Σε παλαιότερο άρθρο, παρομοιάσαμε μια επιχείρηση σαν ένα καράβι και την στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης αυτής, σαν τον χάρτη και την πυξίδα, τα δύο πολύτιμα εργαλεία που θα οδηγήσουν την επιχείρηση με ασφάλεια στον προορισμό της.
Όπως αναφέρθηκε χαρακτηριστικά, σε κάθε άλλη περίπτωση, (χωρίς χάρτη και πυξίδα ή αλλιώς στρατηγική μάρκετινγκ), είναι σαν να αφήνεις την επιχείρηση σου έρμαιο της τύχης.
Aς φανταστούμε ξανά την επιχείρηση σου σαν ένα καράβι, τον εαυτό σου σαν τον καπετάνιο αυτού του καραβιού. Σκοπός αυτού του ταξιδιού, να συναντήσεις και να δελεάσεις νέους πελάτες, προκειμένου να τους πείσεις ότι πράγματι αξίζει να αγοράζουν κάτι από σένα. Πχ ένα προϊόν, μια υπηρεσία.
Ποιο είναι ένα από τα πρώτα πράγματα που οφείλεις να κάνεις πριν καν ξεκινήσεις αυτό το ταξίδι;
Μα φυσικά να έχεις μια ρεαλιστική εικόνα των συνθηκών που θα συναντήσεις στον προορισμό σου και κυρίως, να κατανοήσεις ποιοι είναι οι πελάτες που θα ενδιαφερθούν να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου, όταν φτάσεις εκεί.
Ποια είναι τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά τους, τι ανάγκες έχουν, από τι δελεάζονται, τι τους αποθαρρύνει, τι τους αρέσει, με ποια κριτήρια κάνουν τις επιλογές τους, πού συχνάζουν, πώς επικοινωνούν, πώς ψωνίζουν κ.α;
Όσο κι αν σου ακούγεται παράξενο, το σύγχρονο μάρκετινγκ γνωρίζει πολύ περισσότερα για τις καταναλωτικές μας συνήθειες, από ότι εμείς για τον ίδιο μας τον εαυτό μας.
Απόδειξη ο χάρτης των γενεαλογικών διαφορών. Σύμφωνα με αυτόν, κάθε γενιά έχει τα δικά της ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και παρουσιάσει ένα συγκεκριμένο μοντέλο καταναλωτικής συμπεριφοράς, ανεξάρτητα αν κάποιος από την εξεταζόμενη γενιά ζει πχ στην Ν. Ζηλανδία ή στην Ελλάδα.
Σύμφωνα πάντα με τους ειδικούς του marketing, όσο πιο γρήγορα αντιληφθείς αυτές τις διαφορές μεταξύ των γενεών, τόσο πιο γρήγορα και αποτελεσματικά μπορείς να σχεδιάσεις την στρατηγική μάρκετινγκ της επιχείρησης σου και κατ΄επέκταση να καθορίσεις την επιτυχία (ή αποτυχία) των πωλήσεων της επιχείρησης σου.
Οι 3 γενιές που το Business Mentor Greece επέλεξε να σου παρουσιάσει, είναι αυτές που σήμερα διαθέτουν την μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη παγκοσμίως και είναι: :
-
Η γενιά των baby boomers (οι γεννημένοι μεταξύ 1946-1964)
-
Η γενιά Υ ή millennials ή millennians ( οι γεννημένοι μεταξύ 1981-2006)
Η παλαιότερο άρθρο το Business Mentor Greece, παρουσίασε την γενιά Υ, τη γενιά Χ και σήμερα σου παρουσιάζει την γενιά των Baby Boomers. Την γενιά των σημερινών 51+, την γενιά που αρνείται να γεράσει.
Αν η επιχείρηση σου στοχεύει σε αυτήν την γενιά καταναλωτών, τότε το παρακάτω infographic θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις συνοπτικά κάποια από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της. Αν θέλεις το infographic σε σε pdf, κατέβασε το εδώ.
Aν θέλεις να μάθεις περισσότερα για τις διαφορές των καταναλωτικών γενεών, σε πάμε πολύ (!) και εδώ θα βρεις περισσότερα ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΧΑΣΜΑΤΟΣ ΓΕΝΕΩΝ_χαρακτηριστικά γενεών _Business Mentor Greece
2 Σχόλια. Leave new
To link με το αναλυτικό πίνακα δε λειτουργεί.
Σ΄ευχαριστούμε πολύ Σταύρο για την ενημέρωση. Πράγματι το link ήταν σπασμένο. Ζητούμε συγνώμη για την ταλαιπωρία αλλά και την υπομονή σου. Το διορθώσαμε και τώρα μπορείς να βρεις το αρχείο https://www.businessmentor.gr/2015/12/03/%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%84%CF%8E%CE%BD-baby-boomers-%CE%B7-%CE%B3%CE%B5%CE%BD%CE%B9%CE%AC-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CF%81%CE%BD%CE%B5%CE%AF/
Σύντομα δε, με αφορμή την παρατήρηση σου, θα επικαιροποιήσουμε αυτήν την πληροφόρηση καθώς πλέον αγοραστική δύναμη απόκτησε και η γενιά Ζ (γεννημένοι μεταξύ 1996-2012).