Η Ξένια ήρθε στο Business Mentor συστημένη από άλλο Mentee μας. Ιδιοκτήτρια ξενοδοχείου στην Χαλκιδική με όρεξη για δουλειά και έτοιμη να κάνει όλες τις απαραίτητες προσπάθειες για να αξιοποιήσει τις νέες τεχνολογίες προς όφελος της επιχείρησης της. Ήταν αρκετά προβληματισμένη γιατί είχε επενδύσει αρκετά χρήματα στην δημιουργία ενός καλού website, και μάλιστα πλήρωνε ένα σημαντικό ποσό μηνιαίως σε μία εταιρεία για να της διαχειρίζεται τα social media. Το αποτέλεσμα μάλλον ήταν απογοητευτικό για την πληρότητα του ξενοδοχείου της Ξένιας, αλλιώς δεν θα ζητούσε την βοήθεια μας.

Η πρώτη συνάντηση ξεκίνησε με ένα βομβαρδισμό ερωτήσεων από την πλευρά μας.  Ερωτήσεις που μάλλον δεν πέρασαν ποτέ από το μυαλό της Ξένιας, αν έκρινε κανείς από τις αντιδράσεις της. Όπως αποδείχθηκε η  Ξένια δεν είχε ποτέ μπει στη διαδικασία να ελέγξει τα στοιχεία του website & του Facebook λογαριασμού του ξενοδοχείου της.  Πίστευε λοιπόν εμπειρικά και αόριστα πως το κοινό που εκδηλώνει κυρίως ενδιαφέρον να επισκεφθεί το ξενοδοχείο της, είναι νέοι, ηλικίας 25-34,   κυρίως επισκέπτες του εξωτερικού.

Με το τέλος της ωριαία μας συνάντησης, ξέραμε τι πρέπει να γίνει, αλλά δεν βιαστήκαμε να το πούμε στην Ξένια. Της ζητήσαμε χρόνο να επεξεργαστούμε τα δεδομένα που μας έδωσε και ζητήσαμε διορία κάποιων ημερών, προκειμένου να καταθέσουμε την πρόταση μας.

Δεν ζητήσαμε τυχαία αυτήν την διορία. Για εμάς ήταν απαραίτητη, προκειμένου να προχωρήσουμε στην στοιχειώδη έρευνα, που τελικά επιβεβαίωσε τις ανησυχίες μας.  Η Ξένια, μη έχοντας εφαρμόσει ποτέ ένα Marketing plan (για την σημασία του οποίου έχουμε ήδη αρθρογραφήσει) είχε μια εντελώς διαστρεβλωμένη εικόνα του προφίλ των επισκεπτών του ξενοδοχείου της.  Πιο συγκεκριμένα, με βάση την έρευνα μας, μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το ξενοδοχείο της Ξένιας, έδειχναν κυρίως Έλληνες και όχι ξένοι τουρίστες και μάλιστα πολλοί από αυτούς με οικογένειες!  Με απλά λόγια, όλο αυτό το διάστημα πλήρωνε αδρά για να κυνηγήσει τους λάθος πελάτες!! Στόχευε εκεί που πίστευε ότι θα έρθουν τα περισσότερα έσοδα του ξενοδοχείου και παρέλειπε το σημαντικότερο. Να αφουγκράζεται με ρεαλισμό όσα έχουν να της αποκαλύψουν οι ίδιοι οι πελάτες της.

Μια άλλη διαπίστωση που μάλλον σόκαρε την Ξένια, ήταν πως επί 4 χρόνια, πλήρωνε κυριολεκτικά τζάμπα την εταιρεία που της διαχειριζόταν την Facebook σελίδα της. Τα στοιχεία από την ανάλυση του website της, αποδείκνυαν πως μόνο το 1,6% των πελατών της, προερχόταν από τις όμορφες αναρτήσεις στην Facebook σελίδα του ξενοδοχείου της. Οι υπόλοιποι πελάτες, είχαν έρθει κυρίως από τις μηχανές αναζήτησης του ιντερνέτ, πράγμα που σήμαινε πως έπρεπε α) να επανεξετάσουμε εκ βάθρων όλα τα κανάλια & τους τρόπους επικοινωνίας που μέχρι τότε χρησιμοποιούσε η Ξένια & β) να δώσουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στο ίντερνετ.  Μπορεί στην Ξένια ένας αριθμός 12-15 επισκεπτών ημερησίως στο website της να ακουγόταν ικανοποιητικός, για εμάς όμως που γνωρίζαμε την δυναμική του ίντερνετ ήταν αστείος.

