εσένα την επιχείρηση σου, τον υφιστάμενο ανταγωνισμό αλλά και τις συνθήκες τις αγοράς. Έτσι  σου απαντώ πως είσαι ο καλύτερος marketer που θα μπορούσες να έχεις, και μάλιστα χωρίς καμία μισθολογική επιβάρυνση,  αρκεί να συμφωνήσεις σε δύο  παραδοχές.

  1. Πώς δεν υπάρχει τίποτε που να μην μαθαίνεται, αρκεί κάποιος να έχει τη  διάθεση να μάθει και να εξελιχθεί.

  2. Πως είναι αδύνατο να τα ξέρεις όλα και γι αυτό θα  χρειαστεί, στην αρχή τουλάχιστον, να παραδεχθείς την άγνοια σου και να δεχτείς την ανάλογη εκπαίδευση,  προκειμένου να εξοικειωθείς με τα εφόδια και τις τεχνικές που μας παρέχει το σύγχρονο marketing.

Αν συμφωνήσουμε σε αυτά, τότε το Business Mentor Greece είναι εδώ για να σου προσφέρει την εκπαίδευση που χρειάζεσαι. Μέσα σε ένα μήνα, σε ωράρια που επιλέγεις εσύ, θα έχεις την ευκαιρία να δουλέψεις σε πραγματικό χρόνο πάνω  στο πρώτο σου στρατηγικό σχέδιο μάρκετινγκ, με τη βοήθεια του μέντορα σου. Κι επειδή η αρχή είναι το ήμισυ το παντός, με αυτόν τον τρόπο, ολοκληρώνοντας τη διαδικασία θα είσαι πλέον σε θέση:

  • Να βλέπεις με άλλο μάτι την επιχείρηση σου και τον ανταγωνισμό της

  • Να ατενίζεις το μέλλον με μεγαλύτερη σιγουριά και αισιοδοξία

  • Να αναγνωρίζεις με μεγαλύτερη ευκολία τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της επιχείρησης σου και να κάνεις διορθωτικές κινήσεις.

  • Να εντοπίζεις τυχόν ευκαιρίες και  απειλές που παρουσιάζονται στο εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης σου και να τις αξιοποιείς προς όφελος της.

  • Να διακρίνεις και να αναδεικνύεις το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης σου, που θα την κρατά ισχυρή έναντι του ανταγωνισμού

  • Να αξιοποιείς προς όφελός της επιχείρησης σου, πολύτιμες πληροφορίες για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του αγοραστικού κοινού στο οποίο απευθύνεσαι

  • Να εντοπίζεις με μεγαλύτερη ευκολία τα μέρη που συχνάζει αυτό το κοινό και τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να τους προσεγγίσεις αποτελεσματικότερα,

  • Να καταστρώνεις  marketing plan (πλάνο δράσεων marketing) που θα αποτελεί τον χάρτη πλεύσης της επιχείρησης, ένα οδηγό εκτέλεσης διαφόρων ενεργειών βήμα προς βήμα (για σένα και το προσωπικό αν υπάρχει).

  • Να παρακολουθείς στενά εξέλιξη της στρατηγικής μάρκετινγκ της επιχείρησης σου μέσα από διαδραστικούς υπολογιστικούς πίνακες και αυτοματοποιημένα γραφήματα

Μην αναβάλλεις για αύριο ότι μπορείς να αλλάξεις σήμερα. Μετέτρεψε τις αδυναμίες σου σε δύναμη και αξιοποίησε προς όφελος σου τα κορυφαία εργαλεία της σύγχρονης επιχειρηματικότητας.

Marketing Plan: Ένας χάρτης που θα σε οδηγήσει με ασφάλεια στην επιτυχία.

H Μάχη-Μύριαμ έχει 20 χρόνια εμπειρίας. Έχει εργαστεί στο παρελθόν ως Διευθύντρια Εμπορικής Ανάπτυξης σε δημοφιλή μέσα μαζικής ενημέρωσης της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας. Είναι η ακούραστη οραματίστρια μας και ιδρυτικό στέλεχος του Business Mentor Greece. Επίσης είναι ιδρυτικό μέλος του Bitcoin Community Greece & η Ambassador του Hedera Hashgraph στην Ελλάδα. Ειδικεύεται στο Digital Marketing, το Management και τις Πωλήσεις. Το όνομά της έχει ταυτιστεί με πετυχημένα start ups και καινοτόμες πρακτικές. Είναι η ακούραστη οραματίστρια μας και ιδρυτικό στέλεχος του Business Mentor Greece,

Γράψε το δικό σου άρθρο

Προώθησε το άρθρο σου στο [email protected] To Business Mentor απαντά σε όλα τα αιτήματα, γι΄αυτό, δώσε 10 εργάσιμες διορία στους συντάκτες μας να αξιολογήσουν το κείμενο σου, πριν λάβεις επιβεβαίωση στο inbox σου.

Μάθε από τις εμπειρίες άλλων! Διάβασε αληθινές επιχειρηματικές ιστορίες της διπλανής πόρτας...

Μάθε πως μπορεί να σε βοηθήσει το Mentoring

Βρες υπηρεσίες ψηφιακού μάρκετινγκ που εγγυημένα θα απογειώσουν τα έσοδα σου

Περισσότερα άρθρα

Βρες όλα τα άρθρα

Συλλογική Ευφυία

Γίνε μέλος της πιο δυναμικής Ελληνικής Επιχειρηματικής Κοινότητας. Συμπλήρωσε τη φόρμα & λάβε ειδικά προνόμια & πολύτιμες ενημερώσεις για σένα & την επιχείρηση σου