Κάθε επιχείρηση είναι απαραίτητο να έχει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των άλλων. Σημασία όμως δεν έχει μόνο το να εντοπίσεις το ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα αλλά και το να το διατηρήσεις!

Η πιο σίγουρη οδός για να επιτύχεις τα καλύτερα αποτελέσματα είναι να βρεις και να μελετήσεις τους ανταγωνιστές σου. Μπορεί να σου φανεί περίεργο, αλλά μία επιχείρηση σήμερα πρέπει να γνωρίζει για τους ανταγωνιστές της και τους πελάτες τους, σχεδόν όλα όσα ξέρει και για την ίδια.

Το πρώτο βήμα που θα κάνεις φυσικά είναι να εντοπίσεις τους ανταγωνιστές σου. Το επόμενο είναι να δημιουργήσεις ένα πλάνο μελέτης, όπως παρατίθεται στην παρακάτω εικόνα και να συγκεντρώσεις πληροφορίες:

Ανάλυση ανταγωνισμού: Πως να την σχεδιάσεις και να την πραγματοποιήσεις πετυχημένα!

Στρατηγική Marketing:

Ξεκίνα την συλλογή πληροφοριών από την στρατηγική marketing. Μελέτησε δηλαδή, ποια είναι η βασική έννοια γύρω από την οποία κινείται ο ανταγωνιστής και χτίζει όλο το marketing plan πάνω σε αυτήν ώστε να φτάσει στην ικανοποίηση του πελάτη.

Το εικονίδιο κρύβει το στρατηγικό marketing με απλά λόγια…Πάτησε το!

Ανάλυση ανταγωνισμού: Πως να την σχεδιάσεις και να την πραγματοποιήσεις πετυχημένα!

Μερίδιο Αγοράς:

Πραγματοποίησε την απαραίτητη έρευνα για να εντοπίσεις τι ποσοστό καταλαμβάνει ο ανταγωνισμός, τα δημογραφικά στοιχεία αυτού του πληθυσμού και οτιδήποτε άλλο θα σε βοηθήσει για να οργανώσεις την στρατηγική σου ώστε να κερδίσεις μεγαλύτερο μερίδιο για σένα.

Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα:

Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα είναι αυτό το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει το προϊόν σου από τα υπόλοιπα της αγοράς και το καθιστά το ποιοτικότερο και πιο ικανό να ικανοποιήσει τις ανάγκες του πελάτη.

Όπως αναφέρθηκε στην αρχή του άρθρου κάθε επιχείρηση με στόχο την αύξηση των κερδών της πρέπει να διατηρεί ένα τέτοιο πλεονέκτημα. Εντόπισε ποιο είναι αυτό για κάθε έναν επαγγελματία με παραπλήσια επιχείρηση με τη δική σου. Σύγκρινέ το με το δικό σου, έτσι ώστε να βελτιώσεις την θέση σου στην αγορά.

Τιμή:

Ένα μεγάλο λάθος που γίνεται σήμερα από μικρές επιχειρήσεις είναι το ότι προχωρούν σε τιμολόγηση χωρίς να υπολογίζουν τα σωστά δεδομένα, αλλά με τον απλοϊκό τρόπο: μου κόστισε χ, οπότε θα το τιμολογήσω 2χ για να έχω 100% κέρδος. Να θυμάσαι ότι η τιμή είναι ένα από τα κύρια συστατικά γύρω από ένα προϊόν, οπότε μια λάθος εκτίμηση αυτής μπορεί να την μετατρέψει σε αποτρεπτικό παράγοντα για τον πελάτη. Για αυτόν τον λόγο μελέτησε καλά τον ανταγωνισμό, τι τιμές έχει το παραπλήσιο προϊόν με το δικό σου και αποφάσισε αν θα κινηθείς λίγο χαμηλότερα θέλοντας να κερδίσεις την εικόνα του φθηνότερου, ή λίγο ψηλότερα θέλοντας να κερδίσεις την εικόνα του ποιοτικότερου.

Κανάλια επικοινωνίας:

Ένα ακόμα σημαντικό κομμάτι είναι να δεις ποια κανάλια επικοινωνίας του προϊόντος χρησιμοποιούν οι ανταγωνιστές σου. Με ποιο απλά λόγια δηλαδή, πως κάνουν τον πελάτη να γνωρίζει για αυτούς, αλλά και το από πού μπορεί να προμηθευτεί το προϊόν. Εδώ για παράδειγμα αν εντοπίσεις ένα δυνατό κανάλι επικοινωνίας (π.χ. ένα πολυκατάστημα), το οποίο επιτρέπει την συνεχή και μεγάλη ροή πελατών, πρέπει να μελετήσεις πως θα διεισδύσεις και εσύ σε αυτήν την αγορά!

WebPage/SEO:

Last but not least! Σήμερα το διαδίκτυο έχει μπει για τα καλά στην ζωή μας, και στην προσωπική αλλά και την επαγγελματική. Κάθε επιχείρηση με σωστή διαδικτυακή παρουσία έχει οφέλη που δεν μπορείς να φανταστείς. Αν καταφέρεις μελετώντας τον ανταγωνισμό, να βρεις τις αδυναμίες που έχουν στις ιστοσελίδες τους και διαμορφώσεις όσο καλύτερα γίνεται την δική σου, ίσως αυτό αποτελέσει από μόνο του το νέο ανταγωνιστικό σου πλεονέκτημα!

Αρκεί όμως, απλά να δημιουργήσεις ένα site;

Τις απαντήσεις θα τις βρεις αναλυτικά πατώντας στο παρακάτω εικονίδιο:

Ανάλυση ανταγωνισμού: Πως να την σχεδιάσεις και να την πραγματοποιήσεις πετυχημένα!

 

Εφάρμοσε τεχνικές Search Engine Optimization και δες το website σου να φιγουράρει στις πρώτες θέσεις των αποτελεσμάτων των οργανικών αναζητήσεων!