Τίποτε από όσα ακολούθησαν τους επόμενους 3 μήνες δεν θα μπορούσε να γίνει, χωρίς την συγκατάθεση και το ανοιχτό (στην νέα γνώση) μυαλό της Ξένιας.

Η Μύριαμ ανέλαβε να δημιουργήσει το πρώτο Marketing Plan του ξενοδοχείου  και να εκπαιδεύσει την Ξένια στην διαχείριση της όλης επικοινωνίας, ρίχνοντας ιδιαίτερο βάρος στα Social Media. Mε βάση τα συμπεράσματα του Marketing plan, από 1 social media λογαριασμό, το ξενοδοχείο σύντομα απέκτησε 7 λογαριασμούς σε διάφορα κοινωνικά δίκτυα, διευρύνοντας έτσι τα κανάλια επικοινωνίας του.  Εγώ από την πλευρά μου ανέλαβα την διαφημιστική προβολή μέσω Adwords campaigns και τις SEO βελτιστοποίησης του website της επιχείρησης. Η πρόκληση ήταν μεγάλη, γιατί έπρεπε όλα να γίνουν με το ίδιο budget της περυσινής χρονιάς!

Με την σειρά μου δεν δυσκολεύτηκα να εξηγήσω στην Ξένια την δύναμη των Google AdWords. Έτσι ξεκινήσαμε την δημιουργία καμπανιών για την προώθηση του εταιρικού ονόματος και την αύξηση των ηλεκτρονικών κρατήσεων του ξενοδοχείου. Παράλληλα πραγματοποιήσαμε άμεσα ελέγχους search engine optimization (SEO) και τέθηκε πρωταρχικός στόχος η διόρθωση λαθών που οδηγούσαν το website, χαμηλά στις αναζητήσεις της Google.

Μου αρέσουν οι ιστορίες που περιγράφουν το ταξίδι κάθε Mentee μας, από την βαθιά άγνοια στο φωτεινό διάστημα της γνώσης, αλλά ακόμα περισσότερο μου αρέσουν οι αριθμοί. Άλλωστε δεν θα μπορέσω ποτέ να αποβάλλω από πάνω μου το μαθηματικό μου παρελθόν!

Αν κάποιος δεν λέει ποτέ ψέματα αυτός είναι ένας αριθμός! Δύσκολο να κρυφτείς από αυτούς. Όσο και  αν μαγειρέψει κάποιος τους αριθμούς, η πραγματικότητα είναι αδυσώπητη και αργά η γρήγορα η αλήθεια φανερώνεται!

Τα πρώτα καλά νέα για έφτασαν από την Google 2 μήνες μετά και ήταν κάτι παραπάνω από εντυπωσιακά για την Ξένια. Όχι όμως και για εμάς, που ξέραμε τι να περιμένουμε. Η μέχρι τότε  επισκεψιμότητα του website (12-15 χρήστες ημερησίως), είχε κυριολεκτικά εκτοξευθεί.

Με βάση τα νέα στοιχεία, είχαμε πετύχει 209% αύξηση επισκεψιμότητας για τον μήνα Απρίλιο του 2016 σε σχέση με τον περσινό Απρίλιο. 95% αύξηση των εμφανίσεων σελίδας και 174% αύξηση των sessions.

208% αύξηση των ενεργών χρηστών για τον Απρίλιο. Σε απλή μετάφραση 455! χρήστες παραπάνω για το website του ξενοδοχείου της Ξένιας, μετά τις ενέργειες SEO και Google AdWords!

Παράλληλα, τα νούμερα επιβεβαίωναν πως είχαμε κάνει σωστή στόχευση αναφορικά με το ηλικιακό κοινό.

Αν μελετήσεις προσεκτικά τα Google Analytics, ξέρεις τι ακριβώς πρέπει να κάνεις για να προσελκύσεις το κοινό που επιθυμείς! 68% του κοινού ήταν ηλικιακά, μέσα στο προβλεπόμενο target group.

Αν αυτά τα νούμερα σου φαίνονται εντυπωσιακά, θα πρέπει να σου πω πως το ίδιο εντυπωσιακή ήταν και η εξέλιξη της Ξένιας!  Με την ίδια πλέον να έχει αναλάβει  1+6 νέων Social Media, κι εμάς να την βομβαρδίζουμε καθημερινά με νέα γνώση, θα μπορούσε άνετα να τα έχει παρατήσει ή έστω να ζητήσει να την απαλλάξουμε από κάποιες ευθύνες. Δεν έκανε τίποτε από αυτά. Αντίθετα υπήρξε τρομερά επιμελής και υπομονετική και 2 μήνες μετά, δέχτηκε την πρώτη ηθική και υλική ανταμοιβή. Οι αριθμοί μίλησαν και για την Ξένια. Χάρη στην ίδια και τις προσπάθειες της,  το ξενοδοχείο της Ξένιας πέτυχε να αυξήσει το engagement των followers κατά 5.125% και το σημαντικότερο….τις πωλήσεις της κατά 20%!! Με απλά λόγια, μια μέχρι πρότινος αδιάφορη κοινωνική σελίδα, μετατράπηκε σε μια ζωντανή πηγή νέων δυνητικών πελατών.

Εδώ θα άξιζε να σταθώ λίγο στην Μύριαμ και στην δουλειά που έκανε με την Ξένια, όπως το κάνει με πολύ αγάπη για  όλους τους Mentees της.  Δεν θα το κάνω όμως, γιατί είναι άνθρωπος χαμηλών τόνων και ξέρω ότι δεν θα της αρέσει. Άσε που δεν το ρισκάρω, γιατί υπάρχει περίπτωση να θυμώσει και να με κυνηγάει  σε όλη την Θεσσαλονίκη.  Παρά το ότι είμαι 20 χρόνια νεότερος δεν είμαι σίγουρος ότι δεν θα με πιάσει!

Κλείνοντας, θα ήθελα να πω κάτι που υποπτεύομαι πως θα καταλάβουν μόνο όσοι το έχουν βιώσει.  Στο Business Mentor δεν παριστάνουμε τους ήρωες, ούτε δηλώνουμε αλτρουιστές, που απλά βοηθάμε τους πελάτες μας. Φυσικά και αμειβόμαστε και η δουλειά μας είναι το κύριο μέσο βιοπορισμού μας.  Η δουλειά όμως αυτή, αποκτά ιδιαίτερο νόημα για εμάς, όταν γινόμαστε μάρτυρες της μεταμόρφωσης του Mentee μας.

Όταν συναντάμε προβληματισμένα πρόσωπα αποφασισμένα να παλέψουν για μια καλύτερη μοίρα και τα βλέπουμε με το πέρας της διαδικασίας του Μentoring να λάμπουν από αισιοδοξία.  Πιστέψτε με, αυτό  το συναίσθημα του να έχεις συμβάλει σε μια τέτοια μεταμόρφωση, είναι η πιο σπουδαία ανταμοιβή μας και δεν εξαγοράζετε με ΤΙΠΟΤΑ.

Σημείωση: Τα στοιχεία της ιδιοκτήτριας έχουν αλλάξει για ευνόητους λόγους. Τα στατιστικά στοιχεία όμως βρίσκονται στην διάθεση του οποιουδήποτε τα ζητήσει.

Digital Marketing: Κάνε το Search Engine Optimization, σύμμαχο της επιχείρησης σου.